It is currently 28 Mar 2024, 15:24

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
  Previous topic | Next topic 
Author Message
 Post subject: Marklin maketa
PostPosted: 10 Mar 2016, 10:58 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 14:11
Posts: 3
Poštovani,
Kao što sam najavio u predstavljanju na Forumu, prikazat ću Vam do kuda sam stigao sa izradom makete.
Stol je napokon gotov.
Attachment:
IMG_4187 (800x600).jpg
IMG_4187 (800x600).jpg [ 179.9 KiB | Viewed 6763 times ]

Počelo je počelo.
Attachment:
IMG_4198 (800x600) (640x480).jpg
IMG_4198 (800x600) (640x480).jpg [ 188.46 KiB | Viewed 6763 times ]

Attachment:
IMG_4199 (800x600) (640x480).jpg
IMG_4199 (800x600) (640x480).jpg [ 222.1 KiB | Viewed 6763 times ]

Pomoć prijatelja Kreše je neprocjenjiva.
Attachment:
IMG_5095 (600x800) (480x640).jpg
IMG_5095 (600x800) (480x640).jpg [ 176.96 KiB | Viewed 6763 times ]

I prijatelj Jadranko se angažirao.
Attachment:
IMG_5098 (600x800) (480x640).jpg
IMG_5098 (600x800) (480x640).jpg [ 202.54 KiB | Viewed 6763 times ]

A također i Rudi je došao pomoći.
Attachment:
IMG_5099 (800x600) (640x480).jpg
IMG_5099 (800x600) (640x480).jpg [ 183.63 KiB | Viewed 6763 times ]

Za sada smo postavili osnove, nastavak slijedi.
Attachment:
IMG_5101 (600x800) (480x640).jpg
IMG_5101 (600x800) (480x640).jpg [ 192.31 KiB | Viewed 6763 times ]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Marklin maketa
PostPosted: 10 Mar 2016, 14:03 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 14:11
Posts: 3
Za one koje zanima plan makete i način vožnje evo par osnovnih informacija.
Dimenzije makete su 250 cm x 140 cm, a ovo je optimalna dimenzija s obzirom na prostor i zahtjev da
maketa bude pri izgradnji dostupna sa svih strana. Drugi zahtjev je da maketa u mirovanju ne smije zauzimati
korisni prostor te se tada smješta uz zid na kraju prostorije. Ova dimenzija makete dozvoljava okretanje cijele
konstrukcije oko svoje osi i lako guranje po cijeloj prostoriji.
Koncept je zamišljen kao beskonačna petlja tj. da kompozicije voze bez prestanka po cijeloj maketi.
Način vožnje je automatski zahvaljujući mogućnostima koje pružaju Marklin signali i predsignali, a postoji
mogućnost i ručnog načina vožnje.
Maketa je „poludigitalizirana“ što znači da su lokomotive digitalne, a skretnice i signali nisu.
Razlog ovome je u korištenju m-gleis tračnica i signala iz 1970-tih godina. Cijela maketa,osim ranžirnog
kolodvora će imati gornji vod koji neće biti pod strujom.
Na lijevom kraju makete dominira okretaljka za parne lokomotive sa šupom, a na desnom dizalica za
pretovar ili rasutog tereta ili kontejnera što zavisi od dodatka na dizalici. U sredini je ranžirni kolodvor.
Crveno obrubljene tračnice su na daski (1. nivo), a plavo obrubljene tračnice su usponi i mostovi (2. nivo).
Crveni ispunjeni dijelovi tračnica su zaustavni put pred signalima, a žuti ispunjeni dio tračnica može ili
ne mora biti pod naponom što zavisi od potrebe na ranžirnom dijelu.
Vožnje na prva dva kolosijeka (bliže zgradi stanice) je od desna prema lijevo, a na trećem i četvrtom
kolosijeku (bliže ruba daske) je obrnuto. To znači da kompozicija sa prvog ili drugog kolosijeka se vraća
na isto mjesto nakon uspona, prelaska preko mostova, trećeg i četvrtog kolosijeka, preko putnog prijelaza,
obilaska oko lokomotivske šupe, čime dobivam na dugim vožnjama.
Attachment:
IMG_5299 (640x480).jpg
IMG_5299 (640x480).jpg [ 225.85 KiB | Viewed 6743 times ]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Marklin maketa
PostPosted: 10 Mar 2016, 20:08 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:47
Posts: 553
Lijepa klasično izvedena maketa (po Maerklin recepturi)!
Odmah se vidi da je i drveni dio solidno napravljen.
Teško bi bilo nešto oduzeti ili dodati (doduše ja bih dodao još jedan kolosjek prema okretaljki, jedan da služi za dolaz
a drugi za odlazak). Rampu na desnoj strani bih pomaknuo za još pola tračnice tako da izlazak sa nje ne bude direktno
na slijepi kolosjek (tako bi se dobilo još malo na dužini perona), ona na sredini otraga mi se čini suvišna ili da se sa nje ide odmah preko prvog slijepog kolosjeka na desno između ta oba slijepa?
Zašto nebi i kontaktnu mrežu stavio pod napon, svi Maerklinovi signali imaju dodatne izvode za izolirane odsječke?
Time dobivaš više mogućnosti za igranje, manevriranje (npr možeš imati E-lok manevarku pa njome manevrirati posvuda
bez obzira na druge vlakove!
Isto tako može se pomoću višepolnih sklopki napraviti da dole voziš analogno a gore digitalno (ili obrnuto).
LP


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Marklin maketa
PostPosted: 28 Mar 2016, 21:33 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
EDIT: Tema je pročišćena, ostaje samo bitno.

1Borna wrote:
... Zašto nebi i kontaktnu mrežu stavio pod napon, svi Maerklinovi signali imaju dodatne izvode za izolirane odsječke?
Time dobivaš više mogućnosti za igranje, manevriranje (npr možeš imati E-lok manevarku pa njome manevrirati posvuda
bez obzira na druge vlakove!...
LP


Nema nikakve potrebe za svime time, jer digitalna vožnja znači da sve manevarke/lokomotive mogu istovremeno voziti
i koristiti sve svoje funkcije.

Marklinaš wrote:
... što znači da su lokomotive digitalne, a skretnice i signali nisu....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Marklin maketa
PostPosted: 29 Mar 2016, 11:57 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 18 Apr 2012, 08:52
Posts: 634
Location: Zagreb
Ima li novosti, je li možda zabilježena koja testna vožnja?
prugica


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .