It is currently 18 Apr 2024, 01:24

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
  Previous topic | Next topic 
Author Message
 Post subject: Electrofrog vs Insulfrog
PostPosted: 30 Jun 2012, 18:48 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 18:15
Posts: 2892
Location: Samobor
Otvarajući ovu temu, ne bih ulazio u diskusiju što je bolje (tipa - moj tata je jači od tvog tate)
nego ću pokušati prenijeti svoja iskustva i razmišljanja, te što vas čeka kod jedne ili druge opcije


[hr]
Izolirano srcište - insulfrog

[img=left]http://img12.imageshack.us/img12/346/01insulfrog.jpg[/img]

Najveća je prednost ovih skretnica što ih spojiš i voziš: nema posebnog elektrificiranja, modificiranja i sl …
Mana je to što će dvoosovinci sigurno stati na tom plastičnom izoliranom dijelu (ovo sigurno važi za digitalce - a za ostale ne znam),
osobito u sporoj vožnji. Oni koji su to iskusili dodaju da neće proći i sve ostale lokomotive koje nisu besprijekorno čiste.
I moje početno iskustvo to potvrđuje: na takvim Roco i Trix skretnicama pri malim brzinama lokomotive su uglavnom stale.

[hr]
[hr]
Metalno srcište - electrofrog

[img=left]http://img834.imageshack.us/img834/8159/02electrofrog.png[/img]

Nema prekida kontakta - lokomotiva struju dobiva uvijek
Dakle bolja opcija za one koji žele voziti polako preko skretnica.
Da bi to funkcioniralo potrebno je, obzirom na položaj skretnice, samom srcištu mijenjati polaritet i ponešto izolirati plastičnim spojnicama
I tu se stvari malo kompliciraju. Ili ne …

Ukratko, postoji četiri načina da se to izvede. U sva četiri je obavezna izolacija unutarnjih tračnica srcišta od ostatka pruge jer inače :EL
Pokušat ću to objasniti na Peco skretnicama, onim "običnim"

[hr]
Varijanta 1 - Standardan- ili ne diraj ništa

[img=left]http://img444.imageshack.us/img444/7914/03v1.png[/img]

Dakle slično kao i kod insulfrog, spoji i vozi. Polaritet srcišta se mijenja kako se skretnica okreće
Prednost - brzo i jednostavno
Mana - ovisimo o kontaktu point rails-a (jezičci skretnice) i ostatka tračnice kojima se prenosi struja na samo srcište …
I prisutna je opasnost od "šlusa" na point railsima jer oba su uvijek istog polaritete pa ako loksa zaflaksa eto ti nevolje
Struja dakle "teče" prema srcištu, a kad taj kontakt oslabi ili skroz nestane, eto problema ….
Rješenje je, naravno, redovito čišćenje samog spoja. No, to zna biti ponekad vrlo teška (i dosadna) misija.
Ovo je jedina opcija spajanja ako ne želite ili nemate prekidač koji će srcištu mijenjati polaritet …

[hr]

Varijanta 2 - Gotovo standardan - malo lemljenja

[img=left]http://img814.imageshack.us/img814/9308/03v2.png[/img]

Varijanta 1 + Zalemiti žicu na srcište s donje strane i spojiti je na prekidač za promjenu polariteta. Kod mene to obavlja Conradov motor. Kod Peco motora je to poseban prekidač koji se lako montira na sam motor
Kod SEEP-a isto kao i kod Conrada …..
Ako se gornje opisani kontakt izgubi ovdje, ostatak skretnice dobiva struju sa srcišta.
Mana: opasnost od "šlusa" kao i kod Varijante 1

[hr]

Varijanta 3 - Prerada manja - ili malo lemljenja malo rezanja

[img=left]http://img163.imageshack.us/img163/8210/04v3.png[/img]

Varijanta 2 + rezanje same skretnice …
U ovom slučaju jedan od point rail-a je uvijek "mrtav", a drugi struju dobiva kao u Varijanti 1.
Dakle, spriječili smo kratki spoj, ali vratili smo problem spoja.
Sam rez se lako popuni dvokomponentnim ljepilom (poluosušenom smjesom).



Varijanta 4 - Potpuna prerada - ili malo više lemljenja te malo rezanja

[img=left]http://img266.imageshack.us/img266/9493/05v4.png[/img]

Varijanta 3 + lemljenje za trajni napon
Na donjoj strani skretnice lemimo pa struju point rails-u dovedemo malim spojem sa svake strane.
Bolje od ovog ne može. Ne ovisimo o kontaktu, nema opasnosti od kratkog spoja.

[hr]

Primjeri: torrente i keko su radili po varijanti 1.
Ja sam se pak odlučio na Verziju 2.
Ipak smo mi N-ovci
N i rezanje same skretnice je prilično teško jer ima malo prostora za to (kod H0 to nije nikakav problem).
Ručno rezanje školskom pilicom ne napravi dovoljno veliki razmak među tračnicama.
standardni Dremel rezači su za N malo preveliki, a ruka lako sklizne i Dremel zareže tamo gdje ne treba …
Zatim, za do desetak skretnica to je OK postupak, ali kod mene bi ih trebalo biti puno više i onda se rizik od masakriranja skretnica rezanjem drastično povećava
Na onoj probnoj "maketi" sve skretnice su bile spojene po Verziji 1.
Niti jedna moja loksa nije napravila kratki spoj pa se onda nadam da će se i ta tradicija nastaviti
Rekli bi sportski komentatori da su tradicije tu da se ruše … no, riskirati ću

Kod ostalih elecrtrofrog skretnica (križne, dvostruke) nikakve modifikacije na samoj skretnici nisu potrebne
Peco je to sve tvornički napravio.
I sad se nameće pitanje zašto onda nisu napravili i običnu skretnicu u Varijanti 4?
Razlog je, vjerojatno, što bi bila dosta skuplja i nekonkurentna.
Ovakva tvornička radi, a tko ju želi "frizirati" …sretno mu bilo...

_________________
Ne možete unaprijed znati koju stranu kruha treba namazati.
(Murphyjev zakon)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Jun 2012, 19:22 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:40
Posts: 2465
Location: Rijeka
Odlično Felixe D-)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Jun 2012, 20:06 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Eto kvalitetnog štiva za sve nas... :handgestures-thumbup:

:B


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Jun 2012, 20:18 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:11
Posts: 396
Location: Obrenovac
Da to je veliki problem ali eto 4 resenja pa se covek moze odluciti za jedno koje mu vise odgovara!
Posto sam ja "Amer" i nemam ni jednu dvoosovinku,mislite da ne bi trebao imati ovakvih problema na skretnicama sa 4 osovina i 6?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Jun 2012, 21:53 
Offline
User avatar

Joined: 13 Apr 2012, 16:18
Posts: 728
Location: Sveta Nedelja
Super tekst :B Treba uzeti u obzir i to da je danas najtopliji dan u godini. :dance: :clap:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Jun 2012, 22:18 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 18:15
Posts: 2892
Location: Samobor
@ H0modelar

:) Moram biti pošten i reći da se to nikada ne bih usudio postati a da ti na to ne "baciš oko" prije objave
jer već sam se znao zaletiti u postovima i napisati svašta.
Ovo su uglavnom moja iskustva, a ponešto i sublimirane raznorazne forumske rasprave diljem interneta ...
Pa da ljudi manje lutaju, evo ovak :WR na jednom mjestu ...


@ Brojcile

A koje imaš skretnice na svojoj maketi?



@ zinzi

Danas je stvarno za :DES
Tekst je nastajao danima. Danas je samo dovršen :ugeek:

_________________
Ne možete unaprijed znati koju stranu kruha treba namazati.
(Murphyjev zakon)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Jun 2012, 22:25 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:11
Posts: 396
Location: Obrenovac
Ima raznih skretnica na maketi.. Mehano,Lima,Fleischman itd!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Jun 2012, 22:31 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 18:15
Posts: 2892
Location: Samobor
Brojcile wrote:
Ima raznih skretnica na maketi.. Mehano,Lima,Fleischman itd!


mislio sam, je su li skretnice electrofrog ili insulfrog :)

_________________
Ne možete unaprijed znati koju stranu kruha treba namazati.
(Murphyjev zakon)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Jul 2012, 01:01 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:11
Posts: 396
Location: Obrenovac
Sve su izolirane dakle imaju plasticnu izolaciju na srcu skretnice.. Samo na jednoj skretnici imam problem sa svim loksama zastanu kad se sporo krecu ali mislim da je neko tu nesto cackao pa se zato to desava!
Imam dosta skretnica pa cu je zameniti sa nekom ispravnom..


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 Jul 2012, 08:22 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 18:15
Posts: 2892
Location: Samobor
Dakle, kako sam poprilično neiskusan sa insulfrog skretnicamai analognim upravljanjem, mislim da bi ti ovdje netko drugi mogao odgovoriti
Je li problem mehanika ili struja na skretnici, lako se provjeri instrumentom. Ono, ima napona - nema napona ....

Cijeli ovaj gornji opis elektrificiranja skretnica je nastao iz razloga što meni nije bilo jasno zašto ih modelari preuređuju.
Kad sam to (valjda) shvatio, onda sam to i napisao.
I mislim da se ti problemi više tiču digitalaca. Jer u tom načinu upravljanja i najmanji gubitak kontakta ...
H0 pomagaj ovdje da se ne zapletem :)

Nije to nešto što se mora napraviti. to su samo opcije.
Često na stranim forumima rasprava o tome završava na način tipa " ... ma dajte ljudi, to sve radi ovako kako je - bez problema ...."
Vjerujem da u 99% slučajeva bilo insulfrog ili elecrtrofrog skretnica uz redovno održavanje radi besprijekorno bez ikakve prerade ...
No ima onih koji žele biti 100% sigurni.
Ne vjerujem da bi se proizvođači baš samo tako kockali i proizvodili nešto što malo radi - malo ne ....

_________________
Ne možete unaprijed znati koju stranu kruha treba namazati.
(Murphyjev zakon)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .