It is currently 19 Apr 2024, 04:53

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page Previous  1, 2
  Previous topic | Next topic 
Author Message
 Post subject: Re: Napajanje tračnica
PostPosted: 20 May 2012, 10:00 
Offline
User avatar

Joined: 13 Apr 2012, 16:18
Posts: 728
Location: Sveta Nedelja
sittingbull.lacota wrote:
negdje na bespućima internetskih foruma (naravno sad ne mogu naći :angry-teeth: ) bio je komentar spajanja za m-gleis: preporuka je na svakih dužni metar pruge spojiti licnu presjeka 0,5 mm[sup]2[/sup] (i faza - srednji vod, i nula - tračnice) kako bi se izbjegao pad napona. e sad kad bi mjesto bakrene upotrijebili srebrnu licnu :greetings-clappingyellow: ... a takvo spajanje vjerojatno bi bilo poželjno i za ostale sustave. howgh!


To bi bilo super kada bi "uložio" u srebrne tračnice, srebrne kablove... Čemu srebrna licna? Svi ostali kablovi su ti bakreni. Što bi dobio tim srebrnim komadićima licne koje bi zalemio na tračnicu i na kabel ispod ploče???

Ako te zanima više skini ovu knjigu.
DCC Project & Applications


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Napajanje tračnica
PostPosted: 20 May 2012, 13:07 
Offline

Joined: 15 Apr 2012, 11:48
Posts: 29
najmanji otpor! srebro je najvodljiviji metal :lol: licna je spojena na sabirnicu i trafić. možeš kružno ili zvjezdasto. ja sam tepihbaner i kad slažem, slažem zvjezdasti spoj sa jednim ili dva trafića. howgh


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Napajanje tračnica
PostPosted: 20 May 2012, 13:25 
Offline
User avatar

Joined: 13 Apr 2012, 16:18
Posts: 728
Location: Sveta Nedelja
sittingbull.lacota wrote:
najmanji otpor! srebro je najvodljiviji metal :lol:


Nisi pročitao moj post. Pitam što ćeš dobiti time da spajaš kratke komade srebra na loše provodljivu tračnicu s jedne strane i na bakreni kabel s druge strane? Sa kakvim materijalom ćeš lemiti da iskoristiš tu veću vodljivost srebra?
Zato se vratiti blizu vrha topica i pročitati što je napisao H0 modelar. Treba poslušati njegov savjet i sve će biti OK :happy-partydance:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Napajanje tračnica
PostPosted: 20 May 2012, 13:28 
Offline
User avatar

Joined: 13 Apr 2012, 16:18
Posts: 728
Location: Sveta Nedelja
sittingbull.lacota wrote:
licna je spojena na sabirnicu i trafić. možeš kružno ili zvjezdasto. ja sam tepihbaner i kad slažem, slažem zvjezdasti spoj sa jednim ili dva trafića. howgh


Onda je sve OK. Govorili smo o maketama. Tih max. pola metra kabela može biti i srebrno. Nije neki trošak :greetings-wavegreen:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Napajanje tračnica
PostPosted: 24 May 2012, 19:02 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 09:08
Posts: 81
Location: Sarajevo
da se ne luta, ovo sam vec jednom postao, pa evo opet ...

Image


Ovo je osnovni prikaz kako bi trebalo raditi ožičenje makete. Ispod cijele trase koliko
je moguće, treba provući što deblji dvožilni kabl. Minimalno neka bude debljine priljučnog
kabla koji dolazi sa Roco Multimausom. Na svakih 1-1,5 metar skinemo izolaciju, zalemimo
tanju žicu, obavezno sa licnama. Takođe mogu se koristiti i luster kleme. Jednostavno
precvikamo kabl DCC magistrale i opet ga spojimo sa luster klemama. Iz kleme izvučemo
tanju žicu koja ide na prugu. Žicu koja ide na prugu najbolje je lemiti na sredinu spone sa
donje strane. Tako ćemo je najlakše sakriti. Tamo gdje to pak nije moguće, možemo lemiti sa
donje strane flex šine, na onim dijelovima gdje su pragovi izrezani zbog savijanja.
U najgorem slučaju ako moramo (a često se dogodi) lemimo žicu sa vanjske strane na šinu.
Da bi spriječili topljenje plastike pragova (poznato kao felixizacija :) ) jednostavno skvasimo
dva komada vate, iscjedimo ih dobro i stavimo sa oba kraja mjesta gdje ćemo lemiti, u razmaku
od 1,5-2cm. To će sasvim dovoljno da "izvuće" toplinu iz šine i spriječi topljenje plastike.

Nego da se vratimo na šemu.

Na staničnom dijelu između skretnica, napravljeni su blokovi za potrebe kočenja pred
signalom. Sad se nećemo sa time baviti, pa ćemo blokove zasad priljučiti direktno na
magistralu. Moraju biti tri bloka. Dva na krajevima su malo duži od najduže lokomotive
a srednji dužine najduže kompozicije koju želimo zaustaviti pred signalom.
Toliko o kočenju, o samoj izvedbi ćemo dugom prilikom.

Sa magistrale skidamo struju za decodere koji okidaju skretnice i signale.
Decodere postavljamo tako da su na jednakoj udaljenosti od svih pogona ili signala kojima
upravljaju. Postavljamo ih tako da su što bliže svojim potrošaćima, pogotova ako okidamo
Peco magnete koji znaju povući dosta struje i svaki centimetar žice više može smetati.

Decoderi za skretnice i signale najčešće zahtijevaju svoje dodatno napajanje koje dovodimo
direktno na decoder.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Napajanje tračnica
PostPosted: 24 May 2012, 20:38 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Eto, to je to. :handgestures-thumbup:
Postoje još nadogradnje dalje (detektori zauzeća), ali je ovo osnova.
Isto tako, ovo vrijedi i za DC vožnju.
Principjelno, za male dužine tračnica na maketi, nema potrebe za time.
Ali za neke ozbiljnjije dužine i/ili vožnje više lokomotiva istovremeno, često to stvarno treba.

Tračnice su loš vodič, spojevi (na spojnicama) su sa još većim gubicima, vremenom oksidiraju i/ili se raširire - još lošiji kontakt...
... pa kada se sve zbroji, često ostanemo i bez pola napona na nekim mjestima (ako se nije desio i sami prekid)... :geek:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .