1Borna wrote:
Ha ha, mogu samo reći da mi je još kao klincu (kad mi je pregorjela prva žaruljica na signalu- a tada ih je bilo teško naći)
jedan stariji električar u dućanu rekao da koristim nešto niži napon.
Poslušao sam ga te skretnice i signale pogonim sa 14 umjesto 16 volti te nakon dobrih 50 godina sve još uvijek svijetli
(naravno nije bilo svih tih 50 godina u radu no nakupilo se puuno sati rada)
Za rasvijetu u kućicama sam koristio još niži napon od 12 volti, ljepše je blago žuto svijetlo od blještavog.
Maerklin inače u lokomotivama imade žaruljice koje su nominalno od 16 v, no bez problema izdrže i impulse od 24 v kod
promjene smjera.
I još jedan savijet-
stari transformatori su predviđeni za 220 volti a danas se koristi viši napon, i do 240 v pa iz njih dobivamo napon viši i do
10-ak posto! Kod lokomotiva nije problem malo smanjiti napon sporijom vožnjom no za rasvijetu može biti problem!
Stoga sam pred dosta godina dao napraviti nekoliko jačih pred-transformatora koji mi skidaju 240 na 220 volti.
LP
I sada da malo analiziramo što se tu sve napisalo.
Dakle, savjet je da se napon smanji 20%, a koristi se žaruljica nominalno 16V, u režimu rada od 24V ?
Svi znamo kako merklin radi.
Lokomotiva vozi i svijetli.
Onda usporimo i zaustavimo se.
Lampica je ugašena.
Aktivira se impuls od 24V (!!!) , čuje se BZZZZ, lampica zasvijetli valjda kao flash od fotića i promijeni se smjer.
U tom trenutku, znači preopterećujemo žaruljicu ... ni manje-ni više... 21 puta!!!
I znači, savjet je da ljudi imaju skoro pola manje vidljiva svijetla cijelo vrijeme, dok žaruljica uredno
preživi 24V?
Da zaključimo:
Smanjite 20% radni napon, zanemariti ćemo činjenicu da radi na 2100% većem naponu