It is currently 07 May 2024, 15:56

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
  Previous topic | Next topic 
Author Message
PostPosted: 09 May 2012, 09:18 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 13:39
Posts: 204
Location: Austrija
Pod kraj 80-ih „Gredelj“ je za tadašnji ŽTP Zagreb preuredio, vjerojatno za probu, dvije „žutke“ i prilagodio ih za vožnju izmjeničnim naponom od 25 kV/50Hz. Kako se računalo da će se re-elektrifikacija riječke pruge završiti za godinu, dvije, (kojeg li paradoksa: sada je 2112 i još uvijek nije gotovo), ta je lokomotiva trebala vući teške teretne vlakove od Rijeke s direktnim priključkom na pruge elektrificirane sa 25 kV. „Gredelj“ je staroj Ansaldici napravio novi sanduk, Končar elektriku i dvije su lokomotive, svaka u drugoj varijanti lakiranja, krenule na put. Moj prijatelj, strojovođa koji je upravljao jednom od njih, kaže da su bile dobre. Medjutim, HŽ je lokomotive povukao iz upotrebe, prodao ih natrag „Gredelju“ i dijelovi su kasnije ugrađivani u „žutke“, a možda i u talijanske Ansaldice koje je Gredelj rekonstruirao. U svakom slučaju danas postoje samo sjećanja, navodno nekoliko sitnica u Gredeljevom skladištu i ne više od desetak fotografija, sva sreća - u koloru.

Već navedeni strojovođa me zamolio da mu napravim model „Samante“ i to crvene, a ja sam usput napravio i kučiste plave varijante, koje ću zasigurno jednom prilikom kompletirati za moju zbirku.

Kao osnova je poslužio Limin model FS E-656. Promjenjene su čeone i bočne stranice, dodana bočna vrata, rešetke, djelomično preuredjen krov. Krovna instalacija je napravljena prema najboljem mogučem „dešifriranju“ fotografija, budući da ne postoje nikakovi nactri, a ni fotografija iz ptičje perspektive. Koliko sam uspio, ocjenite sami.

Image
Original pred halama Gredelja

Image
Limin model

Image

Image

Image

_________________
www.zes-collection.at


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 May 2012, 13:59 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:47
Posts: 553
Naspram zamusanog originala model mi djeluje nekako previše čisto i sa malo detalja (?)/I original nema baš puno detalja na sebi/. Da ga se malo patinira, da se stave malo tanji i manje uočljivi rukohvati vjerovatno bi bilo bolje. Bilo bi lijepo da postaviš još koju sliku originala.... :think:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 May 2012, 15:43 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2012, 08:39
Posts: 365
Location: Rijeka
zelse wrote:
... (kojeg li paradoksa: sada je 2112 i još uvijek nije gotovo), ... (bold by thomcro)

:think:
zelse wrote:
... Končar elektriku ...

Krivo! U Gredelju su uzeli rezervne djelove od ASEA
zelse wrote:
... dijelovi su kasnije ugrađivani u „žutke“, a možda i u talijanske Ansaldice koje je Gredelj rekonstruirao.

Neznam odakle ti ta informacija/e ali su kriva/e! Zašto? Ove dvije prerađene su imale djelove za 25kV AC a ove koje voze (HŽ1061) još uvijek rade na 3kV DC i shodno tome jedno s drugim je nespojivo! U pravilu dolazi do velikog Image ... :mrgreen:

Da se vratim na temu, lokomotive su OK i lijepo izgledaju al' makni onaj plastični mjeh u sredini! Em je nerealan em grdo izgleda!

_________________
ImageImage


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 May 2012, 19:03 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 13:39
Posts: 204
Location: Austrija
Mijeh nije plastični, već gumeni, origigi Lima. U naravi izgleda bolje. Za ostale ispravke HVALA, ali nisam mislio na električnu opremu već na mehaničke dijelove.

_________________
www.zes-collection.at


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 May 2012, 19:58 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2012, 08:39
Posts: 365
Location: Rijeka
Mehaničke mehaničke :think: ... mislim da ne, da je gotovo sve završilo u CIOS-u. Po informacijam koje ja imam na RK su ostali fremovi i oni "sanduci", ostalo je završilo u Podsusedu.

Btw, evo nešto podataka sa wehicle-drives.forumhr

Code:
Električna lokomotiva Bo´Bo´Bo´1161, popularno zvana „Samanta“, nastala je rekonstrukcijom i pretvorbom, iz istosmjerne Bo´Bo´Bo´ elektrolokomotive serije 1061. Izgrađena je samo u dva primjerka. Prvi, koji je nosio oznaku JŽ 462-001, nastao je 1988 godine, i drugi, JŽ 462-002, 1990 godine. Lokomotive su konstrukcijski bile zamišljene da unificiraju što veći broj sklopova tada JŽ 441 diodnih elektrolokomotiva (danas HŽ 1141), kako bi projekt pretvorbe mogao ekonomski i konceptualno bio isplativ. Prema tadašnjim saznanjima, čak 27 lokomotiva je trebalo biti pregrađeno u AC 25kV elektrovozila, od čega prve tri kao diodna vozila (462 001-003) a ostale ellok bi se tiristorizirale (462 004-027*). Lokomotive su bazirane na mehaničkom postroju Ansaldo HŽ 1061 „Žutke“.

To znači da je od stare Žutke ostao samo glavni (donji) okvir sanduka, sklop bočnih oslonaca sa scornjacima, te maletov zglob (spoja dvaju polusanduka) i tri Bo´okretna postolja. U ovome dijelu, lokomotiva je teorijski trebala dobro poprimiti značajke vođenja vozila na pruzi, međutim masa opreme u dvama polusanducima bila je prilično teška, pa je sa ukupnom masom od 129t, ova izvedba tehnički slabo dorađen koncept. No, stručnjaci ondašnjih renome remontera ex Yu, smatrali su da bi projekt koji košta 60% cijene nove vučne jedinice bio isplativ i za duži period exploatacije. Ali, izgleda da ipak tomu nije baš tako (isplativ). Uslijed brojnih vibracija koje su nastale zbog silnih trešnji – konvencionalnih postolja, elektrooprema je ispadala iz pogona.

Potrošnja vijenaca kotača bila je drastično štetna, pa je postalo upitno – kako dalje exploatirati ovaj tip vozila, uz povećanje troškova?!

.....
Ako bismo mogli reći nešto primarno o elektrolokomotivi HŽ 1161, i opisati ju tzv školskim primjerom, napisati ćemo ponešto i o aparatima i funkcijama pogona. Šest osovinska izmjenična AC 25kv/50hz elektrolokomotiva oznake HŽ 1161, napaja se monofaznim naponom kontaktne mreže, a AC napon se preko trafo namota i silicijskih ispravljača, gl.prigušnice, transformira u istosmjerni „valoviti“ za napajanje četri polnih kolektorskih elektrovučnih motora – sa serijskom uzbudom. Sami motori su modifikacijom prilagođeni valovitom napajanju, te u tom smislu služi i glavna prigušnica, koja gladi, tj reže sinusoidu ispravljene struje ka najravnijoj električnoj karakteristici DC napona. Vozilo je namjenjeno vuči putničkih i teretnih vlakova na svim vrstama prugama (konfig.tla), iako po svojim osobinama više spada u „teretnu“ lokomotivu.

Opremljena je standardnim sigurnosnim aparatima kao sa većine HŽ elektrolokomotiva, posjeduje elektrodinamičku otporničku kočnicu snage 2590kw/300A, sustav automatske protivklizne zaštite, uređaj za podmazivanje vijenaca kotača, kao i relejno pojačalo za ograničenje napona vučnih elektromotora (konst.napon na VM). U sklopu regulacije pokretanja, nalazi se mehanički stupnjeviti graduator napona – tj birač napona. To je mehanički sklop, sastavljen od motora za regulaciju pokreta kontaktnog prstena sa zubčanicima, teretnih sklopnika, prijelaznog otpornika, kontaktnog birača sa sustavom prebacivanja pozicija, sig.žarulja. tip ovoh aparata je MINEL „RTN-25“, koji je proizveden prema licenci tvrtke ELIN, ali modifikacijski dorađen.

Taj birač napona je izveden sa ukupno 41 radnom pozicijom u vuči (+ 4 shunta*), i 25 pozicija u režimu elektrodinamičkog kočenja. Birač za prebacivanje radnih pozicija, i teretni prekidači, pogonjeni su DC naponom 72v. Pogon samoga birača se vrši preko tarne spojke i prijenosnog mehanizma. Birač se nalazi tik do glavnog transformatora i on je jedan od sudionika strujnih veza koje se reflektiraju kasnije na sekundarnim namotima trafoa za vuču. Sam glavni transformator je ENERGOINVEST, tipa MLR-5500, za snagu 5060 kVA i 4576kVA nominalno (sek.namoti), može dati do 817 kVA za električno grijanje vlaka, i 115kVA za pomoćne pogone. Iako je oblikom potpuno identičan trafou elektrolokomotive HŽ 1141, njegovi sekundari (namoti) su nešto drugačije vezani.

_________________
ImageImage


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 May 2012, 20:23 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 13:39
Posts: 204
Location: Austrija
Fenomenalna informacija! Ostaje samo da ti kazem: HVALA!

_________________
www.zes-collection.at


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 May 2012, 23:12 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2012, 08:39
Posts: 365
Location: Rijeka
Image

Image
Kad smo već kod JŽ461/HŽ 1161 evo jedna fotka kad je jedna od njih došla na servis u Rijeku (da, začudo, bez obzira što su bile prerađene na 25kV na servis su dolazile u Rijeku iz razloga što su i dalje imale DC motore u postoljima)
Image

_________________
ImageImage


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2012, 04:45 
Offline

Joined: 15 Apr 2012, 11:59
Posts: 358
Location: Matulji
... a Kapo ima jedan dio sa Samante! :mrgreen:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2012, 15:56 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:47
Posts: 553
Baš me zanima koji :?: (što ti bi da se tako rano budiš, il još nisi legao spavat :?: )


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 May 2012, 16:40 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2012, 08:39
Posts: 365
Location: Rijeka
1Borna wrote:
Baš me zanima koji :?: ...

Image ... :mrgreen: !!!

_________________
ImageImage


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .