Ja nisam imao u rukama novi Bemo, ali jesam više corelessa.
Dakle, ti sam procijeni koliko mogu biti vjerodostojan
No nemoj zaboraviti opet logiku.
Najviše se prodaju prosječne lokomotive, pa je za njih i podešen dekoder tvornički.
Sjeti se, svaki novi dekoder dolazi sa adresom 3 i BEMF uključen.
To je izvor svih problema.
Svi stave po automatizmu motor na dekoder i to vozi. Ali je totalno krivo podešen!
U čemu je štos tih motora?
Probati ću to što jednostavnije objasniti.
Coreless motori nemaju težak rotor od željeza sa bakrom, pa im je najveća prednost da mogu
jako brzo postići zadanu brzinu.
Netko će logično zaključiti da je to bez praktične vrijednosti, kada na osovinu stavljamo zamašnjake
za veliku zalihu kinetičke energije.
To je točno.
Međutim, mi ih u modelarstvu koristimo zbog drugih razloga.
Oni su u pravilu i brushless, što znači bez održavanja, iskrenja i vrlo stabilne brzine.
Uz malu masu rotora, dolazimo do vrlo balansiranog rada, malo vibracija - pa samim time su vrlo tihi.
Jedina mana je vezana uz malu masu rotora - nemaju gdje akumulirati preveliku toplinu (nisu "žilavi" na preopterećenja).
Dakle, osjetljivi su na zagrijavanje.
Istovremeno, zbog cijele svoje konstrukcije imaju malu impedanciju i sada konačno dolazimo na najvažnije,
pregrijavaju se na loše podešenom BEMF-u.
Kratkotrajni strujni impulsi ovdje stvaraju veliko zagrijavanje, jer je specifičan otpor relativno mali, pa je
proporcionalno tome struja velika. Automatski je veliko zagrijavanje.
Sada se opet vraćam na svoj prvi post na ovu temu.
Isključim li BEMF i impulsni rad (PWM), dobijam čisti DC, kojem je impulsna vrijednost "0" a trajna "1".
Dakle, ne postoji razlog zašto bi se coreless zagrijavao, kada ga koristim kao i po datasheet-u, sa čistim
istosmjernim naponom.
I nastavak...