It is currently 19 Apr 2024, 11:13

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
  Previous topic | Next topic 
Author Message
PostPosted: 03 Jan 2013, 09:46 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Hvala Igore B:B

Nisi se sa nečim sličnim sreo?
Onda si mi ti odličan sugovornik za slijedeće pitanje.
Da li si razumio sve - treba li što bolje pojasniti? :think:

...

Fotke su rađene sa malim Canonom 870... :)

PS. tko zna, možda bi nakon ovakvog servisa i tvoj mali Trix glaskasten "oživio"... ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2013, 11:46 
Offline

Joined: 25 Nov 2012, 22:37
Posts: 79
Location: Zagreb
Jesam, razumio sam kad su tu slike i objašnjenja.
Samo ne znam koliko bi mi bilo jasno kada bi sam krenuo raskapati neku od svojih lokomotivica :-? .

Glaskasten bi trebao biti nov, barem sam ga ja kao takvog kupio, pa onda pretpostavljam da nebi trebao
biti problem u zmazanoći samog motora, al' trebao bi ga otvoriti pa pogledati.

Inače nisam baš sklon raskapanju lokomotivica, tako da i nemam iskustva, trudim se da ih održavam čiste i povremeno
podmažem.
Baš mi se zato sviđa ovaj tvoj prilog, jer kad bi bio bolje upućen u funkcioniranje motorčića,
možda bi se usudio i sam nešto poduzeti.
Npr. sad prvi put vidim kako zapravo izgledaju 'četkice na motoru'.
Ja sam zamišljao doslovce nakakve četke, a ovo mi više izgleda poput štapića :shock: .

_________________
moje 360°panorame


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2013, 14:27 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:40
Posts: 2465
Location: Rijeka
:clap: :clap: B:B :B D-)
Yipeyyyy.... :gun-toot:

Odlično prikazano i u potankost objašnjeno. :text-bravo:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2013, 22:07 
Offline

Joined: 23 Sep 2012, 19:41
Posts: 243
vožnja malom brzinom sa kompenzacijom opterećenja, da bi brzina bila stabilna.
Ja kao i Igor - nisam neki ... ali što ovo gore znaći ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2013, 22:15 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Evo, upravo pripremam objašnjenje...

D-)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2013, 22:30 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Sada kada nam loksa dobro vozi, možemo krenuti na digitalizaciju.

Treba odspojiti sve mase sa motora i rasvjete, da eliminiramo kratki spoj između jednog raila
(jednog kraja tračnice) i izvoda dekodera.

Kada to napravite, ostaju dvije stvari koje preporučam:

Maknuti malu okruglu pločicu ispod žaruljice, koja je dioda. (da - dioda! ;) )

Attachment:
IMG_7025.jpg
IMG_7025.jpg [ 50.13 KiB | Viewed 8332 times ]


Ako ugrađujete novu generaciju dekodera, on vozi i na DC-u i upravlja smjerom i svjetlom.
Tada nam je dioda višak koji samo smeta za dimanje (podešavanje svjetline rasvjete, koje se obično
radi impulsno - PWM-om)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2013, 22:35 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Drugu stvar koju preporučam je odspojiti kondenzator koji je paralelno motoru, a služi za
eliminaciju smetnji kod vožnje na DC-u.

To je ova crvena kockica između ovih valjaka-nosača četkica.
Loksa je nove generacije, pa je kond SMD.

Da ne uništavam loksu, ja sam samo prekinuo vod lijevo gore.

Attachment:
IMG_7031.jpg
IMG_7031.jpg [ 86.67 KiB | Viewed 8332 times ]


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2013, 22:40 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Ako želite koristiti BEMF (Back Electro Motive Force), taj kondenzator je problem jer daje krivu
informaciju o brzini okretanja elektromotora zbog zaostalog napona u njemu.

Kada sav hardware-raj složite, to otprilike izgleda ovako

Attachment:
IMG_7033.jpg
IMG_7033.jpg [ 72.27 KiB | Viewed 8329 times ]


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2013, 22:41 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Odozgora

Attachment:
IMG_7034.jpg
IMG_7034.jpg [ 58.61 KiB | Viewed 8329 times ]


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2013, 22:54 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Osnovna funkcionalnost se ispitala i sve je bilo ok.

Loksu je trebalo sklopiti, za što se moralo malo odrezati unutarnje sjenilo
rasvjete, zbog visine dekodera.

Sada, kada je bila sklopljena, slijedilo je fino podešavanje.
Prvo je radila po 5 min u svakom smjeru da sve mehanički sjedne na svoje mjesto,
i onda se podešavalo parametre motora.

Pokazalo se da je parametar K u iznosu 15% i parametar I u iznosu 10% optimalan za
najbolju vožnju pod BEMF-om ovog Fleischmann motora.
Startni napon 20%, maksimalni napon 45%, ubrzanje i usporenje 15%.

Podesio sam rasvjetu na 60%, jer su lampice 12V a funkcijski izlaz ima cca 17V.

Sada je loksa bila podešena kao prava parnjača, pa evo da pokažemo što može.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ITRQnpxgyFQ[/youtube]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 41 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .