It is currently 06 Jun 2020, 09:48

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
  Previous topic | Next topic 
Author Message
PostPosted: 13 Feb 2019, 18:39 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2014, 14:07
Posts: 935
Location: Zagreb
Na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu danas je održana svečana prezentacija makete u mjerilu H0, koju je izradio naš modelarski kolega Robert Šlais u suradnji s nekoliko profesora fakulteta. Dimenzije ove impresivne makete su 3 x 7,5 metara, a sastoji se od 122 metra kolosiječne mreže, 104 pokazivača signalnih znakova, 65 skretnica, 2 ŽCPR-a i 4 službena mjesta. Računalno je upravljana pomoću programskog paketa iTrain i potpuno je automatizirana, a moguće je i ručno upravljanje. Maketa ima 5 nadzorno-upravljačkih mjesta od kojih 4 za studente i jedno za profesora, a služiti će kao pomagalo u nastavi studenata smjera željezničkog prometa.
Imao sam čast biti među uzvanicima na današnjoj prezentaciji pa sam za ovaj forum priredio osvrt u riječi i slici.

Paviljon broj 71 sveučilišnog Kampusa na Borongaju u kojem je smještena maketa:

Image

Prije početka službenog dijela nekoliko fotografija makete:

Image

Image

Image

Autor makete Robert Šlais:

Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Feb 2019, 18:39 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2014, 14:07
Posts: 935
Location: Zagreb
Još nekoliko detalja:

Image

Image

Image

Image

Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Feb 2019, 18:40 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2014, 14:07
Posts: 935
Location: Zagreb
Image

Image

Image

Image

Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Feb 2019, 18:41 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2014, 14:07
Posts: 935
Location: Zagreb
Image

Image

Image

Dva ŽCPR-a, od kojih je jedan s polubrkljom. Funkcioniraju kao na pravoj željeznici - prije nailaska vlaka automatski se pale crvena svjetla, pušta se zvuk zvona i polubrklja se zatvara. Također se prijelazi automatski oslobađaju nakon prolaska vlaka:

Image

Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Feb 2019, 18:42 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2014, 14:07
Posts: 935
Location: Zagreb
Dvorana se polako punila, a ja nisam bio jedini snimatelj:

Image

Poznata modelarska lica:

Image

Ne budi zamjerena mala digresija privatne naravi. Ovog gospodina sam posebno tražio...

Image

... jer smo u ljeto 1963. na izviđačkom taboru Pakra dijelili zajednički šator:

Image

Prvi susret nakon 56 godina! Zdravko Toš je danas umirovljeni profesor željezničkog prometa:

Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Feb 2019, 18:43 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2014, 14:07
Posts: 935
Location: Zagreb
Dvorana je sve punija:

Image

Skupina profesora Fakulteta prometnih znanosti:

Image

Modelarske legende Boris Urbić - Backo i Dragutin Staničić - Daco:

Image

Prezentaciju je otvorio dekan FPZ prof.dr.sc. Tomislav Mlinarić:

Image

Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Feb 2019, 18:44 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2014, 14:07
Posts: 935
Location: Zagreb
Princip djelovanja makete i tehničke detalje prezentirao je Robert Šlais:

Image

Image

Mali vlakovi kao demonstratori:

Image

Image

Sve je iz visine snimao jedan dron:

Image

Na domjenku koji je Fakultet organizirao nažalost nisam mogao ostati, ali sam vidio ono najvažnije - veliku i sofisticiranu maketu na kojoj će budući inženjeri željezničkog prometa stjecati dio praktičnog znanja. Neka im je sretna vožnja!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 13 Feb 2019, 20:29 
Offline

Joined: 15 May 2012, 19:10
Posts: 99
baš me veseli u srcu da imam 0 promila u krvcu pa da mogu po svome, iako nema sa srčanim sustavom šale, jer u svakom srcu ima krvi a u krvi bla bla pa se dok ne dođemo do željeza! Ma nije sve tko strašno vidi se u ovoj reportaži, barem će se kader obrazovati u minijaturi koja nama i na ovom forumu život znači. A ak tko od onih na fotkama ima i malo vapnenca na žilama, pa i našoj pravoj željeznici jedina je šansa da iz našeg doba krede preživi tako da se zakreči i uljušturi, pa čekanje kao što i obližnji Borongaj čeka i načekava.
A kaj se tiče hobi-o modelara bez špere (tak vele za dodatnu opremu BMW-a, da stražnji pogon-kotač da ne za šl...a), koji je ovdje najmoćniji, ja bih na njegovom mjestu iznad svih tih pruga stavil jedan most, pa nek bude onaj '80 građen ko titov pa nek stoji iznad študenata kad SE uče i muče SE. Pa da stoji ko u jednoj komediji iz scene Vidra zvane Češalj, kad je veliki češalj visio iznad pozornice, i tokom predstave polako klizio na glave glumaca, jer nešto je muž skrivao ženi u braku. Tako da i taj dvolučni betonac visi nad študentima koji kako li ono naš narodni kurikulum kaže - tko nema para neka uči.
Još kad se sjetim štaciona na posjedu porodice de Zaboky, bilo je stroška i delanja, ali bez otpiranja niti sprevoda, samo cifranja prije cca 10 let. A pošto je ovđe bilo otvorenje, nekak na pravoj željeznici nit da WC otvore, a posve je zapuštena svevišnja potreba svečanosti "zatvaranja", iako himalajski vrhovi HaŽea iskreno, nemaju zatvor (onaj u željezničkom žargonu, jer vlakove ne KORISTE pa nit ne zanima ih to kad se ide na BUS), a nemaju niti onaj drugi zatvor (probavni, jer se dobro papa na R1 račune, a željeznica se tu ipak na modificirani način KORISTI).
Za konec jer sad više nije 0 promila (minus, sad sam u pasivi, medicinski fenomen) dobro da se tamo nije našao kakav Alkaloid terorist pa da nije oteo Marklin vagon i odbacio ga prema pravilniku od odbacivanju kola bez opaske PAŽNJA pažljivo manevrisanje, na ovu pokaznu maketu i osujetio Edisonove struje koje struje u njoj (mislim maketi, ne u Markin-vagonu niti Edisonu).
PS u povodu prvog, jednog i jedinog preleta flote aviona nebom iznad CRO-tla probalo se je isto pokušati i u Saboru, da se i tam vuče deca -študenti študija kak postati mali penzioner, ali nije išlo s pokaznim letom nesuđene "F13 i pol" CROflote, jer 'eroplan nisu ni (oj sveti mi Ante - zaštitnik aviomodelara) raspakirali....


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Feb 2019, 01:10 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4812
zglajzan wrote:
baš me veseli u srcu da imam 0 promila u krvcu pa da mogu po svome, iako nema sa srčanim sustavom šale, jer u svakom srcu ima krvi a u krvi bla bla pa se dok ne dođemo do željeza! Ma nije sve tko strašno vidi se u ovoj reportaži, barem će se kader obrazovati u minijaturi koja nama i na ovom forumu život znači. A ak tko od onih na fotkama ima i malo vapnenca na žilama, pa i našoj pravoj željeznici jedina je šansa da iz našeg doba krede preživi tako da se zakreči i uljušturi, pa čekanje kao što i obližnji Borongaj čeka i načekava.
A kaj se tiče hobi-o modelara bez špere (tak vele za dodatnu opremu BMW-a, da stražnji pogon-kotač da ne za šl...a), koji je ovdje najmoćniji, ja bih na njegovom mjestu iznad svih tih pruga stavil jedan most, pa nek bude onaj '80 građen ko titov pa nek stoji iznad študenata kad SE uče i muče SE. Pa da stoji ko u jednoj komediji iz scene Vidra zvane Češalj, kad je veliki češalj visio iznad pozornice, i tokom predstave polako klizio na glave glumaca, jer nešto je muž skrivao ženi u braku. Tako da i taj dvolučni betonac visi nad študentima koji kako li ono naš narodni kurikulum kaže - tko nema para neka uči.
Još kad se sjetim štaciona na posjedu porodice de Zaboky, bilo je stroška i delanja, ali bez otpiranja niti sprevoda, samo cifranja prije cca 10 let. A pošto je ovđe bilo otvorenje, nekak na pravoj željeznici nit da WC otvore, a posve je zapuštena svevišnja potreba svečanosti "zatvaranja", iako himalajski vrhovi HaŽea iskreno, nemaju zatvor (onaj u željezničkom žargonu, jer vlakove ne KORISTE pa nit ne zanima ih to kad se ide na BUS), a nemaju niti onaj drugi zatvor (probavni, jer se dobro papa na R1 račune, a željeznica se tu ipak na modificirani način KORISTI).
Za konec jer sad više nije 0 promila (minus, sad sam u pasivi, medicinski fenomen) dobro da se tamo nije našao kakav Alkaloid terorist pa da nije oteo Marklin vagon i odbacio ga prema pravilniku od odbacivanju kola bez opaske PAŽNJA pažljivo manevrisanje, na ovu pokaznu maketu i osujetio Edisonove struje koje struje u njoj (mislim maketi, ne u Markin-vagonu niti Edisonu).
PS u povodu prvog, jednog i jedinog preleta flote aviona nebom iznad CRO-tla probalo se je isto pokušati i u Saboru, da se i tam vuče deca -študenti študija kak postati mali penzioner, ali nije išlo s pokaznim letom nesuđene "F13 i pol" CROflote, jer 'eroplan nisu ni (oj sveti mi Ante - zaštitnik aviomodelara) raspakirali....


Ja se ispričavam, ali stvarno slabo razumijem ovaj tekst.
No vrlo mi je jasna nota cinizma i sarkazma koji se provlači kao ideja...

"...A kaj se tiče hobi-o modelara bez špere (tak vele za dodatnu opremu BMW-a, da stražnji pogon-kotač da ne za šl...a), koji je ovdje najmoćniji, ja bih na njegovom mjestu iznad svih tih pruga stavil jedan most, ..."

Ako sam dobro shvatio, misli se da sam ja ovdje najmoćniji?
Pa ima nas više moderatora, i svi koji smo crvene boje smo ravnopravni u obavezama i ovlastima.

Trebao sam ugraditi jedan most preko svih pruga?
Izgleda da je nekima poprilično teško gledati tuđe radove i eventualne uspjehe na međunarodnim izlaganjima.
Meni je iskreno žao ljudi kojima je frustracija gledati ono što je meni najveća radost:
- jedan detalj Tauernbahn dionice sa njenim mostom i dvorcem...

No veseli me da sada kada više ne ometam kreativne i vrijedne članove KŽMZ-a, konačno ću moći vidjeti na
izložbi u Tehničkom muzeju kako trebaju izgledati moduli i makete koje su napravili svi ovakvi članovi kluba.
Pozorno ću popratiti svaki uradak, i sa estetskog i sa tehničkog nivoa...

...

Ne, most nije mogao ići preko svih pruga, zato jer je cijeli projekt tračničke situacije s kolodvorima
napravljen od strane više profesora sa fakulteta na zadanoj površini.

Ovo nije zamišljeno kao igračka, već nastavno sredstvo.

Dapače, izbor tračničkog materijala, voznog parka, izgled i pozicije signala... su osmislili također
ljudi sa akademskom naobrazbom i pripadajućim titulama.

Ja za to nemam službena niti znanja niti kompetencije.

Moj zadatak je bio da osiguram tehnička rješenja da cijeli sustav pouzdano i smisleno radi,
te da služi za čim više kolegija.

Ponovno mi je žao, ali sve radi točno kako je zadano.

I svi koji smo bili prisutni na promociji čuli smo riječi dekana, pa prodekana, pa voditelja laboratorija
za sigurnost željezničkog prometa.

I vjerojatno moram za sve cinike opet reći da mi je žao, jer su ljudi sa FPZ-a neskriveno sretni
kako se je projekt završio i zbog činjenice da su dobili moćan alat za nastavu i rad.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 14 Feb 2019, 11:20 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:25
Posts: 113
Location: Koprivnica
evo i pogled iz zraka...



Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .