It is currently 28 Mar 2024, 21:30

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
  Previous topic | Next topic 
Author Message
PostPosted: 28 Nov 2012, 20:34 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 13:39
Posts: 204
Location: Austrija
Čak i da raspolažem sa puno većim sredstvima za moj hobby, zasigurno bi i tada na mojoj maketi bilo samogradnje svagdje gdje je to moguće. To sam ja, to je moja priroda! Shodno tome prihvatio sam se i samogradnje one svima nama poznate spirale kojom se vlakovi spuštaju, odnosno dižu iz “podzemne” stanice, a koju u nedostatku naše rieči nazivamo heliks.
Čeprkajući po internetu i po mnogim forumima, našao sam na jedan link gdje je opisana gradnja, ali i gdje se nalazi jedna tabela uz čiju se pomoć vrlo lako mogu izračunati pojedini elementi. Tabelu sam uspio prevesti I evo je kao privitak

Attachment:
heliks.xls [75.5 KiB]
Downloaded 608 times


Ja sam moj heliks još malo preuredio i napravio ga u vidu ovala. To ionako nije teško: dvije stranice treba jednostavno produžiti za dužinu ravnog umetka, a sve ostalo je isto.
Kao prvo treba uz pomoć tabele izračunati širinu pojedinih elemenata, te u najbližem “Bauhaus”-u ili sl. dati izrezati trake u željenoj širini. Najbolje je upotrebiti 4 milimetarsku šperploču od topole, jer ona je dovoljno čvrsta, a vrlo je lagana. Svaki potrebni element treba izrezati pod kutem od 60°. Za tu svrhu odlično nam može poslužiti pila za okvire, jer na njoj je takav kut i predviđen. U nedostatku takove pile treba kutomjerom izmjeriti kut, odrediti dužinu stranica i piliti s onim što imamo pri ruci. Preciznost je i više negoli preporučljiva . Po dva elementa ljepimo zajedno sa ljepilom za drvo, uvažavajući na obavezni razmak koji je na crtežu označen. Dobro je oprezno premazati nekoliko elemenata, a zatim ih postaviti jedan na drugi i sve zajedno stegnuti stolarskim stegama. Poslije nekoliko sati elementi su sljepljeni I možemo nastaviti sa ljepljenjem slijedećih. Kad su svi elementi već pripremljeni, treba izbušiti rupe od 9 mm kroz koje ćemo kasnije pojedine elemente povezati i postaviti ih na određenu visinu.
Kad su rupe već izbušene i prokontrolirali smo njihove pozicije, (pazi na preciznost!!!), počinjemo ljepiti pojedine elemete tako da se polako formira šesterokut koji polako raste u šesterokutnu spiralu. Preporučujem ljepiti samo po dva ili najviše tri elementa i uvijek ih dobro stegnuti stegama sve dok se ljepilo ne osuši. U završnici treba kroz rupe uvući vijčane poluge promjera 8 mm. Ispod i iznad svakog elementa postaviti po jednu podlošku i po jednu maticu. Sad treba polako elemente spirale postavljeti na razmak od 7 cm i formirati heliks.
Tračnice možemo pričvrstiti na različite načine, a ja sam se poslužio fiksiranjem stranica uz pomoć takera I djelomično vručeg ljepila. NE PREPORUČUJEM rad sa fleksibilnim tračnicama: i samoga me taj eksperimenat koštao poprilično šperploče i desetak fleksibilki!!?? Možda izgleda malo komplicirano, ali vjerujte nije nedosežno, ne računajući zadovoljstvo da ste nešto sami napravili i ne računajući to da ste uštedjeli točno za jednu dobru lokomotivu! Možda od prve neće baš izgledati kao iz dućana, ali to je ionako u “podzemlju” i najvažnija je funkcija.

Želim dobru zabavu, a ako ima pitanja javite se na moj pp.
PS: za one koji žele vidjeti originalni članak evo i linka:
Bau eines Gleiswendels


Image
Dva elementa uspješno medjusobno zaljepljena: dobro se vidi obavezan preklop

Image
Dva vec gotova elementa prije medjusobnog ljepljenja

Image
Gotovi ovalni heliks

Image
Ja sam osim toga predvidio i vožnju sa gornjim vodom pa sam to na ovaj način uspješno riješio.

_________________
www.zes-collection.at


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Nov 2012, 20:40 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:25
Posts: 18335
Location: Zagreb
..pravi školski primjer! :think:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Nov 2012, 22:36 
Offline

Joined: 18 Apr 2012, 08:35
Posts: 20
Location: Chicago USA
Svaka cast, dobro nadjeno modelarsko stivo. Morat cu zapamtiti. Jedino mi se ne svida blizina ruba heliksa i ruba tracnica. Ne vidim kako bi se tu mogla montirati zastitna ograda. Naime, i na najbolje sagradenoj pruzi locomotive nadju nacina pasti u provaliju.

_________________
Srdacan pozdrav i VOLI modele VLAKOVA !!!!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Nov 2012, 22:32 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Pokušao sam u excelu promijeniti tračnice na roco 2,5mm, ali mi je javio macro grešku. :think:
No direktnim ukucavanjem radiusa, preračunava sve ostalo.
Odličan alat za one koji se ne znaju služiti WinTrackom :handgestures-thumbup:

Dobra je fora i korištenje elipse, umjesto kruga, jer se smanjuje uspon a
zauzima manje mjesta u širinu.

Ja bih samo imao par praktičnih pitanja :oops:

Ovaj heliks je sa R420?
Kako se ponašaju lokse u penjanju?
Ako se možda probalo sa 2,5-3m kompozicijom, kakva je situacija
sa kinematikom u usponu?

Hvala!
B:B


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Nov 2012, 23:06 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:13
Posts: 1067
Location: ZG
Hm, svaki je krug cca 3 metra sa usponom oko 3%. Mislim, tu nebi trebalo biti nekog problema. No, najbolje nam je sacekati prve probne voznje. Teorija je uvjek bila jedno a praksa drugo

_________________
...na sve mislim i opet pola zaboravim...
Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .