Switch to full style
Post a reply

Održavanje modela

12 Jan 2014, 20:09

Danas nakon dugo vremena odlučio sam očistiti i podmazati lokomotivu koja je vrlo vjerojatno zadnji put bila podmazana prije pada berlinskog zida.

Image

1,2 - skidate ralice koje služe za uklanjanje granja, šiblja, lišća i ostalih prepreka sa pruge.
konstrukcijski one ne drže ovjes s kabinom več ih je dobro maknuti kako ne bi kasnije smetali pri daljnjem rukovanju.

3,4 - su klizaljke ( lokomotiva funkcionira i bez njih), no vijci do njih drže mehanizam sa polugama te ih je potrebno otpustiti.

5 - drži karoseriju i uteg koji je dio ovjesa i treba ga otpustiti.

Razdvajanje

Image

Karoserija i ovjes su odvojeni i vide se kontakti koji su mi malo čudno napravljeni ali su funkcionalni.

Odvajanje cilindara kako bi se mogli skinuti kotači.

Image

Crne strelice ukazuju na vijke koje treba otpustiti.

Skidanje kotača sa osovina

Image

U ovoj situaciji uklonjena je samo jedna klizaljka, ovo je najpovoljniji položaj kako bi se uklonili vijci. Treba paziti prilikom skidanja kotača da ne izlete kontaktni amortizeri i počnu se odbijati od vaših naočala, zidova i slično :gun-toot:

Ovako izgledaju ti kontaktni amrotizeri ( u daljnjem tekstu fakini) koji vas čekaju :GUN

Image

Vadite ih van i odlažete na sigurno.

Pužni prijenos

Image

Ovo je jako bitan dio rastavljana. Jako važno je da vam kuglice (crvene strelice) ne ispadnu iz ležišta jer se u tom slučaju rotor motora počinje pomicati. Nije loše da imate i neki magnet u blizini da polovi kuglice ukoliko frknu van. Motor ne izmještate jer ako ga bezveze ponovno vratite može se dogoditi da su poluge prekratke ili preduge tj. kutna brzina je različita. Kod ovakvih parnjača poluge imaju samo estetsku svrhu jer pužni prijenos se odvija na obje osovine. S obzirom da se zupčanici taru inženjer je predvidio da će u budućnosti imati lufta. Ukoliko vam motor izmakne iz ležišta pogoditi navoje i zupčanike osovina je dug posao zato rabite gumicu, selotejp uglavnom ne izmještajte motor ukoliko nije pokvaren.

Izgled drugog djela nakon odvajanja

Image

Podmazivanje

Image

Kao što vidite dobro sam zapunio pužne prijenose. Koristio sam tovatnu mast za njemačke tiskarske strojeve i mazilicu namjenjenu za podmazivanje pokretnih djelova. Rabio sam mazilicu iz razloga sto daje izuzetno tanak mlaz tovatne masti i mogu lijepo pod tlakom (ne velikim) popuniti sve dijelove bez da lokomotivu rastavim u cijelosti. :happy-smileyflower:

Na slici se vidi Ballistol. Dok neki kažu WD 40 ja kažem Ballistol. Izuzetno je dobar za čišćenje elektromotora, starih džepnih ura, glazbenih kutija (i ostale fine mehanike) u kojima se prašina i mašćoba stvrdnula, zemlje i vode ukoliko je elektromotor bio u vodi pomoću Ballistola izbijate vlagu iz motora bez da ga rastavljate. Dovoljno rijedak da nije mastan, a opet dovoljno viskozan da podmaže neke sitne djelove gdje ulje ili mast mogu jedino smetati (npr nemirnici oscilatori u uricama). Inače stvar je namjenjena čišćenju pištolja (automatskih policijskih i vojnih) mehanizama za povrat plinova kod strojnica i strojnica pokretanih elektromotorom. Ja je rabim kod čišćenja cijevi, podmazivanja opruge i tlačnog cilindra zračnice i mogu vam reči da zamor materijala kod opruge ili istrošenosti glave klipa nakon 10 godina nije zamječen.

Male tajne vel... ovaj hoću reči mladog modelara :BLACK-:

Image

Gumica je tu da obuzda fakine koji žele izetjeti. Kada namjestite kotače gumicu izmaknete i tu ste gotovi. ;)



Image

S obzirom da sam čistio benzinom odmastio sam ključne stvari pa ih treba ponovo podmazati uljem.


Nakon sastavljanja provjeriti sa Pyrielmetrom D-) da li sve funkcionira kad se stavi na prugu.

Image

I kao što to kod mene biva sve funkcionira iz prve :handgestures-thumbup:

Sastavljanje

Image

Vaganje

Image

I naravno provjera kako đira po tračnicama.
Last edited by Marko 0909 on 12 Jan 2014, 20:18, edited 1 time in total.

Re: Održavanje modela

12 Jan 2014, 20:15

Odličan prikaz servisa lokse! :clap:

Re: Održavanje modela

12 Jan 2014, 20:29

Stvarno, detaljno si to popratio fotkama. Svaka čast. Pitanje čemu vaganje na kraju??? :think: :? :shock:
Nisi valjda stavio kilu špeka dok si podmazivao :lol: :lol: :lol:
Možda bolje da se držim svojih brzih vlakića meni bi se sve ove poluge spetljale :roll: :roll: :roll:

Re: Održavanje modela

12 Jan 2014, 20:51

Thalis-4341 wrote:Stvarno, detaljno si to popratio fotkama. Svaka čast. Pitanje čemu vaganje na kraju??? :think: :? :shock:
Nisi valjda stavio kilu špeka dok si podmazivao :lol: :lol: :lol:
Možda bolje da se držim svojih brzih vlakića meni bi se sve ove poluge spetljale :roll: :roll: :roll:


Danas sam je išao srediti pa reko da je vagnem.

Re: Održavanje modela

12 Jan 2014, 20:53

Nakon podmazivanja je znatno tiša.

Re: Održavanje modela

13 Jan 2014, 02:00

Kod američke maletice nisam imao puno posla. Poklopac se skine i mjenjačka kutija se zapuni sa tovatnom masti na kraju vratite poklopac i to je to.

Image

Testna vožnja

Re: Održavanje modela

13 Jan 2014, 23:49

Krasan tekst i vrlo ozbiljno i kvalitetno odrađen zadatak!

:text-bravo:
Post a reply