Dampfbahn Furka BergstreckePruga metarskog kolosijeka sagrađena je davne 1913.godine kao veza između Brig-a i Disents-a, preko Furka prijevoja (Furka tunel 1,87km). Nakon što je izgrađen Furka bazni tunel 1982.godine (15,35km), ova pruga između Oberwald-a u kantonu Wallis i Realp-a u kantonu Uri, u dužini od 17,83km, prestaje se koristiti u komercijalne svrhe. Nekolicna željezničkih entuzijasta 1983.godine osniva klub Furka Bergstrecke, koji 1985.godine prelazi u organizaiju Dampfbahn Furka-Bergstrecke AG. Nagib pruge je max 35‰, gdje se ne koristi treća zupčasta tračnica, a gdje se ista koristi nagib pruge je 118‰. Polazna stanica ujedno i depo je u Realp-u (1546mnm), kranja stanica je u Oberwald-u (1366mnm). Usputne stanice su Tiefenbach (1849mnm), Furka (2163mnm), Muttbach-Belvedere (2120mnm) i Gletsch (1762mnm). Tijekom zimskih mjeseci pruga se ne koristi zbog velike količine snijega i lavina. Vozni park se sastoji od pet parnih lokomotiva (HG 2/3 6 Weisshorn, HG 2/3 7 Breithorn, HG 3/4 1 Furkahorn, HG 3/4 4, HG 3/4 9 Gletschhorn), te nekoliko dizel lokomotiva, derezina, rolbi, te dvadesetak putničkih i teretnih vagona.
Attachment:
Untitled-3_resize.jpg [ 134.44 KiB | Viewed 7044 times ]