Post a reply

Re: Korištenje željeznica u vojne svrhe i modeli

11 Mar 2014, 18:28

zzz modeli 120124 dstanicic_0388_resize.jpg
zzz modeli 120124 dstanicic_0388_resize.jpg (171.65 KiB) Viewed 10089 times

Re: Korištenje željeznica u vojne svrhe i modeli

11 Mar 2014, 18:32

11 Savski Marof 071121 dstanicic 6128_resize.jpg
11 Savski Marof 071121 dstanicic 6128_resize.jpg (213.88 KiB) Viewed 10089 times

Re: Korištenje željeznica u vojne svrhe i modeli

11 Mar 2014, 20:08

ekipo super tema :DROOL imate pivu :obscene-drinkingcheers:

malo moderne amerike :DROOL



:DOG

Re: Korištenje željeznica u vojne svrhe i modeli

11 Mar 2014, 23:56

odlicna tema sa puno zanimljivih fotki ali i sa puno zanimljivih povijesnih cinjenica

:text-bravo:

Re: Korištenje željeznica u vojne svrhe i modeli

12 Mar 2014, 08:43

Stanley wrote:
fliperi wrote:A pro pos vojnih kompozicija - računalo se je da za jednu Panzer diviziju treba otprilike 80 vlakova ,gdje bi se svaki vlak sastojao od 55 vagona

Negdje sam pročitao podatak da je za prijevoz jedne panzer divizije trebalo 160 vlakova. To je zasigurno ovisilo o propusnoj moći pruge i dopuštenoj duljini garniture.

Neznam . Meni je logićno : 80 vlakova x55 vagona = 4400 vagona ...
Obićno je jedna Panzer divizija imala oko 3000 vozila , a logistička vozila su mogla biti po dva na jednom vagonu ..

Re: Korištenje željeznica u vojne svrhe i modeli

12 Mar 2014, 09:25

fliperi wrote:Neznam . Meni je logićno : 80 vlakova x55 vagona = 4400 vagona ...
Obićno je jedna Panzer divizija imala oko 3000 vozila , a logistička vozila su mogla biti po dva na jednom vagonu ..

Podatak koji sam naveo (160 vlakova) je spomenut na najmanje dva mjesta. Ne mogu se sada sjetiti izvora, a ne da mi se tražiti. U svakom slučaju zvuči logično jer nisu sve pruge i u svim zemljama imale istu propusnu moć i dopuštenu duljinu vlakova. Uz to treba voditi računa o brdskim dionicama, pa o snazi lokomotiva u vučnom parku itd. Vjerojatno je na DR bilo dovoljno 80 vlakova, ali nisam baš siguran za Italiju, Austriju (brdski dio) i naročito Balkan. No, u krajnjoj liniji to je sasvim nebitno za temu.
Dodajem još nešto od modela H0 koji se uklapaju u vojne vlakove.

Za početak tri modela proizvođača Arnold:

Image

Image

Image

Herris je ponudio vagon USATC - US Army Transportation Corps:

Image

Fleischmannov vagon-platforma za tri terenska vozila VW Kübelwagen:

Image

Re: Korištenje željeznica u vojne svrhe i modeli

12 Mar 2014, 09:26

Slijede četiri modela proizvođača Liliput. Ovo bi trebao biti Offiziertransportwagen:

Image

Zatvoreni teretni vagon:

Image

Dvije cisterne:

Image

Vagon-platforma i U-boot, vulgo podmornica:

Image

I za kraj opaki Leopold proizvođača Hobbytrain:

Image

Re: Korištenje željeznica u vojne svrhe i modeli

12 Mar 2014, 17:28

Ma u pravu ste - logićno - manji broj vagona u kompoziciji , iziskuje više kompozicija .Relevantna činjenica koja ostaje je da se je jedna divizija sastojala od otprilike 3000 vozila -i kako uviđaju povijesnićari - bilo ju je teško ''sakriti'' u transportu . Možete zamisliti 20 vlakova natovarenih koji putuju u istom smjeru a a da ne govorimo od 80 ili 160 .
Stoga su se sjetili i organizirali Kampf Gruppe - manji broj vozila koncentriran u svrhu zadanog zadatka koji se je pripajao na određene sektore , a nije bio tako zamjetan u transportu .

Re: Korištenje željeznica u vojne svrhe i modeli

12 Mar 2014, 18:12

Image

Re: Korištenje željeznica u vojne svrhe i modeli

12 Mar 2014, 18:13

Image
Post a reply