It is currently 28 Mar 2024, 17:50

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
  Previous topic | Next topic 
Author Message
PostPosted: 03 Jan 2016, 11:26 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 18:15
Posts: 2892
Location: Samobor
Malo skrećem s teme jer ovdje pišemo o Tillig-u

Peco N code 55 proizvodi isto čudo od skretnice pod brojem SL-E383F
i s donje strane vire neke čudne žice za koje u ranim danima modelarstva pojma nisam imao čemu služe
naime skretnica je već pripremljena za spajanje na prekidač/motor tj ono nešto s čime će se prebacivati polarizacija ...
tak da je malo teže napraviti :EL

ovo jednostavno Robijevo objašnjenje dokazuje i pokazuje
da nikada ne treba mistificirati i nepotrebno komplicirati stvari
koje su uvijek u biti vrlo jednostavne.

pratimo nastavak :BULBAR

_________________
Ne možete unaprijed znati koju stranu kruha treba namazati.
(Murphyjev zakon)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2016, 11:47 
Offline
User avatar

Joined: 12 May 2012, 22:41
Posts: 129
Location: Viškovo/Rijeka
H0modelar wrote:
Evo kompletne sheme.
Rađena je više zorno nego tehnički, da bude lakše za shvatiti:

Attachment:
thommo.jpg


Hvala na trudu! :obscene-drinkingcheers: Malo mi je nejasno spajanje 3PDT prekidača...

Ti si napravio spajanje po ovoj shemi, common je u sredini, tj. pinovi 2, 5 i 8?

Image

Da li bi se stvar mogla riješiti rotacionim prekidačem s 3 ili 4 položaja?
Npr. http://www.ebay.co.uk/itm/4P5T-4-Pole-5 ... 1412764660


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2016, 12:23 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Nema na čemu!

D-)

U principu, prekidač stoji fizički krivo na shemi, ali je to nebitno.
Logika je da imaš tri niza kontakata sa tri izvoda.
Svaki niz je tako spojen da srednji kontakt bira između lijevog i desnog spoja.

Prvi prespaja motore.
Drugi prespaja jedan niz srcišta.
Treći prespaja preostali niz srcišta u kontra-fazi.
I to je sva mudrost.

Ta tri niza mogu biti od čega god želiš, pa tako i rotacioni, naravno.

Ovo što si našao ti je malo nespretno.

Evo ti nešto puno jednostavnije i što možeš nabaviti blizu sebe:

CHIPOTEKA

dakle, ima 3 niza kontakata sa po 4 položaja.
Tebi treba samo 2 položaja, jer biraš između "jednog ili drugog".

Položaji 3 i 4 se mogu blokirati. (da se "ne izgubiš" u ostalim položajima koji se ne koriste)
Ja ih često koristim u audio tehnici, pa ću ti objasniti kako ćeš to napraviti.

:greetings-wavingyellow:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2016, 14:41 
Offline
User avatar

Joined: 12 May 2012, 22:41
Posts: 129
Location: Viškovo/Rijeka
Malo je jasnije.... :whistle: Ranije sam krivo rekao da lijevi dio englezera ne moram razmatrati - to nije kao da su odvojene dvije skretnice, jer vlak prolazi kroz cijelu skretnicu bilo kojim putem ide, znači treba upravljati s oba Conrada na englezici.

Znači li to da sklop ima 5 mogućih stanja skretnica?

Image

Image

Malo gnjavim ali htio bih to skužiti prije konačne nabavke materijala... :angelic-green:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2016, 14:58 
Offline
User avatar

Joined: 12 May 2012, 22:41
Posts: 129
Location: Viškovo/Rijeka
E još nešto, za napajanje oba srcišta križišta, koja moraju biti obrnuto polarizirana, imam i mogućnost koristiti "DCC Dual Frog Juicer" od Tam Valley Depot.

http://www.tamvalleydepot.com/products/ ... icers.html

Image

To mi je bila prva opcija za polarizaciju križišta, pa me zanima tvoje mišljenje, da li je bolje ići na rotacioni prekidač s gomilom žica ili uzeti Frog Juicer i upravljati Conradima običnim 6-polnim KIPP-ovima, koji u isto vrijeme polariziraju srcišta na svim skretnicama?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2016, 15:25 
Offline
User avatar

Joined: 12 May 2012, 22:41
Posts: 129
Location: Viškovo/Rijeka
H0modelar wrote:
Logika je da imaš tri niza kontakata sa tri izvoda.
Svaki niz je tako spojen da srednji kontakt bira između lijevog i desnog spoja.

Prvi prespaja motore.
Drugi prespaja jedan niz srcišta.
Treći prespaja preostali niz srcišta u kontra-fazi.


Jesam dobro skužio što je pisac htio reći? :DID

Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2016, 15:57 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Hobi.point wrote:

Jesam dobro skužio što je pisac htio reći? :DID


Točno to! :clap:

Ma neće biti problema... :obscene-drinkingcheers:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2016, 15:58 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Hobi.point wrote:
Malo je jasnije.... :whistle: Ranije sam krivo rekao da lijevi dio englezera ne moram razmatrati - to nije kao da su odvojene dvije skretnice, jer vlak prolazi kroz cijelu skretnicu bilo kojim putem ide, znači treba upravljati s oba Conrada na englezici.

Znači li to da sklop ima 5 mogućih stanja skretnica?

Malo gnjavim ali htio bih to skužiti prije konačne nabavke materijala... :angelic-green:


Apsolutno sve točno i potpuno ispravno razmišljanje.
Samo tako možeš sve napraviti - ako znaš točno što trebaš :handgestures-thumbup:

Ja sam bio siguran da ćeš ovo pitanje postaviti sa englezerom postaviti,
ali sam htio pričekati da ti "hosentraeger" prvo "sjedne" ;)

Sada se lijepo vidi, da je nakon dijagonalnog izlaska dole lijevo iz hosentraegera, svejedno kuda ćeš dalje.
Na englezer dijagonalno ravno ili skretanje u pravac.
Mi moramo prije toga sve odraditi, sa ispravnim polarizacijama.
Sam englezer ćeš vrlo slično upravljati, kao i hosentraeger.
Ako će se stvar dalje u tom smjeru razvijati, možemo i to odraditi...

:BULBAR


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2016, 16:18 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Hobi.point wrote:
E još nešto, za napajanje oba srcišta križišta, koja moraju biti obrnuto polarizirana, imam i mogućnost koristiti "DCC Dual Frog Juicer" od Tam Valley Depot.

http://www.tamvalleydepot.com/products/ ... icers.html

Image

To mi je bila prva opcija za polarizaciju križišta, pa me zanima tvoje mišljenje, da li je bolje ići na rotacioni prekidač s gomilom žica ili uzeti Frog Juicer i upravljati Conradima običnim 6-polnim KIPP-ovima, koji u isto vrijeme polariziraju srcišta na svim skretnicama?


Kao što smo (u)vidjeli, priča sa prekidačem uopće nije tako strašna.

Zato mislim da ti ovaj sklop stvarno ne treba, bez obzira na novce.

Mislim da teško može bilo kakav sklop biti jednostavniji i pouzdaniji od prekidača sa par žica.

A ja osobno, ne volim da se na putu DCC signala mijenja iznos i oblik napona serijskim
elementom. Na ovoj pločici pretpostavljam da ih ima - 8 :think:
Pogotovo kada se očekuje neka spora vožnja i klepetanje kotača kroz ovakav tračnički sklop... :DREAMY

No, ti problemi su za neku drugu temu...


:obscene-drinkingcheers:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 Jan 2016, 20:59 
Offline
User avatar

Joined: 12 May 2012, 22:41
Posts: 129
Location: Viškovo/Rijeka
H0modelar wrote:
...dijagonalno ravno ili skretanje u pravac.
Mi moramo prije toga sve odraditi, sa ispravnim polarizacijama.
Sam englezer ćeš vrlo slično upravljati, kao i hosentraeger.
Ako će se stvar dalje u tom smjeru razvijati, možemo i to odraditi...

:BULBAR

Ja ću to svakako napraviti "u tom smjeru"! ;) prugica
Većinu skretnica i X-ište već imam, a englezicu ću naručiti ovih dana.

Image

Znači, odabrao bi upravljanje križištem + tri obične skretnice rotacionim prekidačem, a englezicom sa dva DPDT prekidača. Ako može šema... :obscene-drinkingcheers: :handgestures-thumbup:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .