28 Jun 2014, 09:50
28 Jun 2014, 22:29
28 Jun 2014, 23:05
Daco wrote:..poslat ću ti knjigu o vučnim vozilima u pdf-u!
29 Jun 2014, 09:44
Marko 0909 wrote:S obzirom da sam noćna ptica po pitanju učenja u te sitne sate volim u pauzi kopati po netu. Naletio sam na dizelsko električne lokomotive koje su zbog svoje izvedbe specifične i tehnički gledano pun pogodak. Ono što me zanima je koliki je omjer snage dizelskog motora, nazivna snaga generatora i konačnici snaga elektromotora koji pokreće pogonske osovine. Znam da motori sa unutarnjim izgaranjem imaju malu iskoristivost goriva. Samo 25 -37% oslobođene energije prilikom izgaranja se pretvori u kinetičku energiju sve ostalo ide u toplinu. Elektromotori su motori koji imaju jako veliku iskoristivost gjde 70-98% električne energije pretvara u kinetičku. Znam da elektromotori imaju konstantan rad, mogućnost (brze) promjene smjera vrtnje ( nema mjenjačke kutije ) konstantan okretni moment i snaga koji nije ili je malo u ovisnosti o broju okretaja motora što kod dizelskih ( i benzinskih) motora nije slučaj. Znam da većina lokomotiva kad dođe do žice gase dizelski motor sa generatorom.
Moja pitanja su:
1. Koliki se postotak (%) snage dizelskog motora uspije pretvoriti u snagu električnih motora koji pokreču osovine?
2. Što se time u konačnici dobije? Da li je ekonomičnije (npr. potrošnja goriva) upogonit osovine dizelskim motorom ili je bolje dizel-generator-elektromotor?
Posebna sam biljka znam da su moja pitanja totalno Končarska i Gredeljevska ali da im sad banem u noćnoj smjeni u pogon mislim da bi me hitili van
Ne mogu si pomoći kad je forum prava mala (velika) riznica i ja haračim u sitne sate
Ne ljutim se ako ćete pred računalom biti ovakvi ili kad pročitate moj post. Nadam se da će se netko odvažiti i malo mi pojasniti.
29 Jun 2014, 11:06
29 Jun 2014, 15:49
Thalis-4341 wrote:A Marko 0909 smijemo li znati zašto te zanima tako složena stvar