It is currently 19 Nov 2019, 13:30

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
  Previous topic | Next topic 
Author Message
PostPosted: 10 Sep 2019, 09:33 
Offline
User avatar

Joined: 19 Apr 2019, 09:25
Posts: 7
Većina nas zaljubljenika u željezničko modelarstvo od svojih je početaka bavljenja tim hobijem bila vezana uz Mehanotehniku, kao kao jedinog proizvođača željezničkih modela u bivšoj Jugoslaviji. Neki su to ostali i do danas.

Pred nešto više od godinu i pol dana počeo sam se ozbiljnije baviti sa svojim starim Mehanotehnika/Mehano voznim parkom. Uslijedilo je skupljanje dostupnih kataloga i istraživanje što ja to sve zapravo imam. To je preraslo u istraživanje o Mehanotehnika/Mehano priči na području željezničkog modelarstva. Kao rezultat toga (web, katalozi, forumi itd.) odlučio sam se napraviti jedan sažetak svih dostupnih podataka o toj modelarskoj priči, a na kraju to i podijeliti sa širim krugom zaljubljenika u željezničko modelarstvo. To je i početak objave serijala o Mehanotehnika/Mehano svijetu gdje ćemo se malo baviti povješću i dostupnim informacijama vezanim uz tu temu. Slijedeća stepenica je prikaz dostupnih podataka o svim modelima lokomotiva, vagona i setova iz njihovog cjelokupnog proizvodnog programa od početaka do danas,

U nastavku su dva linka na kojima se nalaze prikupljeni podaci (biti će uskoro):
MEHANOTEHNIKA / MEHANO – od početka do današnjih dana
MEHANOTEHNIKA/MEHANO POPIS H0, TT i N PROIZVODA koji su popisani po tipovima artikla Txxx
Slijedeći mogući korak je popisati sve brojeve artikla uz jedan tip tj. brojeve artikla za svaku željezničku upravu čiji modeli bili ili jesu u proizvodnom programu.

Svaki dobronamjerni osvrt ili nedostajuća informacija je dobrodošla te će biti uvrštena i podijeljena s članovima foruma.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Povijest - Ukratko
PostPosted: 10 Sep 2019, 09:56 
Offline
User avatar

Joined: 19 Apr 2019, 09:25
Posts: 7
Mehanotehnika iz Izole je osnovana 1952. kao poduzeće za proizvodnju i prodaju metalnih i plastičnih proizvoda. Ime je dobila po prvoj igrački koju je proizvela, prema slagalici koju je u potpunosti sama izradila.
U početku, poduzeće nije čak posjedovalo ni vlastito mjesto za proizvodnju. Prvu vlastite prostore uredili su 1953. kada su kupili i prve strojeve. U lipnju iste godine je počela proizvodnja, a u istom mjesecu na tržištu su se pojavili i proizvodi Mehanotehnika. To su igračke i proizvodi iz programa metal-galanterija.
S rastom potražnje bili su neophodni i veći kapaciteti te je 1959. završena izgradnja proizvodne hale od 5000 m2 i preseljenje na sadašnju lokaciju Polje 9 u Izoli. Iste je godine organiziran i prvi nastup na sajmu igračaka u Nürnbergu – Njemačka gdje je otada redoviti izlagač sve do današnjih dana.

1962. Godine otvoren je pogon u Materiji.
Pošto se nikada ništa nije “napamet” radilo, 1965. godine počinje suradnja s Odsjekom za psihologiju djece i mladih na Filozofskom fakultetu u Ljubljani i zajednički projekt "Dobri igrači". Na temelju te suradnje, Mehanotehnika je 1971. godine počela proizvoditi igračke vrhunske psihološke izvedbe i pedagoškog sadržaja. Pogon u Materiji specijaliziran je za proizvodnju plišanih proizvoda.

Igračke iz tada jugoslavenske Izole, postale su poznate djeci širom svijeta. USA, Australija, Brazil, Kanada – samo su neke zemlje u koje su se izvozile. Jedna od najpoznatijih igračaka je svakako bio dječiji telefon koji je dolazio u kompletu od 2 komada, bio je potpuno funkcionalan i ograničavala ga je jedino dužina kabela koju je imao. Proizvodio se sredinom 1970.
Uz navedeni telefon Mehano je u svojem programu imao i poznate pisaće strojeve, šivaće strojeve, flipere, prodajne kase, slagalicu metalnih dijelova Matador, Elektro pionir te auto pistu.

Ipak, zaštitni znak su bili električni vlakići koji su imali lokomotivu, vagone, tračnice i dijelove za prugu koja se mogla sastavljati po priloženim shemama, a uz to i kompletnu drugu “infrastrukturu” za izgradnju pravog malog grada sa željezničkom stanicom. Električne lokomotive su bile i ostale pravo malo dizajnersko remek djelo, a sva djeca koja su 1970. ili 1980. dobila vlakić, vrlo vjerovatno su dobili onaj na čijoj je pozadini pisalo “Made in Yugoslavia”.

1979. godine Mehanotehnika je imala više od 1.600 radnika.

1990. Mehanotehnika mijenja ime u Mehano. Unatoč i kasnijim vlasničkim transformacijama, zadržan je stečeni imidž proizvođača kvalitetnih igračaka za djecu.

Mehano 2000. razvija model lokomotive "BR 250 Blue Tiger" i dobiva nagradu "Modell Des Jahres 2000", koju dodjeljuju Der Modellbahnenverband i Deutschland E.V iz Njemačke.
Slijedeće 2001. Mehano dobiva posebnu nagradu na sajmu u Nürnbergu za 40 godina sudjelovanja na tom sajmu.

2002. Mehano je zapošljavao 380 radnika.

U kolovozu 2004. godine tvrtka Mehano dobila je novog vlasnika - LIVE d.o.o. iz Izole. Te iste godine Mehano počinje proizvodnju lokomotive "Locomotive Diesel Type 77" za koju je dobio nagradu "Modelle De L'Annee 2003" na Expo Salonu De La Maquette Charleroi / Belgija.

2007. godine Mehano razvija lokomotivu "Blue Tiger 2" u N-skali, za koju dobiva prestižnu nagradu "Model Des Jahres 2007" u kategoriji lokomotiva, koju dodjeljuje renomirani časopis Nbahn Magazin iz Njemačke. Mehano također razvija model električne locomotive “Reeks 26”u H0 skali za koji dobiva prestižnu nagradu "Modelle De L'Anne" u kategoriji lokomotiva, koju dodjeljuje Komisija Modelisme iz Belgije te vagon "SGGMRSS'90" za koji dobiva prestižnu nagradu "Modelle De L'Anne" u kategoriji teretnih vagona, koju dodjeljuje Komisija De Modelisme iz Belgije.

U studenom 2008. (04.11.2008.) tvrtka nažalost odlazi u stečaj zbog financijskih problema generiranih u zadnjih 10 godina poslovanja i otpušta svih svojih preostalih 160 radnika te prekida proizvodnju u Izoli.

Mehano 2010. godine uvodi nove kategorije za predškolski dječji segment "Moj prvi vlak", koji sadrži sljedeće proizvode: Moj prvi vlak - Međugradsko putovanje u mom prvom vlaku - Hello Kitty.
Iste godine Mehano uvodi novih "Train Line" i "Speed Trains" krovne brandove, kao i novi korporativni identitet Mehano vlakova.

Sa nekad 2000 zaposlenih ljudi plus koperanti, Mehano je spao na samo 3 zaposlena zbog seljenja proizvodnje u Kinu.

Mehano postoji i danas u Sloveniji na adresi Polje 9, Izola. Ove godine živnula je i njihova web stranica na kojoj osim zadnjeg kataloga željezničkih modela iz 2008. godine možete naći i dio trenutnog proizvodnog programa željezničkih modela.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 12 Sep 2019, 10:32 
Offline
User avatar

Joined: 19 Apr 2019, 09:25
Posts: 7
Ovo je slika nekadašnje tvornice Mehano u Izoli.

Attachment:
Tvornica.jpg
Tvornica.jpg [ 203.96 KiB | Viewed 106 times ]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .