It is currently 28 Mar 2024, 23:52

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
  Previous topic | Next topic 
Author Message
PostPosted: 16 Apr 2012, 22:01 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:40
Posts: 2465
Location: Rijeka
U ovoj temi bih se osvrnuo na Njemačke parne lokomotive i napisao recenziju prototip-model!
Prvu koju bih obradio je Pruska T 18 kasnije u epohi II i III baureihe 78.

Ove lokomotive su počeli proizvoditi Vulkan,Hanomag i Henschel 1912 god kao Prusku T 10.
Zbog mnogih loših injžinjerskih riješenja lokomotive su ubrzo povučene i tada nastaje T 18 kao puno
bolje riješenje i tehnički puno naprednija od T 10.

Attachment:
br78-03.jpg
br78-03.jpg [ 92.36 KiB | Viewed 22606 times ]


Pruskim željeznicama ih je predano od 1912-1925 čak 460 komada,a za kraljevsku željeznicu
Alsace-Lorraine Wurttenberg još 74 komada.
U II-III epohi DRH-DB dobivaju broj 78 i pod tom oznakom završavaju svoj radni vijek.
U DB epoh. III u vrijeme ubrzanog prosperiteta Njemačke i elektrifikacije svih bitnijih željezničkih pravaca
vukle uglavnom putničke kompozicije po prigradu ili grad-selo.
Jedno vrijeme su služile i kao lokomotive za push pull kompozicije između gradova,ali i kao manevarske lokomotive.

Attachment:
Preussische-T-18-DRG-Baureihe-7805-DB-BR-78-DR-BR-78-spaeter-781-PKP-OKo-1-a19868963.jpg
Preussische-T-18-DRG-Baureihe-7805-DB-BR-78-DR-BR-78-spaeter-781-PKP-OKo-1-a19868963.jpg [ 121.06 KiB | Viewed 22605 times ]


Zadnja lokomotiva klase 78 prestala je radom 1974 godine. Neke od ovih lokomotiva se danas nalaze
u tehničkim ili željezničarskim muzejima,a neke od njih su još aktivne kao vožnja u muzejskom vlaku.
-Raspored kotača:2C"2H"2
-Duljina preko odbojnika: 14,8 m
-Radna težina:100t
-Max brzina: 100 km/h

Modele ove lokomotive su uglavnom proizvodile sve nama poznate Europske brendirane kuće i to u svim skalama.
Ja bih se osvrnuo na model H0 od Fleischmanna: Jako lijepa i detaljirana izvedba ovog modela,prilikom rastavljanja same
lokomotive zbog podmazivanja primjetio sam jako jednostavnu i uredno složenu tehnologiju koja i pri digitalizaciji ima mjesta za DCC dekoder.

Attachment:
7885954tun.jpg
7885954tun.jpg [ 80.43 KiB | Viewed 22605 times ]


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Apr 2012, 22:11 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:40
Posts: 2465
Location: Rijeka
Dampflok T 9,3 ili DRG 91,3-18 i 91,20

1900-te godine počela je proizvodnja T 9,3 Pruskih tender lokomotiva. T 9,3 su uglavnom rađene za Prusku željeznicu 1903 kom,ali
i za želj.upravu Wunterberg 10 kom te za kreljevsku želj. Alsace-Lorrane 132 primjerka.
Ovaj tip lokomotive je služio za vuču teretnog i putničkog programa.

Attachment:
zeichnungbr9101.gif
zeichnungbr9101.gif [ 46.81 KiB | Viewed 22605 times ]



1925 godine Deutsche Reichbahn ih obilježava kao seriju 91,3-18 i 91,20. U to doba mnoge lokomotive su ukidanjem kraljevskih željeznica i prebacivanjem na nacionalnu DRG bile i prodane privatnim željeznicama što po Njemačkoj što po ostatku Europe.
Poslije WW II mnoge jedinica tih lokomotiva je ostalo po okolnim zemljama koje graniče sa Njemačkom.
Austrija,Čekoslovačka,Poljska, Belgija i DDR te nastavljaju i u tim zemljama svoj radni vijek.
Ostatak lokomotiva koje su ostale pod upravom DB poslije WW II završavaju svoj radni vijek 1970 godine.
Neke od tih lokomotiva se danas nalaze u željezničarskim muzejima Berlina,Drezdena i Varšave.
-Proizvođač: Krauss
-God proizvodnje: 1900-??
-Tip: 1"C
-Duljina preko odbojnika: 10 700 mm
-Radna težina: 46,1 t
-Max brzina: 65km/h

Attachment:
800px-91_896_chemnitz.jpg
800px-91_896_chemnitz.jpg [ 95.58 KiB | Viewed 22603 times ]


Model Liliput
Pošto posjedujem Liliputov model malo ću ga i opisati: Model je star nekih 10-15 god,proizveden je u Austriji i veoma
je kvalitetno odrađen sa mnogo sitnih detalja. Model je napravljen većim dijelom od metala i teži 260 dkg.
Ima izrazito tih rad motora i preporučio bih ga svim ljubiteljima Njemačkih parnjača.

Attachment:
252.jpg
252.jpg [ 126.25 KiB | Viewed 22603 times ]


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Apr 2012, 22:14 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:40
Posts: 2465
Location: Rijeka
Pruska T16 - DRG 94-DB 094

Početkom prošloga stoljeća došlo je do velikih potreba za lokomotivama koje su trebale imati veliku vučnu
snagu poglavito za teretne kompozicije,ali i za teška manevriranja po ranžirnim kolodvorima.
Tu je već bila T15 koja nije bila pouzdana i tražilo se riješenje redizajna.
Na kraju je uspješnim inžinjerskim riješenjima T15 dobila nasljednicu T16,lokomotiva istog tipa puno jače
vučne snage.

Attachment:
br94.jpg
br94.jpg [ 50.52 KiB | Viewed 22603 times ]


Nakon prvog sv rata Njemačka je oštećenim zemljama protiv kojih je vodila rat često isplaćivala u svojim
pouzdanim parnim lokomotivama,a tako je bilo i u ovom slučaju čak 119 lokomotiva tipa T16.

Attachment:
800px-94_1538_Bw_Berlin-Schneweide_120910_.jpg
800px-94_1538_Bw_Berlin-Schneweide_120910_.jpg [ 114.4 KiB | Viewed 22603 times ]


Početkom 20-tih godina prošloga stoljeća pod upravom DRG numerirane su kao 95 502-1740 i raspoređene su po cijeloj
Njemačkoj tj.po najvećim gradovima radi izvlačenja teških tereta,ali i radi svoje pouzdanosti s veoma
zanemarivim održavanjim i ulaganjem u njih.
Iza WWII nova željeznička uprava DB ih koristi i dalje uz teretni i manevarski program čak i za vuču
putničkog programa. Ove lokomotive pod upravom DB-a završavaju svoj radni vijek 1984 godine.
10-tak primjeraka ove lokomotive nalazi se po raznim muzejima diljem Europe-Njemačka,belgija,Francuska pa čak do Bugarske.

-Proizvođač: BMAG,Standen,Hanomag&Henschel
-God prizvodnje: 1913-1924
-Proizvedeno kom: 1236
-Tip: Eh2t
-Duljina preko odbojnika: 12 660mm
-Radna težina: 84,9t
-Max brzina:40-60 km/h

Attachment:
248.jpg
248.jpg [ 105.27 KiB | Viewed 22603 times ]


Model Fleischman: Model je jako lijepo odrađen u vizualnom smislu,motor i prijenos veoma tihi.
Jako jednostavan za održavanje tj.podmazivanje prijenosa zubčanika itd.. Sve u svemu zamijerke nema :)
Topla preporuka svim ljubiteljima Njemačkih parnih strojeva!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Apr 2012, 22:22 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:40
Posts: 2465
Location: Rijeka
DRG-DB 41

U potrazi za novim i bržim lokomotivama uprava DRG-a traži nova idejna riješenja jer krajem 1930-tih priprema se
veliki rat i trebaju im veliki i jaki strojevi koji će moći prebcivati razne terete na velike udaljenosti u rekordnom roku.
Inžinjer-konstruktor Frederick W.Eckhardt konstruira moćnu 41-icu 1937 godine i odmah se kreće u proizvodnju.
Lokomotiva se proizvodi u tvornicama: BMAG,Krauss&Maffei,Borsig,Krupp,Orstein&Koppel.

Attachment:
br41-200.jpg
br41-200.jpg [ 62.16 KiB | Viewed 22603 times ]


Odmah 1937 god,dva prototipa 41 001 i 41 002 prolaze nemilosrdne testove,njihovi kotlovi od 20 bara su imali tanke stijenke
pa su počeli pucati. Vare ih i snižavaju tlak na 16 bara te na slijedećim lokomotivama u proizvodnji pojačavaju stjenku kotla
da bi opet dobili 20 bara pritiska,napokon uspjevaju.Lokomotive se na kraju pokazuju kao pun pogodak,snažne,izdržljive
i ne pre zahtijevne što se tiče održavanja.

Attachment:
br-41-1150-goeppingen-20-9-2009-351259.jpg
br-41-1150-goeppingen-20-9-2009-351259.jpg [ 136.28 KiB | Viewed 22603 times ]


Nakon WW II Njemačke savezne željeznice imaju 216 kom tih lokomotiva,DR 122 kom,Poljska 22 kom,Čekoslovačka 4 kom.
DRG-DB 41-dinice su prestale sa svojom aktivnom radnom službom 1986 godine (za ostale zemlje nemam saznanja),ali mnoge su i danas aktivne kao jedna od glavnih vuča povijesnih vlakova "Eisenbahn romantic" dok je nekolicina njih našla svoj stacionirani
položaj u raznim tehničkim muzejima.
-Godina proizvodnje:1937-1941
-Tip: 1"D1"-H2
_Radna težina: 101,9 t
-Max brzina: 90 km/h

Attachment:
028.jpg
028.jpg [ 88.29 KiB | Viewed 22603 times ]

Model Roco: Zaista vrhunski odrađen model! Lokomotiva je prekrasna i skoro nečujna,detalji su dobro uočljivi,
uglavnom što više reći nego: Preporučam ovaj model svim ljubiteljima pare i dima na maketi ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Apr 2012, 22:39 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:40
Posts: 2465
Location: Rijeka
DRG-DB 01

1926 godine uprava DRG daje zeleno svijetlo za proizvodnju do tada naj inpozantnije parne lokomotive tipa 01.
To je lokomotiva sama po sebi posebna što po svojim gabaritima,što po snazi od 2500 ks,108,9 t radne težine,
dosega brzine od 130 km/h,tendera kapaciteta 10t i 30-34 kubika vode.

Attachment:
800px-BR_01_005_Seitenansicht.png
800px-BR_01_005_Seitenansicht.png [ 70.91 KiB | Viewed 22603 times ]


Nešto kasnije 1930-tih će izaći i njena mlađa sestra 02 sa 4 parna cilindra.Međutim se pokazala kao nelogično riješenje
previše je trošila ugljena,a jednake iskoristivosti kao 01 sa 2 parna cilindra imanje potrošnje ugljena. Pošto 02 nije zadovoljila
nastaje tip 03 opet sa 2 parna cilindra slične snage 01,ali drugačijih karakteristika (o tome ćemo u drugoj temi).

Attachment:
800px-01118_Koenigstein.jpg
800px-01118_Koenigstein.jpg [ 110.65 KiB | Viewed 22603 times ]


Kad su prve DRG 01-ice krenule na svoje komercijalne vožnje ispostavilo se da po nekima od gradova po kojem su tada
vozile poput Dresdena i Berlina nemaju dovoljno čvrste mostove koji dugoročno mogu izdržati prelaske ovih moćnih i teških
strojeva. Neki od mostova su pojačavani armiranim betonom,a neke su srušili i napravili nove jer se stari nisu isplatili krpariti.

Klasa strojeva 01 su iza WWII uspješno obavljale svoje vuče u putničkom i teretnom programu za DB upravu skroz do
1973 godine kada izlaze iz komercijalne upotrebe,ali nastavljaju voziti povijesne kompozicije na radost mnogih ljubitelja
dima i pare. Inače neke lokomotive iz klase 01 zadnji puta u svom komercijalnom radu su izložene prepravci tj.postavljanju jačih
i funkcionalnijih kočnica,građenje većih komora za zagrijavanje u kotlu,nove dimne cijevi itd. Sve se to obavljalo između 1950-1961 god.

-Proizvođač: AEG,BMAG,Borsig,Henschel,Hohenzollern,Krupp
-Tip: 2"C1 Toh2
-God proizvodnje: 1925-1938
-Proizvedeno: 231 kom
-Radna težina: 108,9t
-Dužina preko odbojnika: 23 940 mm
-Max brzina: 130 km/h


Attachment:
800px-Fuehrerstand01008.jpg
800px-Fuehrerstand01008.jpg [ 112.75 KiB | Viewed 22603 times ]


Najveću preobrazbu su doživjele u tadašnjem DDR-u gdije je čak i nastala i podserija tih lokomotiva nazvana:
DR Reko 01.05 Klasa 01 i 01.05 Reko završavaju službu 1982 godine jer su ih istisle Sovijetske dizelke velike snage
klase DR 132.

Attachment:
800px-BR_01_519_plandampf_schifferstadt_100_2076.jpg
800px-BR_01_519_plandampf_schifferstadt_100_2076.jpg [ 107.23 KiB | Viewed 22603 times ]

Model Roco DB 01
Attachment:
024.jpg
024.jpg [ 126.82 KiB | Viewed 22603 times ]

Iako starije Roco proizvodnje model se odlikuje i najsitnijim detaljima te tihom vožnjom.
Izričito ga preporučujem ljubiteljima dima i pare.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 Apr 2012, 06:49 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:40
Posts: 2465
Location: Rijeka
Bavarski D VI-DRG 98.75..

Lagane Bavarske parnjače koje su napravljene za lako manevriranje.
Lokomotive zbog skučenosti prostora rezervoarza vodu imaju ispod kabine upravljačnice,a ugljen u samoj kabini.
Većina tih lokomotiva dijeluje u Njemačkim pokrainama Spayer i Maximilians. Njemački Reichsbahn godine 1925 ih je preuzeo
26 komada od 53 prizvedene,a razlog tomu je što su one uglavnom pozavršavale svoj radni vjek početkom 1920-tih.

Image

Jednu lokomotivu od svih proizvedenih tvornica Kraus je isporučila u rudnik treseta pokraina Raubling,gdije joj
završava radni vijek 1964 god,a radi se o broju 98 7508. Otkuplju je ju DGEG muzej lokomotiva u Bochumu
ka jedan i zadnj primjerak te klase.
Image

-Proizvođač: Kraus i Maffei
-God proizvodnje: 1880-1894
-Tip: B n2t
Dužina preko odbojnika: 6.860/6.910
-Radna težina: 18,5/19,6t
-Max brzina: 45 km/h
-Spremište vode: 1,8/2,3 m/k
-Spremište ugljena:0,5/0,8t

Model Fleischmann:


Image

Iako nije atraktivna kao veći modeli što sam ih do sada navodio, meni je ipak jako simpatična.
Jedina zamjerka je što model nema svijetla nego ubačenu neku imitaciju bijele plastike,ali ipak bih model preporučio
ljubiteljima dima i pare ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 17 Apr 2012, 06:52 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:40
Posts: 2465
Location: Rijeka
Pruska T3 DRG 89.70-75

T3 lokomotive su uglavnom rađene za Pruske željeznice,ali mnoge su prodane i van Njemačke.
Proizvedeno ih je 1300 komada,a služile su uglavnom u kratkim međugratskim linijama prijevoza
putnika,ali radile su i kao manevarke.

Image

Njemački Reicshbahn 1925 godine preuzimaju 511 primjeraka T3 i numeriraju ih DRG 89.70-75
Nakon WWII mnogi primjerci koji su ostali neoštećeni u ratu rade za uprave DB i DR u DDR-u.
U obje željezničke uprave završavaju svoj radni vijek 1968 god.Posljednja aktivna djeluje u
tvornici šećera Warburg do 1979 godine. Danas ih je sačuvano desetak komada koji su raspoređeni
kao stacinirani ili aktivni muzejski primjerci po cijeloj Njemačkoj.

-Proizvođač: Hebschel
-God proizvodnje: 1882-??
-Dužina preko odbojnika: 8,590 mm
-Radna težina: 32,5 t
-Spremište vode: 4m/3
-Spremište ugljena: 1.7t
-Snaga: 290 ks
-Max brzina: 45 km/h


Image

Model Fleischmann:

Image

Model je izrazito lijepoga dizajna i prekrasnih sitnih detalja. Sve pohvale Fleischmann-u na odlično odrađenom modelu!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 20 Apr 2012, 13:35 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:40
Posts: 2465
Location: Rijeka
BR 80

Između 1927-1928 godine je izgrađeno 39 jedinica ovog tipa lokomotive,koja je isključivo namjenjena
za manevriranje. Ona će zamijeniti starije tipove koje su radi starosti i manjka snage rashodovane
ili prodane privatnim tvrtkama.

Image

S razvojem klase 80 koja je jednostavna za održavanje i relativno ekonomična na potrošnji goriva
DRG uprava se nada da će postići puno bolje rezultate i biti dulje u službi od svojih predhodnica
drugog tipa. Klasa 80 je naj više djelovala u područiju Leipziga i Kolna.

Image

Po završetku WWII 22-dvije jedinice ovog tipa lokomotive se nalazi u Istočnoj Njemačkoj pod upravom DR-a,
a 17-est jedinica u Zapadnoj Njemačkoj pod upravom DB-a. U DR-u su rashodovane 1968 god,a u DB-u 1965 god.
Još ih je nekoliko komada radilo do 1977 god u rudniku Ruhrkohle AG kao industrijske lokomotive.
Ukupno ih je sačuvano 7 kom i nalaze se po muzejima kao stacionirane ili aktivne za vuču povijesnih kompzicija,a
jedna od njih 80 009 je u privatnom vlasništvu gosp. Petera Haschea koji ju je odkupio od uprave DB kao staro željezo.
Zanimljivo je da je taj dotični gospodin bio baš na toj lokomotivi strojovođa Evo i linka na privatni vrt i loko shupu:
http://www.spur-1-freunde.de/ausflugbr80009.html

-Proizvođač: Hohenzollern,Wolf,Unije,Jung
-Raspored osovina: C h2
-Duljina preko odbojnika: 9670 mm
-Radna težina: 54,4 t
-Max brzina: 45 km/h

Model Roco


Image
Model je iz Roco start seta i ima original DCC dekoder te generator pare.
Sam po sebi Roco proizvod je kvalitetan,ali jedna velika zamijerka: Prednje lanterne,a tako i stražnje su
umijetne od pune plastike pobojane bijelom bojom i to mi nikako ne paše. Dok je isti tip modela kod Fleischmanna
sa pravim svijetlima!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Apr 2012, 13:53 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:40
Posts: 2465
Location: Rijeka
Pruska G 10 - DRG 57,10-30 - DB 057 -DR 57,1-3

Ova parnjača je nastala na temeljima šasije T 16 i kotla P 8. Služila je uglavnom za vuču teških tereta po glavnim pravcima Njemačke.
Proizvodnja ovih lokomotiva je započela 1916 godine i trajala je do 1924,u tom periodu je proizvedeno impresivnih 2677 komada.

Image

Ovaj tip lokomotive je bio najbrojniji među svim parnim lokomotivama toga doba,tako da ih se moglo naći od Litve skroz do Turske.
Nakon WWII pod upravom DB i DR lokomotive su u aktivnoj službi do 1968 odnosno 1972 godine kada prestaju sa radom.
Danas se mnogi primjerci ovih lokomotiva može naći po muzejima diljem Europe,neke služe kao eksponati u tehničkim muzejima
dok druge vuku povijesne kompozicije i svojim prisustvom uveseljavaju mnogobrojne rail funove.

Image

- Tip: Ja h2
- Radna težina:76,6 t
- Max brzina: 60 km/h
- Dužina preko odbojnika: 18 912 mm

Model Roco

Image

Model je vrhunski izgrađen i obiluje svim sitnim detaljima.Motor modela je praktički nečujan,a ima ugrađeni DCC dekoder.
Moje tople preporuke svim ljubiteljima parnih lokomotiva.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 May 2012, 07:26 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:40
Posts: 2465
Location: Rijeka
DR 18 201- DB-AG

1960 godine uprava DR-a kreće u jedan zanimljiv projekt,od ostataka lokomotiva 44 468,45 024 i 61 002 Henschel-Wegmann
sklapaju lokomotivu 18 201 koja će se kasnije pokazati kao jako moćan stroj koji postiže brzinu od 180 km/h.
18 201 dobila i počasnu titulu kao najbrža operativna lokomotiva koja može proći i udaljenost od 900 km bez dopunjavanja vode.

Image

01.01.1994 prelazi iz Deutsche reichbahna u posijed novoosnovanog Deutsche bahn AG.
30.04.2002 lokomotiva dobiva novo ruho tj,prebojana je u crvenu boju,a sponzor je bio Austrijski proizvođač modela Roco.
Roco je tu boju na lokomotivi koristio kao marketinšku i po njoj izrađivao modele u crveno-crnoj boji. Natrag u zeleno-crnu
varijantu se vraća 10.07.2005 god pri prestanku ugovora sa Rocom.

Image

Ova lokomotiva je pod zaštitom mnogih udruga u Njemačkoj,a aktivno je stacionirana u muzeju željeznice Dresden.

-Proizvođač: RAW Meiningen
-Tip: 2C1 To h3
-Radna težina: 113,6 t
-Dužina preko odbojnika: 25 145 mm
-Max brzina: 182,5 km/h

Model Roco:

Image

Model je izuzetno dojmljiv i veoma detaljno izrađen. Pokreće se preko motora koji je u tenderu,a kardanom se prenosi u lokomotivu.
Izuzetno bih vam preporučio ovaj model ukoliko ste ljubitelj parnjača ili DR epohe IV-V za vuču putničkih vagona na maketi.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .