Marko 0909 wrote:
S obzirom da sam noćna ptica po pitanju učenja u te sitne sate volim u pauzi kopati po netu. Naletio sam na dizelsko električne lokomotive koje su zbog svoje izvedbe specifične i tehnički gledano pun pogodak. Ono što me zanima je koliki je omjer snage dizelskog motora, nazivna snaga generatora i konačnici snaga elektromotora koji pokreće pogonske osovine. Znam da motori sa unutarnjim izgaranjem imaju malu iskoristivost goriva. Samo 25 -37% oslobođene energije prilikom izgaranja se pretvori u kinetičku energiju sve ostalo ide u toplinu. Elektromotori su motori koji imaju jako veliku iskoristivost gjde 70-98% električne energije pretvara u kinetičku. Znam da elektromotori imaju konstantan rad, mogućnost (brze) promjene smjera vrtnje ( nema mjenjačke kutije ) konstantan okretni moment i snaga koji nije ili je malo u ovisnosti o broju okretaja motora što kod dizelskih ( i benzinskih) motora nije slučaj. Znam da većina lokomotiva kad dođe do žice gase dizelski motor sa generatorom.
Moja pitanja su:
1. Koliki se postotak (%) snage dizelskog motora uspije pretvoriti u snagu električnih motora koji pokreču osovine?
2. Što se time u konačnici dobije? Da li je ekonomičnije (npr. potrošnja goriva) upogonit osovine dizelskim motorom ili je bolje dizel-generator-elektromotor?
Posebna sam biljka
znam da su moja pitanja totalno Končarska i Gredeljevska ali da im sad banem u noćnoj smjeni u pogon mislim da bi me hitili van
Ne mogu si pomoći kad je forum prava mala (velika) riznica i ja haračim u sitne sate
Ne ljutim se ako ćete pred računalom biti ovakvi
ili
kad pročitate moj post. Nadam se da će se netko odvažiti i malo mi pojasniti.
- U samom motoru kod pretvaranja energije goriva u toplinsku pa onda mehaničku postoje gubitci. Klipovi ,košuljice, pa radilica. Da bi prenio energiju sa radilice na generator moraš imati neku spojku. ...i generator radi mase ima neki otpor....kontra elektromotorna sila koja služi za proizvodnju energije pruža neki - značajan otpor. Pa onda rgeulacija toga napona ima neki otpor.... Da ne nabrajamo.
Tehnika bez prijenosnika i regulatora nije uspjela do sada rješiti prijenos energije dizel motora na osovine. Što može regulirati brzinu kretanja osovina? Jedino regulator. Koji? Mehanički - za snage do 400 KS, hidraulički do 2000 KS električni, rusi su išli do 5000 KS po regulatoru.
Dakle kompleksna materija koju je teško opisati u nekoliko rečenica.