Joined: 15 Apr 2012, 12:21 Posts: 5235 Location: Zagreb
|
Attachment:
1.jpg [ 189.12 KiB | Viewed 8162 times ]
Od samih početaka drugog tisućljeća prostor Donjeg grada bio je tek podgrađe Gradeca prekriven vinogradima i oranicama koje su hranile stanovnike unutar zidina Gornjeg grada. Tek prestankom turske opasnosti u 17. stoljeću, urbani prostor grada prerasta njegove obrambene zidine i počinje se širiti južnije od njih. Međutim, nakon ujedinjenja Gradeca i Kaptola 1850. godine, a naročito poslije velikog potresa 1880. godine, prostor današnjeg Donjeg grada počinje se razvijati u skladu s misli europske teorije umjetnosti toga doba, koja grad poistovjećuje s umjetničkim djelom.
Prema urbanističkom rješenju regulacije zagrebačkog Donjeg grada iz 19. stoljeća, između Ilice i nove željezničke pruge podiže se pravilan geometrijski grad s brojnim zdanjima javne i društvene namjene dok je Lenuzzijeva potkova, sa brojnim parkovima, perivojima i fontanama, Donjem gradu ostavila prepoznatljiv i nezaboravan šarm.
Intenzivan razvoj grada stvorio je potrebu za iskusnim i kvalitetnim graditeljima i arhitektima. Ausrto - Ugarska monarhija obilovala je takvim ljudima koji su se školovali i obrazovali na tradicijama srednjovjekovnih graditelja gotičkih katedrala. Mnoga ezoterična znanja na taj su način prenešena i ugrađena u zdanja Donjeg grada, a potragu za njima započeti ćemo upravnom zgradom Hrvatskih željeznica u Mihanovičevoj ulici.Izvor teksta
|
|