Daruvar 12. listopada 2018.
Pruga Banova Jaruga - Pčelić meni je jedna od najdražih i najslikovitijih pruga u Hrvatskoj. Uz nju me vežu brojne uspomene iz mladosti. Vozio sam se tom prugom više puta šinobusima i vlakovima s parnom vučom do i od Lipika, Pakraca, Sirača i Daruvara, a u srpnju 1971. godine prošao sam je cijelu do Pčelića i dalje do Virovitice. Čim sam saznao da je promet putničkih vlakova obnovljen odlučio sam ponovo otići u Daruvar, gradić kojeg sam posjećivao više puta, a ovi lijepi jesenji dani pružaju idealne uvjete za takav izlet.
Putovanje je iziskivalo dva usputna presjedanja i koristio sam šest vlakova. Vozni red je također tražio vrlo rano ustajanje, ali s time nemam problema jer i inače ustajem prije prvih pijetlova. Više su me brinule dvije stvari: da u Banovoj Jaruzi ne naletim na autobus umjesto vlaka te vremenski uvjeti, da ne završim u magli. Ni za jednu od tih bojazni nije bilo potrebe.
Do Daruvara me dovezao ovaj Šved:
Kolodvor:
Daruvar je međukolodvor na pruzi L204 Banova Jaruga - Pčelić, na kilometarskom položaju 53+458. Od susjednog kolodvora Sirač u smjeru Banove Jaruge udaljen je 11 km, a od kolodvora Maslenjača u smjeru Pčelića 11,6 km. Prema Izvješću o mreži za 2019. godinu najveća dopuštena duljina vlakova na 2. i 3. kolosijeku je 132 m, a najveća dopuštena brzina kroz kolodvor je 20 km/h.
Raspored kolosijeka je asimetričan - ulazni kolosijek je drugi, a izlazni treći (ili obratno). Ovakav raspored kolosijeka na ovoj pruzi imao je i bivši kolodvor Pivnica:
Šved se vraća u Banovu Jarugu: