Post a reply

Re: Moja lutanja prugama

22 Dec 2019, 12:58

Sevnica, 20. prosinca 2019.

Iz kasice-prasice iscurilo je nešto eurića, taman dovoljno za povratnu vožnju putničkim vlakom Dobova - Sevnica i(n) obratno. Sve prognoze vremena i vremenske napovedi za petak najavljivale su pretežno sunčan dan s umjerenom naoblakom i relativno visoku temperaturu za ovo doba godine, pa zašto to ne iskoristiti. Na kraju je ispalo udrobljeno - magla, sunce, oblačno... Po običaju, išao sam pješice do Dobove gdje ću sjesti na vlak. Taman sam izašao iz sela Rigonce i završio s psovanjem matere psima koji su lajali na mene kada se zaustavio neki automobil, a vozač - potpuno nepoznat čovjek - me pozvao da uđem i vozim se s njim. Ljubazni gospodin je rekao da je iz Brestanice i čudio se otkud ja znam da se ona nekada zvala Rajhenburg. I tako sam se kraljevski udobno dovezao sve do kolodvora Dobova.

U putničkom vlaku Dobova - Ljubljana:

Image

Do Sevnice me dovukao ovaj Moped:

Image

Sevnica je međukolodvor na magistralnoj pruzi broj 10 Državna granica - Dobova - Ljubljana, a ujedno i odvojni kolodvor za prugu broj 81 Sevnica - Trebnje. Od susjednog kolodvora Blanca u smjeru Dobove udaljen je 9 km, od kolodvora Breg u smjeru Ljubljane 9 km, a od kolodvora Jelovec u smjeru Trebnja 8 km.

Zgrada kolodvora:

Image

Pažnju mi je odmah privukla ova umirovljena veteranka:

Image

Image

Re: Moja lutanja prugama

22 Dec 2019, 12:59

Robno skladište:

Image

DMV za Trebnje spreman za polazak:

Image

Nekoliko sličica sa kolodvora:

Image

Image

Image

Re: Moja lutanja prugama

22 Dec 2019, 13:00

Image

Image

Image

Pogled sanadvožnjaka na prugu u smjeru kolodvora...

Image

... i u smjeru Zidanog Mosta:

Image

Re: Moja lutanja prugama

22 Dec 2019, 13:01

Sava:

Image

Željeznički most na pruzi Sevnica - Trebnje:

Image

Image

Pruga u smjeru Trebnja:

Image

Malo se prošetalo i po gradu. Sevnica se prvi put spominje u pisanim dokumentima 1275. godine pod njemačkim imenom Liehtenwalde. Pravo trgovišta dobila je 1322. godine, pravo održavanja sajmova 1513., a pravo godišnjeg sajma stoke 1783. Godine 1866. tu je otvorena prva čitaonica u slovenskom Posavju. Naselje i okolica tokom stoljeća teško su stradavali od kuge, požara, turskih provala i seljačkih ustanaka, a u Drugom svjetskom ratru većina slovenskog stanovništva je protjerana od Nijemaca.
Sevniški grad se prvi put spominje 1309.godine kao Castellum Lichtenwald, ali se pretpostavlja da je izgrađen još u vrijeme biskupa Konrada I. von Abensberga (1106.-1147.). Tokom stoljeća bio je između ostalog u vlasništvu salzburške nadbiskupije i plemićkih obitelji Auersperg, Drašković, Keglević i Rebenburg, te na kraju Karla Ausserera i grofice Matilde Zinneberg. Poslije Drugog svjetskog rata je nacionaliziran i nastanjen izbjeglicama, a posljednjih desetljeća se postupno obnavlja. Danas je pod zaštitom kao spomenik lokalnog značaja (nepremični spomenik lokalnega pomena).
U velikoj Hrvatsko-slovenskoj seljačkoj buni Ilija Gregorić je 5. veljače 1573. s vojskom od 600 seljaka došao pod grad na putu prema Radeču i Celju. Zakupnik grada barun Boltežar Lamberg je pogostio seljake hranom i pićem i time spasio grad od uništenja.

Tri slike iz Sevnice:

Image

Re: Moja lutanja prugama

22 Dec 2019, 13:02

Image

Image

Za kraj opet malo pruge, a ovo je Siemens Desiro iz Dobove za Ljubljanu:

Image

Iz Ljubljane za Dobovu:

Image

DMV iz Trebnja:

Image

Opširnije (potrebno je logiranje):

https://www.zeljeznice.net/forum/index. ... inca-2019/

Re: Moja lutanja prugama

28 Dec 2019, 12:51

Uz Vaša lutanja prugama čovjek stvarno može upoznati pravu željeznicu i mjesta uz nju. :popcorn:

Re: Moja lutanja prugama

29 Jan 2020, 15:07

Hvala Thalis, drago mi je da ne trošim vrijeme uzalud.
Vrijeme je za nastavak putovanja:

Zaprešić 28. siječnja 2020.

Jučer sam na kratko boravio na kolodvoru Zaprešić i prenosim nekoliko sličica.

U početku je kolodvor bio pust:

Image

Image

Od ''prometa u mirovanju'' bio je samo ovaj Plasser & Theurer:

Image

Ali je ubrzo postalo vrlo živahno. Najprije je stigao Mađar iz Savskog Marofa:

Image

Iza njega Brena strojno za Dobovu:

Image

Re: Moja lutanja prugama

29 Jan 2020, 15:08

Pa Vextron ÖBB strojno iz Dobove:

Image

Stigli su i vlakobusevi iz Bedekovčine:

Image

Putnici čekaju nastavak putovanja za Zagreb:

Image

Nahrupili su u ovog drugog Mađara koji je stigao iz Savskog Marofa:

Image

Novi Končarev dizelmotornjak došao je pokupiti putnike iz Zagorja, ali je krenuo natrag prazan:

Image

Re: Moja lutanja prugama

04 Feb 2020, 15:25

Luka 2. veljače 2020.

Kolodvor Luka na pruzi Zaprešić - Čakovec već sam bio posjetio prije pet godina, a odlučio sam se na ponovni obilazak da vidim kako danas izgleda i usput se provozam obnovljenom prugom. Također sam imao vremena malo obići i naselje.
Luka je mom Šenkovcu zračnom linijom relativno blizu, no kako je udaljenost po hipotenuzi ipak prevelika za pješačenje odlučio sam se za željezničke katete via Zaprešić. U odlasku sam koristio kombinaciju vlakova 8051 + 992, a u povratku 3017 + 8068.

Iako je bila nedjelja, u manje od pola sata vidio sam pet teretnih vlakova - jednog u prolazu kroz stajalište Sutla, dva u kolodvoru Savski Marof i dva u kolodvoru Zaprešić. Ova dva sam zatekao u Zaprešiću - lijevi ide na zagorsku prugu, desni u Dobovu:

Image

Stiže i moj Zagorec broj 992:

Image

Luka je međukolodvor na pruzi R201 Zaprešić - Čakovec, na kilometarskom položaju 12+904. Od susjednog kolodvora Novi Dvori u smjeru Zaprešića udaljen je 8,7 km, a od kolodvora Veliko Trgovišće u smjeru Čakovca 5,5 km. Prema Izvješću o mreži za 2020. godinu najveća dopuštena duljina vlakova na 1. i 2. kolosijeku je 534 m, a najveća dopuštena brzina kroz kolodvor je 50 km/h.

Zgrada kolodvora se obnavlja...

Image

... pa je prometni ured privremeno smješten u ovaj kontejner:

Image

Slijedi nekoliko impresija iz kolodvora, na kojem radovi još nisu završeni:

Image

Re: Moja lutanja prugama

04 Feb 2020, 15:26

Image

Image

Image

Image

Image
Post a reply