Malo se ekperimentira ovih dana....
Evo par kratkih iskustava
Najvažnije mi je bilo isprobati slijedeće - Peco skretnice sa Conrad motorima
i to radi besprijekorno
Čitajući razna iskustva i savjete po raznoraznim (uglavnom engleskim i američkim) forumima takva kombinacija je moguća jedino uz određene modifikacije skretnice
potrebno je oprugu iz same skretnice ukloniti.
pošto to mogu napraviti naknadno jer još uvijek isprobavam, oprugu sam ostavio, napravio par kombinacija da probam i ... sve radi bez greške ...
razlog je možda i u tome što je dužina pina koja spaja motor i skretnicu kod mene svega 10tak milimetara. (Podloga je mediapan 4mm.)
Dakle 6 od 6 radilo je od prve pa ću za sada tako nastaviti
Također skretnca mora biti "zabetonirana" za podlogu, inače motor "povuče" skretnicu ...
E sad kako to isprobati a da se sama skretnica ne fiksira na pluto ljepilom, čavličima ...
ovo bijelo ispod skretnice je dvostrana ljepljiva traka za tapisone. no pluto ju baš i ne doživljava ...
Drži sat-dva i onda popusti pod pritiskom i odlijepi se.
Ali ako se malo drvofixa ili bilo kojeg drugog ljepila kapne između pluta i trake problem je riješen ...
Drži bolje od betona. Pošto se skretnica relativno lako da odlijepiti od trake, stvar je fiksirana za probu svega i svačega a da zapravo nije potrebno trgati ako se nešto zeznulo pri postavljanju.
ili naprosto želite sve rasturiti jer vam se ne sviđa kaj ste napravili. a nema nikave štete na skretnici i sl ...
Motori su također za probu priljepljeni sa tom dvostrukom trakom. kad je sve isprobano, lako se ušarafe za podlogu.
Naravno ukoliko je opruga i dalje prisutna nema onog polakog premještanja položaja same skretnice. no mene to ne smeta ... za sada
Drugi razlog ostavljanja opruge je taj što ona dodatno pritišće "point rails". Naime beskonačna rasprava među forumašima je da samu skretnicu ne treba ostaviti onakvu kako ju je Peco proizveo
već ju treba dodatno elektrificirati (naravno radi se o electrofrog skretnicama).
Kažu neki potrebno je zalemiti dodatni dovod na srcište.
Drugi pak tvrde da nemaju nikakvih problema ako se to sve ostavi onako kako je ...
Ja sam se naravno odlučio za ovo drugo - ne lemiti (razlozi poznati kao felixizacija). Ustvari probao sam ... jako je pipkavo i sitno ali dalo bi se to savladati,
no ipak mislim da uz pravilno održavanje tračnica takvo što nije potrebno
na onoj zrušenoj maketi bilo je isto tako i nije bilo problema pa ....
Dalje - Peco code 55 flexice su daleko manje fleksibilne od code 80.
Zapravo razlog je ovo
Code 55 ima samo s jedne strane prerezanu podlogu dok code 80 ima s obje
Zbog te manje savitljivosti puno je lakše raditi jer flexica ostaje "savijena" kod većih radijusa i ne izravnava se sama od sebe ...
Naravno ukoliko se ovo zaokruženo plavo izreže fleksibilnost je nešto veća nego prije al još uvijek manja nego kod code 80
Razlog tomu je što code55 tračnica ima tzv "dvostruko dno" i više je utisnuta u pragove
i za kraj - rezanje flexica
Radio sam to Dremelicom i to je OK. Međutim pošto je Dremelicu nemoguće postaviti pod 90 stupnjeva u odnosu na tračnicu, rez je uvijek ispadne koso ...
a i pri rezanju tračnica se dosta zagrijava.
U N-u kada je spoje dvije tako odrezane tračnice nastaje razmak od 1 mm što nije puno ali i je puno
Napravio sam šablonu od dvije dašćice
umetnem između njih tračnicu, stisnem sve u škripac, i ručnom pilicom u tri-četiri poteza prepilim savršeni rez bez imalo muke
Evo toliko za sada. postu fali redaktura iskusnih modelara jer neki izrazi su poprilično amaterski, al nemojte zamjeriti