Pozdrav iz Zelengrada!Zelengrad je model malog grada s vicinalnom željeznicom (koja predstavlja jedini oblik transporta u gradu) i nalazi se u jednom zagrebačkom vrtu. Naime, sve što vidite na našoj mrežnoj stranici, u mjerilu je 1:22,5, a s izgradnjom se započelo u proljeće 2008. godine. Zelengradske željeznice izgrađene su u LGB-sustavu vrtnih željeznica (Lehmann Gartenbahn), a zgrade su plod maštovitosti poduzeća Faller/PolaG i Piko. Osim posla oko sastavljanja zgrada, u zelengradske je ulice, prospekte i
rajone ugrađeno petnaestak tona betona, opločnika, opeka i drugog građevinskog materijala, te svakojakog prikladnog raslinja koje se redovito održava...
Ali Zelengrad je mnogo više od toga. To je grad bez grafita, ubojstava, recesije... Grad bez sudova, zločinačkih organizacija, koristoljubivih političara, gramzivih tajkuna, bez imperijalizma, vojnika i NATO-a. Zelengrad je ugodno mjesto, bez ratova, straha, poskupljenja i kriza, grad u kojem je lako odmoriti dušu. Zelengrad je mjesto iz snova onih koji sanjaju jedan ljepši i bolji svijet. U Zelengrad je uloženo puno ljubavi.
Dobro došli u Zelengrad. Želimo vam ugodan boravak u našem gradu.
Zelengrad je uvijek drukčiji! S obzirom na činjenicu da sva
vozila ŽTP-a Zelengrad doista postoje (ili su nekada postojala) u stvarnosti, ali u različitim zemljama i epohama, Zelengradske željeznice u pogledu svoga voznog parka razvijaju tri glavne teme: (1) temu Retskih željeznica, (2) temu istočnonjemačkih željeznica, s naglaskom na period NjDR te, naposljetku, no ne i najmanje važno - posebnu (3) tramvajsku temu. Sastavi vlakova u okviru pojedine teme mogu biti donekle promjenjivi, što ovisi i o nabavi novih vozila za Zelengradske željeznice, o trenutnoj prijevoznoj potrebi i o inspiraciji dispečera! Moguće su izmjene i dopune u sastavima, kao i odgovarajuće kombinacije kola iz različitih tema i podtema.
Retske željezniceBerninska pruga («Berninabahn») je 60,69 km duga uskotračna (metarska) jednokolosječna pruga kantonalnih Retskih željeznica (Rhätische Bahn / Viafier Retica / Ferrovia Retica), skraćeno RhB, koja povezuje mondeno lječilište St. Moritz u švicarskom kantonu Graubünden preko prijevoja Bernina s talijanskim gradom Tiranom.
Najviša je adhezijska alpska pruga i s usponima do 7% jedna od najstrmijih adhezijskih željeznica u svijetu.
Uz to što predstavlja prekograničnu, zajedničku švicarsko-talijansku baštinu i što je zajedno sa željeznicom «Albula» 7. srpnja 2008. godine uvrštena na UNESCO-ovu listu svjetske baštine, Bernina je bez ikakve sumnje jedna od najljepših željezničkih pruga na svijetu. Retske su željeznice
glavna zelengradska tema.Deutsche ReichsbahnDeutsche Reichsbahn (DR) bio je naziv njemačkih nacionalnih željeznica stvorenih od raznih željeznica njemačkog carstva nakon Prvoga svjetskog rata.
Deutsche Reichsbahn osnovan je 1920. kada je Vajmarska republika (formalno: Njemačko carstvo, Deutsches Reich - otale i Reich u nazivu poduzeća) preuzela upravu nad njemačkim nacionalnim željeznicama, kojima su ranije upravljale pojedine njemačke države. Poduzeće je 1924. reorganizirano u Deutsche Reichsbahn Gesellschaft (DRG), nominalno privatnu kompaniju, ali u stopostotnom vlasništvu države.
Kako je priča dalje tekla i kako su istočnonjemačke željeznice dospjele čak u Zelengrad,
pogledajte u ovom odjeljku.Zelengradski tramvajKarte na pregled, sredina naprijed!
Tramvajska su kola klasici LGB-ove proizvodnje, a s puno uskih zavoja i nevelikih udaljenosti između stanica, Zelengrad je upravo idealan za tramvajski promet. Stoga i ne čudi što su prva dva vozila zelengradskih željeznica bili upravo tramvaji (kola 952 i 1958). Pogledajte našu
tramvajsku temu. A ako se pojavi kondukterka Helga, ne zaboravite pokazati kartu!