Switch to full style
Post a reply

Releji

21 Apr 2012, 17:58

kod Z sistema marklin koristi ovakvu tračnicu kao tipkalo:

Image

koja se može koristiti u zavisnosti od smjera vožnje
te ovakav relej:

Image


sa unutarnjom shemom:

Image

koji onda može koristiti kao čisti prekidač ili izbor jedne ili druge opcije (npr signal zeleno-crveno)

e sad nakon ovog izlaganja trebao bi pomoć; nakon što sam sve to spojio to funkcionira, ali se zna dogoditi ta relej ne prebaci pa dolazi do sudara vlaka koji su u istom krugu
zanima me dali se negdje da nabaviti relej sličnih osobina ali da je puno pouzdaniji; te na koji način su izvedeni prekidači i tipkala koje pokreće vlak u HO i N sistemu te dali bi to mogao iskoristiti u Z-u

Re: Releji

21 Apr 2012, 17:59

Možda problem nije u releu nego u tračnici koja daje impulse? Uglavnom većina proizvođača ima slične rele-e i tastaturu (bez obzira na veličinu)
Za Z bi nsjpogodniji bio sistem sa malim magnetićima na lokicama i "reed releima" pokraj ili ispod pruge. To su male cijevčice pod vakumom a u njima je kontakt koji se zatvara kad u blizini prođe magnet. Za vlakiće to prodaje Herkat (ne mogu naći na brzinu web stranicu) ali toga ima i u Chipo i sličnima i kod nas za kupiti.
Vidjet ćemo još i druge savjete pa se javim još :idea:

Re: Releji

21 Apr 2012, 17:59

nebi rekao da je problem u tračnici jel 95% vremena uključuje, ali se ponekad togodi da ne uključi; čak i tada da impuls te se relej pokrene ali ne prebaci skroz do kraja te ne uključi vlak koji stoji u stanici
znači prvo bi probao naći slični relej, ako netko zna gdje ga ima za kupit

Re: Releji

21 Apr 2012, 18:00

Koliko mi je poznato, kod nas nisam viđao releje sa dva namotaja (bistabilne) Možda je problem u naponu (snazi) trafoa kojim okidaš releje? To možeš riješiti jačim trafo-om ili malo višim naponom, a dobro bi bilo napraviti sklop za okidanje sa kondenzatorom! Dakle dolazni napon najprije malo ograničiš otpornikom od cca 200-400 oma i 2 WA,dioda npr.1N 4002 pa kondić od 25 v. i bar 500- 1.000 pf pa iz njega na okidanje relea ili skretnica npr.
To ti je ujedno i osiguranje da ne skuriš skretnicu ili rele jer otpornik ne dozvoljava proticanje jače struje duže vrijeme.Kod normalnog rada kondić se napuni za nekoliko sekundi te sigurno (i kratkotrajno) opali rele. Ako bi kontakt (ili taster za skretnicu) ostao duže uključen zbog otpornika napon pada na nekoliko volti i nemože skuriti rele/skretnicu.
Post a reply