Dobrodošao na forum!
Baš si se lijepo i zanimljivo predstavio.
Ovdje ima dosta modelara koji su znalci, a dok se oni ne jave - ja ću malo pokušati pomoći.
Jasne su nam tvoje dileme, no put prema DCC-u je definitivno mudra odluka.
DCC-om ipak vozimo sve modele odjednom, dok na DC-u promjenom napona regulatora vozimo samo jedan.
Uz to, za nekoga tko je svakodnevno okružen stvarnim iznosima masa i brzina,
svako DC upravljanje će biti u najmanju ruku - smiješno.
Tu je digitalija svjetlosnu godinu daleko i baš u tome - nedostižna.
Kao što je obično u vicevima, i za digitalizaciju imam lošu i dobru vijest...
Loša je da će se netko trebati primiti posla i pospajati u svakoj lokomotivi tih 7 žica.
Dobra je, da ima i ovdje dosta ljudi koji će to svesti na razuman trošak.
Jedini moj savjet je da se svi ti mehano modeli dovedu u savršeni meanički red.
Pod time podrazumijevam čiste kotače+perne kontakte, podmazanu mehaniku i
motor koji se bez ikakvih naprezanja glatko vrti.
Dakle, kada se model stavi na prugu, već pri malom naponu bez zastajkivanja vozi,
i prima kontakte sa svih predviđenih kotača.
Sam mehano ima motore koji su nezgodni za DCC upravljanje, no moderni dekoderi
mogu to vrlo uvjerljivo voziti.
Uz tako pripremljeni model, podešavanjem dekodera to će postati lokomotive koje
se ponašaju kao 100 tona teški strojevi, a ne više dječje igračke.
Signalizacija?
I tu je DCC stvarno superioran.
Postoje gotova velikoserijska rješenja, postoje zanimljiva rješenja koje nam je prezentirao Tjan
(pogledati u DCC rubrici).
Obzirom da je ovo pitanje postavio strojovođa, vjerojatno se očekuje odgovor koji je ozbiljan i prototipan.
Ja ću spomenuti da za jednu aplikaciju imam razvijen mali DCC dekoder, koji je sa procesorom koji ima
svega 8 izvoda, sposoban prikazati 8 različitih prikaza stanja signala, sve spojeno na klasičan DCC signal.
Dakle, spojeno samo na tračnicu...
Ok, nadam se da nisam pretjerao sa količinom informacija, pa možemo dalje nastaviti kada se
forum malo prouči.