Switch to full style
Post a reply

Roco br 57 iz DC na AC digital

25 Jun 2012, 22:09

Pozdrav, evo kao što naslov veli, opis prerade DC na AC (konačno) :shifty:


Prikaz prepravke Rocco BR 57 parnjače sa DC na Merklin digital.

Napominjem da ova prerada vrijedi samo kad se DC preuređuje na AC digital.
( može se koristit I analogno, u tom slučaju decoder se koristi samo da bi DC motor dobio I odgovarajuću struju/DC/ te za promjenu smjera vožnje ili se mora koristiti Rocco sklop za istu namjenu/po cijeni neisplativo jer sklop košta skoro ko decoder)
[img=center]http://i1083.photobucket.com/albums/j384/robogovi4/DC%20na%20AC/1.jpg[/img]
Ljepotica prije „operacije

[img=center]http://i1083.photobucket.com/albums/j384/robogovi4/DC%20na%20AC/2.jpg[/img]
Da bi operacija mogla početi, prvo treba otvoriti pacijenta (nemojte se obazirat na skiju, to je bila samo provjera dali stane na predviđeno mjesto/stane, stane, bar u ovom slučaju) i to na način da se odšarafe 2 šarafa vidljiva na slici sa lijeve i desne strane.
[img=center]http://i1083.photobucket.com/albums/j384/robogovi4/DC%20na%20AC/3.jpg[/img]
Također, potrebno je skinuti mali poklopac ispod kojeg se nalazi (nije nužno potrebno, ali meni je bilo da mogu lakše utvrdit gdje na pločici s gornje strane moram kopčat funkcijski izlaz za svjetlo, dok povrat/plava žica dekodera/ ovdje ne koristim iako je moguće)
[img=center]http://i1083.photobucket.com/albums/j384/robogovi4/DC%20na%20AC/4.jpg[/img]
[img=center]http://i1083.photobucket.com/albums/j384/robogovi4/DC%20na%20AC/5.jpg[/img]
Siroće u djelovima; kao što se vidi, skija duljine 45 mm taman paše između rupa za šarafe, za žicu sa skije je potrebno probušit malu rupu kroz donji poklopac i šasiju.
[img=center]http://i1083.photobucket.com/albums/j384/robogovi4/DC%20na%20AC/6.jpg[/img]
Prvi pogled s gornje strane; (sorry za mutnu sliku)
[img=center]http://i1083.photobucket.com/albums/j384/robogovi4/DC%20na%20AC/7.jpg[/img]
[img=center]http://i1083.photobucket.com/albums/j384/robogovi4/DC%20na%20AC/8.jpg[/img]
[img=center]http://i1083.photobucket.com/albums/j384/robogovi4/DC%20na%20AC/9.jpg[/img]
[img=center]http://i1083.photobucket.com/albums/j384/robogovi4/DC%20na%20AC/10.jpg[/img]
Otvaranje tendera, također 2 šarafa. (kod otvaranja pripaziti, ispod se nalaze oprugice, nisu prejake al za pogubit rođene 
[img=center]http://i1083.photobucket.com/albums/j384/robogovi4/DC%20na%20AC/11.jpg[/img]
Kupus, zelje i ostala salata ;)
[img=center]http://i1083.photobucket.com/albums/j384/robogovi4/DC%20na%20AC/12.jpg[/img]
(spomenuta kopča je vidljiva na slici 8)
[img=center]http://i1083.photobucket.com/albums/j384/robogovi4/DC%20na%20AC/13.jpg[/img]
Postolje zadnje sijalice; tu zalemiti žutu žicu sa dekodera (zadnje svjetlo) i plavu (povratni vod).
NAPOMENA: taj povratni vod (plavi) koristim samo otraga dok na prednju sijalicu (bijela) i „pušilicu“ (zelena/F1) koristim samo funkcijske vodove dok „povrat“ ide drito preko onih kontakata na kotaće.
Ovo je iz čisto praktičnih razloga; oni kontakti (L i D) na kuplungu sa slike 8 se koriste za spajanje polova na dekoder (crna i crvena žica decodera) pa se od tendera prema lokomotivi moraju povuć samo te 2 žice na funkcije a 3. (tu plavu) ušparate, i ovak je gužva u šesnaeestercu, al ko voli, slobodno, iako, efekta nekog posebnog nema.
[img=center]http://i1083.photobucket.com/albums/j384/robogovi4/DC%20na%20AC/14.jpg[/img]

Na kraju je na gornjem dijelu tendera (ugljen) potrebno pobrusiti donju stranu za 4-5 mm (visina dekodera) da bi se isti mogao postaviti na mjesto. (to još nisam obavil pa nemogu pokazat al mislim da je manje bitno)

Napominjem da se, sve boje žica odnose na „standardne“ dekodere (u ovom slučaju ESU V4) dok pojedini Maerklin dekoderi imaju raspored boja malo drugačiji.

Uglavnom, za sve dosad rađene prerade sam koristio TAMS dekodere, (15-18€) koji su se pokazali dosta kvalitetni i, za razliku od njihovih prijašnjih dekodera, jednostavni za programiranje.

Što se tiče ESU dekodera, ovo mi je prvi i, također sam vrlo zadovoljan, jednostavno programiranje, odlične vozne karakteristike. (za ovo je naravno bitna i karakteristika pogona lokomotive, ako to ne valja/loš motor, četkice, maščoba, loši zupčanici ili osovinice itd. ni najbolji dekoder ne pomaže/pravilo; ako lokomotiva ne vozi dobro na analogu-neće na digitalu pogotovo)

Nadalje, pri programiranju dekodera programiram samo adresu, Vmin, (CV 2) i Vmax (CV 5), s ostalim vrijednostima kao; ubrzanje, kočenje etc. se ne zamaram, to svejedno odradi iTrain (ili sl) kod PC upravljanja.

Također, u ponekim slučajevima je, ovisno o centrali, dobro u CV 55 isključiti analogni modus (ako se svejedno neće voziti na analognim maketama) u suprotnom; prilikom početka „spajanja“ PC programa sa centralom dogodi se da vam lokomotiva krene punom brzinom jer program odmah uključi centralu i bostere (dakle na tračnicama je max. napon bez digitalnog signala pa dekoder, dok god se program ne pokrene do kraja i počne slat digitalni signal, misli da se nalazi na analognoj maketi pod max. naponom/ nisam ziher kolko sam to razumljivo objasnil, al kad vam prvi put se dogodi da jeno 4-5 lokomotiva istodobno jurne na maketi, znat ćete :)
I „last but not least“ iliti za kraj; UPOZORENJE:

Ovakova prerada radi samo kod određenog broja parnjača sa tenderom, dakle, male parnjače, kao i dizelke i elektro, uglavnom nije moguće (ili je, uz jako puno kompromisa) preraditi u AC.
Razlog; ugradnja skije je nemoguća misija, i to isključivo zbog odstojanja/visine od „poda“ lokomotive do središnjih kontakata na Merklin tračnicama, ako još na tračnicama možda i prođe, na prvoj skretnici je lokica vani jer ju skija, zbog povišenih kontakata na istima, diže u zrak (obzirom da skija ne može gore, mora lokomotiva) Podnice lokomotiva/pogonskih postolja, također nije moguće preraditi (brušenjem npr) jer se uglavnom ispod nalaze pogonski zupčanici pa prostora jednostavno nema. (opcija bi eventualno bila da se npr. kod dizel i elektro izbace zupčanici iz jednog pogonskog postolja ali ???????

No, ako vam je nekom baš posebno zapela za oko neka DC lokomotiva koje za Merklin nema, ima još jena opcija: u jedan vagon ugraditi skiju i dekoder, zatim na isti (pod uslovom da ima NEM utor) staviti 4-polni kuplung (da, da, postoji sa 4 pola od TAMS-a) isto kao i na lokomotivu te na ta 4 pola kopčati 2 žice za motor te 2 za svjetla, jedina mana; tada lokomotiva može vozit samo uz taj vagon (ali bolje i to nego niš ;)

E sad sam ga dosta zadavil; GGGGGGOOOOOTTTOOOOOOVVVVVVOOOOOOOOOOOO

(mislim da me nakon ovog više nigdar niko nebu tražil nikakvu uputu :D

Re: Roco br 57 iz DC na AC digital

25 Jun 2012, 22:33

Jaaaako dobro!

:clap: :clap: :clap:

Baš naprotiv!
Sada znamo da to radiš odlično, pa čekamo.... još! :mrgreen:

:B

Re: Roco br 57 iz DC na AC digital

25 Jun 2012, 22:40

Hm, da,
samo nisam ziher dal sam više vremena trebal za preradu il za pisanje ovog.

Re: Roco br 57 iz DC na AC digital

25 Jun 2012, 22:44

Bravo i za to! ;)


Čisto da se vidi koliko treba vremena za jedan pošteni prilog... :whistle:

:mrgreen:

Re: Roco br 57 iz DC na AC digital

25 Jun 2012, 22:56

H0modelar wrote:Bravo i za to! ;)


Čisto da se vidi koliko treba vremena za jedan pošteni prilog... :whistle:

:mrgreen:


Potpisujem,
jedina dobra stvar je ta da, danas popodne na poslu je bilo :BORED pa sam imal vremena i za :COF i za pripremit materijal i posložit tak da sam sad samo :EMAIL gotovu stvar. :DREAMY

Re: Roco br 57 iz DC na AC digital

26 Jun 2012, 06:30

Znal sam ja da bu to dobro čim sam videl tu loksu u klubu :B

Re: Roco br 57 iz DC na AC digital

26 Jun 2012, 08:08

robogovi4 wrote:Hm, da,
samo nisam ziher dal sam više vremena trebal za preradu il za pisanje ovog.


ali zato je to :text-goodpost:
Post a reply