Mehaničke mehaničke
... mislim da ne, da je gotovo sve završilo u CIOS-u. Po informacijam koje ja imam na RK su ostali fremovi i oni "sanduci", ostalo je završilo u Podsusedu.
Btw, evo nešto podataka sa
wehicle-drives.forumhrCode:
Električna lokomotiva Bo´Bo´Bo´1161, popularno zvana „Samanta“, nastala je rekonstrukcijom i pretvorbom, iz istosmjerne Bo´Bo´Bo´ elektrolokomotive serije 1061. Izgrađena je samo u dva primjerka. Prvi, koji je nosio oznaku JŽ 462-001, nastao je 1988 godine, i drugi, JŽ 462-002, 1990 godine. Lokomotive su konstrukcijski bile zamišljene da unificiraju što veći broj sklopova tada JŽ 441 diodnih elektrolokomotiva (danas HŽ 1141), kako bi projekt pretvorbe mogao ekonomski i konceptualno bio isplativ. Prema tadašnjim saznanjima, čak 27 lokomotiva je trebalo biti pregrađeno u AC 25kV elektrovozila, od čega prve tri kao diodna vozila (462 001-003) a ostale ellok bi se tiristorizirale (462 004-027*). Lokomotive su bazirane na mehaničkom postroju Ansaldo HŽ 1061 „Žutke“.
To znači da je od stare Žutke ostao samo glavni (donji) okvir sanduka, sklop bočnih oslonaca sa scornjacima, te maletov zglob (spoja dvaju polusanduka) i tri Bo´okretna postolja. U ovome dijelu, lokomotiva je teorijski trebala dobro poprimiti značajke vođenja vozila na pruzi, međutim masa opreme u dvama polusanducima bila je prilično teška, pa je sa ukupnom masom od 129t, ova izvedba tehnički slabo dorađen koncept. No, stručnjaci ondašnjih renome remontera ex Yu, smatrali su da bi projekt koji košta 60% cijene nove vučne jedinice bio isplativ i za duži period exploatacije. Ali, izgleda da ipak tomu nije baš tako (isplativ). Uslijed brojnih vibracija koje su nastale zbog silnih trešnji – konvencionalnih postolja, elektrooprema je ispadala iz pogona.
Potrošnja vijenaca kotača bila je drastično štetna, pa je postalo upitno – kako dalje exploatirati ovaj tip vozila, uz povećanje troškova?!
.....
Ako bismo mogli reći nešto primarno o elektrolokomotivi HŽ 1161, i opisati ju tzv školskim primjerom, napisati ćemo ponešto i o aparatima i funkcijama pogona. Šest osovinska izmjenična AC 25kv/50hz elektrolokomotiva oznake HŽ 1161, napaja se monofaznim naponom kontaktne mreže, a AC napon se preko trafo namota i silicijskih ispravljača, gl.prigušnice, transformira u istosmjerni „valoviti“ za napajanje četri polnih kolektorskih elektrovučnih motora – sa serijskom uzbudom. Sami motori su modifikacijom prilagođeni valovitom napajanju, te u tom smislu služi i glavna prigušnica, koja gladi, tj reže sinusoidu ispravljene struje ka najravnijoj električnoj karakteristici DC napona. Vozilo je namjenjeno vuči putničkih i teretnih vlakova na svim vrstama prugama (konfig.tla), iako po svojim osobinama više spada u „teretnu“ lokomotivu.
Opremljena je standardnim sigurnosnim aparatima kao sa većine HŽ elektrolokomotiva, posjeduje elektrodinamičku otporničku kočnicu snage 2590kw/300A, sustav automatske protivklizne zaštite, uređaj za podmazivanje vijenaca kotača, kao i relejno pojačalo za ograničenje napona vučnih elektromotora (konst.napon na VM). U sklopu regulacije pokretanja, nalazi se mehanički stupnjeviti graduator napona – tj birač napona. To je mehanički sklop, sastavljen od motora za regulaciju pokreta kontaktnog prstena sa zubčanicima, teretnih sklopnika, prijelaznog otpornika, kontaktnog birača sa sustavom prebacivanja pozicija, sig.žarulja. tip ovoh aparata je MINEL „RTN-25“, koji je proizveden prema licenci tvrtke ELIN, ali modifikacijski dorađen.
Taj birač napona je izveden sa ukupno 41 radnom pozicijom u vuči (+ 4 shunta*), i 25 pozicija u režimu elektrodinamičkog kočenja. Birač za prebacivanje radnih pozicija, i teretni prekidači, pogonjeni su DC naponom 72v. Pogon samoga birača se vrši preko tarne spojke i prijenosnog mehanizma. Birač se nalazi tik do glavnog transformatora i on je jedan od sudionika strujnih veza koje se reflektiraju kasnije na sekundarnim namotima trafoa za vuču. Sam glavni transformator je ENERGOINVEST, tipa MLR-5500, za snagu 5060 kVA i 4576kVA nominalno (sek.namoti), može dati do 817 kVA za električno grijanje vlaka, i 115kVA za pomoćne pogone. Iako je oblikom potpuno identičan trafou elektrolokomotive HŽ 1141, njegovi sekundari (namoti) su nešto drugačije vezani.