It is currently 03 Dec 2024, 17:47

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
  Previous topic | Next topic 
Author Message
PostPosted: 03 May 2012, 06:47 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 18:15
Posts: 2892
Location: Samobor
u slijedećem nastavku čitajte o ugradnji zvuka i ostalog u Z mjerilu
a nakon toga slijedi T mjerilo
Image

:lol:

Sad ozbiljno
Svaka čast
I samo da se zna, H0 modelaru to nije jedina ugradnja zvuka u N
Jel' tako?

_________________
Ne možete unaprijed znati koju stranu kruha treba namazati.
(Murphyjev zakon)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 May 2012, 09:01 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
@ Daco: Blago rečeno - čista preverzija u N loksi! :o

Pa da znaš, kada sada to gledam, i sebi se čudim. Ali me je jednostavno vuklo naprijed i išlo je ok.
Obzirom da mi je to bila prva karavela u ruci, a slab sam na njih :mrgreen: , mnoge stvari su odrađene čistom improvizacijom i nadahnućem u tom trenutku... :oops:

@ vule: kam je to se stalo..... :violin: :obscene-drinkingcheers:

E moj vule, najsmiješniji je bio trenutak "spremanja" instalacija :mrgreen:
Tada sam odlučio to polijepiti sa auto elastičnim kitom.
I onda i otpornici i konektori... i samo trpaš :mrgreen: , i svaki puta probaš poklopiti haubu, pa kako svevišnji da... :angelic-green:

@ piccolo : tko umije, njemu treba dati jos lokomotive - dvije. Pa pet, pa deset i tako bez kraja. :text-bravo:

Tako je! Biti će i zanimljive pare, koju upravo radim... ;)

@ felix: u slijedećem nastavku čitajte o ugradnji zvuka i ostalog u Z mjerilu a nakon toga slijedi T mjerilo

Recimo to ovako: nakon ove ugradnje, sve u H0 mi je :lol:
A za Z i T mi je pala jedna ideja na pamet, pa ćemo pokazati jedno rješenje za digitalizaciju :geek:

@ felix: I samo da se zna, H0 modelaru to nije jedina ugradnja zvuka u N, Jel' tako?
Stvarno si zaslužio da od tvoje "pčelice" napravimo temu ;) ... :obscene-drinkingcheers:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 May 2012, 20:46 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Nešto se radilo u međuvremenu na projektu.


Kao što smo zadnji puta vidjeli, lokomotiva je dobila konektor za odvajanje cijelog gornjeg dijela. Koliko god mali bio, zajedno sa žicama postaje veliki problem za to smjestiti. U dijelu gdje on dolazi, točno ispod njega je prednji kardan.

Postojala je velika vjerojatnost da će se žice spetljati sa kardanom ili da će kardan udarati po konektoru i proizvoditi "čudne" zvukove.
Nije bilo izbora, to se moralo spriječiti

Image



Složio sam od preostalog plastifikata 0,5mm zaštitnu "kapu" iznad kardana, tako da se to spriječi.
Nakon probne vožnje, pokazalo se da ništa ne zapinje, pa je i to bilo riješeno.
Kao što se prošli puta vidjelo i sva svjetla rade, tako da je električki dio potpuno završen.

Sada je trebalo riješiti zavrzlamu sa funkcijama i izmijeniti zvukove koje imam.
Da se ne bi desilo da se pale svijetla postolja i kabine kada trubimo :mrgreen: ,
trebalo je maknuti ili zvukove ili funkcijske izlaze.

Ja sam maknuo funkcijske izlaze, tako da je dugo svijetlo na F3 a kabina i postolja na F5.
Zato sam morao maknuti i zvučne sekvence sa F3 i F5, na primjer:

Image

Recimo, na kanalu 2, dio koji je pod TRIG_SF 3 u gornjem primjeru.
Sada nemamo duple funkcije. Ostalo je samo za riješiti zvukove.
Za sada imam samo trubu (Leslie original, export) i zvuk kočnice.

Kada se to akustički obradi, to izgleda ovako

Image

Sami kraj programiranja bio je u tome da se zvukovi i novi izvršni program ubace u procesor.
Evo, imati ću milosti, pa vas neću gnjaviti kako se to radi :mrgreen:

Vrijeme je da se probaju sve funkcije i...
... "startati svih 16 cilindara" ovog EMD stroja!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sB9GYJ_G4ZA[/youtube]

Sve su funkcije OK, ništa se ne preklapa.
Sada da je vidimo sa kraćim krajem prema naprijed i možda da je malo pomaknemo naprijed - nazad...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dVR-4sPFxBU[/youtube]

Za sada je to -to.
Moram je naučiti voziti :oops:

U slijedećem nastavku pokušati ću je voziti što sličnije pravoj... :angelic-yellow:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 05 May 2012, 21:00 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Zadnji puta smo 2063 startali zvučno i pokrenuli par milimetara.
No, sada je vrijeme da ju se vozi "za ozbiljno".


Više-manje, svo znanje koje sam skupio sa digitalizacijama ovdje mi nije previše pomoglo.
Ovaj mehanotehnikin motor ima svoje realne limite, koje se naprosto ne mogu zaobići.
Sama mehanika lokomotive također je poprilično zahtjevna.
Ne vozi isto naprijed/nazad niti ravno/u skretanje, tako da sam imao barem 4 nezavisna faktora koji jako utječu na konstantnost vožnje.

Vrtio sam se u krug dosta vremena.
Prvo sam nadobudno mislio da će sa BEMF-om sve riješiti za 5 minuta. Kada sam ju počeo voziti, dešavale su se čudnovate stvari. Skakala je, sumanuto ubrzavala, cukala...
Tipično ponašanje mehanotehnikinih motora, koje sam susreo u brojnim, istina H0, ugradnjama. Nadao sam se da je za N drugačije, no... :doh:

Bez kontrole broja okretaja elektromotora (BEMF), radila je tiho i glatko.
Međutim, podesiti startni napon bila je naučna fantastika.
Ponekad nije krenula sa zadanim naponom, da bi drugi puta sa tim istim naponom išla već nekom srednjom brzinom.

Kada uz sve to još pokušate tu kretnju sinhronizirati sa zvukom, dobili ste previše varijabli da bi bilo realno se nadati uspjehu.
Mijenjao sam startni i krajnji napon, pa točku srednje brzine, pa pokušao mijenjati brzinu hiperbolnim vrijednostima porasta brzine, pa čak i logaritamski...

I sve je to nekako funkcioniralo u 4 od 5 puta. A onda je 5. puta, ona odvozila "po svome", krenula a zvuk lera još uvijek je trajao, ubrzala kao na utrci 402m a kod kočenja se ukopala.

Sve to je značilo samo jedno. Zanemariti sva iskustva i savjete i krenuti logički protiv stroja.
Samo je jedan način za nadvladati mehaničke nesavršenosti a to je – Sila – Force – kao što kaže Jedi u Ratovima Zvijezda :mrgreen:

U našem slučaju, to je veliki okretni moment koji će jednostavno nadvladati sve nesavršenosti i brutalnom silom napraviti da je snaga okretanja kardana barem duplo veća od svih opterećenja koji im se opiru.
Da ne postanem naporan za čitanje, neću vas daviti sa protokolom podešavanja, već samo principima.

Dakle, to se naravno radi PWM upravljanjem i iznosom struje u jedinici vremena kojom se elektromotor pokreće.

Nakon postepenog dizanja struje do maksimalnih mogućih vrijednosti, elektromotor je shvatio što mu želim reći i više uopće nije bilo bitno da li vozi u zavoj ili ravno, sa kompozicijom ili bez...
To je bilo fora dok je vozila, no naravno da je zbog toga postojala i loša strana, a to je da su se čula glasna zujanja iz nje, glasnija od samog zvuka koji želimo.

Isto tako, pretpostavio sam da tolika strujna kompenzacija mora imati ozbiljne popratne pojave, pa sam ju ostavio da vozi par minuta, da vidim sa čime se borim i kako će se ponašati.
Nakon zaustavljanja, permanentni magnet je bio usijan. Moram priznati da sam očekivao probleme na drugim mjestima, no i ovo je bio znak za ponovno prepodešavanje.

Sada je došao na "naplatu" sav onaj rad kod mehanike, jer sam zbog manjeg otpora okretanja, mogao značajno smanjiti struju i vremensko trajanje kompenzacije. Sada sam išao na najmanju vrijednost na kojoj ona pouzdano vozi.

Nakon dosta proba i podešavanja, vozila je 10-ak minuta i sada je bila samo topla. To je bio znak da je posao sa elektromotorom gotov. Slijedilo je završno podešavanje startne-srednje-krajnje brzine, inercija i sinhronizacija sa zvukom.

Kakvi su rezultati?
Procijenite sami. Evo najokrutnijeg testa.
Usporediti ćemo je sa – pravom!

Prvo kad je sama

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S1smP7Y_rd4[/youtube]

Evo to sa modelom:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IUGbFTGCVts[/youtube]

Obratite pažnju, na početku kretnje se čuje kako se elektromotor "glasno buni" protiv vrlo spore vožnje.
Još jedna informacija. Fotić je cca 10cm od lokse. Na udaljenosti od 40-ak cm, to se više ne čuje. Mislim da se neće čuti niti u normalnom okruženju, sa minimalnom pozadinskom bukom.

Evo iste scene, ali sa "vraćanjem" položaja (notch-a) prije i većom inercijom


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cXxLVBqDthU[/youtube]

Kada su u igri stotine tona:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WgnjfBn-Zr8[/youtube]

Evo mog pokušaja da to izgleda slično:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gu47SYXH9x4[/youtube]

Slijedi pokazivanje njene solo vožnje, kada je sama.

Malo vožnje dužim krajem, pa malo kočenja iz notch 1

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uxDjvcjbUBE[/youtube]

Isto to kraćim krajem, uz kočenje

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=irSuCRSBg68[/youtube]

Na kraju, postoji i video koji ju pokazuje sa svih 8 položaja prema gore i prema dolje, i sa svim funkcijama, no ne mogu ga prikazati jer je kolega koji mi je pomagao napravio nekoliko grešaka, kojih sam postao svjestan tek kada sam došao doma.
Prilikom držanja fotića, prst je stavio baš na mikrofon pa se ništa ne čuje i toliko je snimak van fokusa da se ne razaznaju svijetla postolja od prednjih svjetala, recimo... :mrgreen:

Obzirom da to mogu snimiti sam sa stalka, to ću lako ubrzo popraviti.
Eto mi izgovora da ju još malo vozi(ka)m :whistle:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 May 2012, 21:11 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
@keko


Ljepotica se vratila kući sa "revizije"


Image

Image

Image

Image

Image

Image



MALO VOŽNJE

Kao što vidite po prethodnim fotkama, 007 je tamo gdje treba biti, na vlasnikovoj maketi.
U prirodnom okruženju, uz krajolik i pošodranu prugu, izgleda još ljepša!

Zavlačio sam koliko god sam mogao. :mrgreen:
Nisam slao mailove, šutio... :angelic-yellow: i svako malo je startao, da barem na leru radi. :dance:
No pred taj vikend je došao mail i bilo je vrijeme za završne snimke.

Gazda je došao u nedjelju i prvo smo prošli kratak tečaj koje sve funkcije ima i kako se pozivaju.
Nakon što je sve pojedinačno bilo objašnjeno, pokazao sam mu osnovna pravila kako da vozi, a da pri tom to izgleda na tragu prave.

Tako su nastala ova zadnja dva videa.

Ovaj prvi pokazuje što sve 007 može, sa time da je kompresor isključen nakon prve minute, da se bolje čuje sami zvuk motora



U drugom videu, pokušao sam odvoziti jednu "težu" kompoziciju, sa zaletom, pa onda nakon vožnje na leru, zakočiti.
Evo kako to izgleda



Na kraju, što reći.
Osobno sam poprilično zadovoljan, jer smo "puno izvukli", uprkos svih realnih poteškoća.
Sve je baš u skladu -ništa nije savršeno, ali mi se čini sve baš kvalitativno pogođeno i uvjerljivo.

Svi vaši komentari su naravno, dobrodošli.


KRAJ


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 May 2012, 21:19 
Offline

Joined: 15 Apr 2012, 11:44
Posts: 440
još samo da zadimi i zamiriše na dizel,odilčno


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 May 2012, 21:21 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:47
Posts: 553
Kad se zna da je to N, da je to Mehanotehnika- stvarno se može reći nevjerojatno! :clap: :doh: (a lako se malo pošprica naftom :mrgreen: )


Top
 Profile  
 
PostPosted: 06 May 2012, 21:27 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:13
Posts: 1067
Location: ZG
Bravo H0Modelar titula je obranjena - ti si genijalni genijalac :clap:

_________________
...na sve mislim i opet pola zaboravim...
Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 May 2012, 18:13 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
@ vule: još samo da zadimi i zamiriše na dizel,odilčno

e dakle to u N-u stvarno ne stane :doh:
:mrgreen:

no za H0... :whistle:

@ borna: Kad se zna da je to N, da je to Mehanotehnika- stvarno se može reći nevjerojatno! :clap: :doh:

100% si u pravu... toliko je neupravljiv i svojeglav da je to čudo :doh:

@ piccolo: Bravo H0Modelar titula je obranjena - ti si genijalni genijalac :clap:

hvala, :oops:
samo sam koristio resurse i saznanja iz okoline :shifty:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 May 2012, 18:16 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
KRAJ?

Ma kakav kraj... :snooty:


Pravo je pitanje, da li ste spremni za dalje? :whistle:

:mrgreen:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .