It is currently 28 Mar 2024, 20:11

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
  Previous topic | Next topic 
Author Message
PostPosted: 29 Apr 2012, 20:30 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2012, 08:39
Posts: 365
Location: Rijeka
I ne samo zvuk nego lokomotive osvjetlit k'o božićnu jelku Image

_________________
ImageImage


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Apr 2012, 20:36 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Dogovoreno! :clap:

Kad krećeš u akciju - trebaš pomoć? :whistle:

:mrgreen:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Apr 2012, 21:25 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2012, 08:39
Posts: 365
Location: Rijeka
A ne ne ne ... neš me navuć na "tanak led" Image, nisu žutke još spremne za Image jer na njima treba najprije napraviti pripremu a trenutno nemam baš previše vremena. Čak štoviše, gotovo svakodnevno mi fali par sati za ono što bi htio napraviti. Ali dao si za mislit!

Btw, znaš kako je to sa nama Image, što smo stariji to manje vremena imamo. Šta misliš zašto Image spavaju par sati dnevno? Ja ću ti reć :mrgreen: , zato što oće napraviti što više u što kraćem vremenu a kad pređeš 50 to je jednostavno nespojivo Image

_________________
ImageImage


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Apr 2012, 20:00 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Molim, molim... sve je jasno...

No ne vidim problem da neka žutka u budućnosti stoji u ložioni pod pozicijama ili neki diesel ispred depoa da brunda na leru... :whistle:
To i ne bi bilo tako loše :think:

:mrgreen:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Apr 2012, 22:10 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Dakle, došao je red to sve polako sklopiti i privesti kraju.
Svih 24 žica sam pričvršćivao crnim elastičnim ljepilom koje koristim za auto industriju.

Image

Tako sam dobio vrlo tanki sloj na krovu 2063 svih instalacija... :mrgreen:
...iz kojih izvire samo 5 žica, zajednička, svjetlo naprijed, nazad, F1 i F2

Image

Kod montaže rezervoara/zvučnika, primjetio sam da prednji kraj visi. Provjerom na tračnici, sumnja se pokazala točnom.
Prednji kraj je naslonjen na tračnicu.
Dakle, nema švercanja, moram odraditi i desno učvršćenje.
Tu sam nakon dugo traženja, stavio gore spominjane vijke koje sam skraćivao i brusio dodatno glave + upuštao, vidjeti ćete zašto...

Image

Kao što se vidi, napravio sam nešto oštećenja, koje treba sanirati
Priprema za špricanje:

Image

I gotov rezultat:

Image



Ovo lijevo, što strši van, nije dodatna rezerva nafte od 50 litara... :lol:

Funkcija je slična, kao dodatna rezerva energije, ali - elektro.
Dakle, to je 470uF kond, koji omogućava rad lokse cca 1 sekundu bez napajanja.
Bez toga, najmanji prekid napajanja i loksa ponovo starta sound od nule...
Ovo je mikro varijanta, u termo bužiru.
Međutim, tolika je gužva u loksi, da je moralo van nje.

Mislio sam si, ova varijanta je fora, jer ovako i onako ima svakakvih tankova i spremišta dolje.
Tko će znati da li to postoji ili ne i koja je to revizija... :ugeek:


Sada, kada se to stavi na prugu, vidi se da sam uz maksimalan pritisak donjeg dijela, imao cca 1mm razmaka na raspolaganju ;)

Image

Sada je sve sklopljeno i spremno za test

Image



U funkciji su prihvatni kontakti i vožnja - sve tanke crne žice

Image

Puno je lakše intervenirati sa bilo čime, dok je pristup tako otvoren.
Odmah je uklonjena prva greška, obrnut apsolutan smjer vožnje, tako da su zamijenjeni izvodi na motoru.

Nakon provjere pod strujnim limitom, kada je sve bilo ok, stavljena je da kruži prvih 100 krugova.
Moji prvi strahovi su se obistinili, jer je vožnja izgledala dosta loše.
Principjelno, taj mali mehanotehnika motor bez zamašnjaka, skoro je nemoguće natjerati na vrlo sporu i glatku vožnju.
No, pustiti ćemo da sve sjedne na svoje mjesto, sa malo podmazivanja i razrade.

Osjetilnom probom (- stavite prst na dekoder, da li je vruć :mrgreen: )
sam provjerio kakva je stvar oko zagrijavanja i sve je ok.

Dakle, sada će malo voziti i voziti i voziti... :whistle:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 May 2012, 21:10 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Problemi koji su se pojavili u vožnji su slutili na mehaničke razloge.

Da bih eliminirao moguće krivce, rastavio sam ključne stvari, oba kardana.

Image

Sada su motor i oba postolja bili nezavisni, tako da se moglo provjeriti što se dešava.
Motor sam na dekoderu i desno postolje ručno, radili su bez vidljivog otpora.
Međutim, lijevo postolje je pružalo dosta otpora vrtnji.

Image

Detaljnim pregledom se našao problem. Prednji mesingani ležaj nije sjeo do kraja, tako da je osovina bila pod kutem i stvarala otpor okretanju. Jedan „klik „ i sve je bilo riješeno.
Kada je već sve bilo otvoreno, iskoristio sam priliku i sve dobro podmazao.

Rukom je sve išlo sada puno lakše, a još bitnije – puno glađe.
Slijedilo je sastavljanje, sa dodatkom spojenih kondenzatora i zvučnika.

Image

To su ove crne žice sa lijeve strane, koje idu preko pločice.
Istovremeno, to je bio trenutak da probamo koliko električki "glatko" vozi i da se čuje koliko dobro radi zvučna kutija.

Nakon sastavljanja, napravila je par krugova.

Što reći...
To je potpuno nova loksa!
Sada je užitak podešavati parametre motora, kada on reagira na svaku promjenu i mijenja karakter vožnje.
Nedvojbeno nedostaje(u) zamašnjak(ci) i koso motani rotor za bolje rezultate, ali je sada ovo već sasvim prihvatljivo.

I eto novog problema... :doh:
Jedna neobična karakteristika ovog motora je da mu treba veći napon za start, a krajnji broj okretaja na punom naponu je vrlo velik.
Sa položajem regulatora do kraja, zvuči kao zubarska bušilica i loksa je brža od ICE-a! :mrgreen:
To se naravno može kompenzirati sa CV-ovima za startni napon i maksimalni napon, i vožnja je ok, no u ovom slučaju će istovremeno napraviti i dva problema sa zvukom.

Obzirom da algoritam za notching i kočenje prati iznos zadane brzine (speed step na upravljaču), imam problem da start nije digitalni 1 već cca 40, a N8 nije 255 već možda 100.
Isto tako, sinhronizacija za kočenje počinje sa brzinom 0, a loksa staje već na 30-ak. Dakle, ona nakon vožnje stane a tek onda se čuje zvuk kočenja. :doh:

No, sa time ću se boriti poslije.
Sada je sve mehanički i električki OK, tako da nema razloga ju do kraja - sklopiti. :obscene-drinkingcheers:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 May 2012, 21:25 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
ZAVRŠETAK RASVJETE I SKLAPANJE

Prošlo je nešto vremena od zadnjeg priloga, međutim događaja nije nedostajalo.
Gazda je došao u posjet i pregledao napredak. Najbolje da dojmove napiše sam.
Ja ću samo komentirati da niti on sa svojim fotićem nije uspio fotkati crvenu boju fara :mrgreen:

Desila se eto i jedna zanimljivost.
Ova tema je istovremeno objavljena od vlasnika ove karavele i na susjednom forumu railserbia.net, gdje je i zapravo nastala ova lokomotiva u rukama majstora Shuce.

Komentare možete pogledati na ovom linku:
Projekt Karavela, .... 007 Karavela (HŽ 2063 007)

Ja ću iskoristiti priliku i pozdraviti sve tamo koji prate ovu temu. :greetings-wavegreen:

Za kraj rasvjete, trebalo je podesiti jačine svih LEDica.
Korištenjem rotacionog promjenljivog otpornika podešavao sam struju kroz sve LEDice.

Ovo je dosta bitno za ukupni rezultat i dojam, jer su podaci dani za općenite slučajeve. Mi na dekoderu imamo drugačiji napon i još je dodatna varijabla koliko zapravo svjetline želimo na određenoj poziciji.
Da bi se to odjednom sve objedinilo, najlakše je na ovaj način, sa rotacijskim promijenjivim otpornikom.

[img=left]http://img860.imageshack.us/img860/5133/img4302l.jpg[/img]

Evo koliko su rezultati zanimljivi.
Ako se računa školski, za 20mA struje bijelih LEDica na 17V funkcijskog napona je standardnih 820 ohma. Kada su u seriji, kao u ovom slučaju čak po 4, treba oduzeti njihove padove napona, tako da ostaje svega 5-8V na otporniku, što znači da je vrijednost cca 330 ohma.

Pazite ovo- ja sam koristio;
5k6 za dugo svjetlo ,
22k za pozicije i
100k za indirektnu rasvjetu (100000! ohma)

Eto koliko je praksa drugačija od teorije :mrgreen:

Morao sam koristiti SMD verziju, jer nije bilo mjesta za klasične otpornike.
Tu sam morao malo stati sa daljnjom ugradnjom, jer je trebalo riješiti svjetlosno probijanje na krovu

[img=left]http://img52.imageshack.us/img52/489/img4307n.jpg[/img]

Tek kada sam LEDicu od fara pustio da svijetli punom svjetlinom, uočila se jedna zanimljivost.
Toliko je svjetlo jako, da probija kroz pobojano kučište! :doh:
Malo crne boje je iznutra stvar riješilo, jedino je bila petljancija razmaknuti instalacije za pristup svemu.
Pokušaj da se postojeće žice povežu, nije dobro završio.

Bila su dva problema. Prvi je bio taj da je stavljena žica jedno 3 puta većeg presjeka i još više kruća.
Kod pokušaja sklapanja, popucali su kontakti SMD-a i kratko spojili neke serijske veze. Svijetlile su 3 crvene istovremeno zbog međuspoja i uzele mi dobrih pola sata dok sam raspetljao gužvu.

Drugi problem je bio taj da se ne može manipulirati loksom kada je sve zalemljeno, jer je sve nespretno i malo. Morao sam preći na konektore.

[img=left]http://img39.imageshack.us/img39/766/img4305x.jpg[/img]

Najmanji za koje znam su u rasteru 40 mila, dimenzije 5mm za 5 pina.

[img=left]http://img46.imageshack.us/img46/2939/img4365ct.jpg[/img]

Trebalo je sve žice zamijeniti

[img=left]http://img198.imageshack.us/img198/9647/img4309io.jpg[/img]

Montirati konektore i osigurati

[img=left]http://img31.imageshack.us/img31/4638/img4310w.jpg[/img]

Ovdje se vidi i kako su svi SMD-i ugurani u masu, jer nema mjesta za izoliranje

[img=left]http://img684.imageshack.us/img684/6382/img4312w.jpg[/img]

Sada je konačno bilo sve u redu i mogao sam je probati sklopiti.
Oprezno poklapanje gornjeg dijela, razmicanje žica sa grebena nosača četkica i...

...sve je sjelo na mjesto! Uh...

Sada nema razloga da se ju ne pokaže - sastavljenu!
Neka dalje fotke pričaju...

[img=left]http://img513.imageshack.us/img513/9974/img4314o.jpg[/img]

[img=left]http://img21.imageshack.us/img21/4225/img4316iq.jpg[/img]

[img=left]http://img708.imageshack.us/img708/5352/img4318b.jpg[/img]

[img=left]http://img267.imageshack.us/img267/9871/img4319r.jpg[/img]

[img=left]http://img713.imageshack.us/img713/5485/img4322d.jpg[/img]

[img=left]http://img41.imageshack.us/img41/3453/img4320m.jpg[/img]


No sada slijedi posebno iznenađenje...

Oni koji su pažljivo pratili sve tekstove i fotke do sada, vjerojatno su se pitali
zašto 12 LEDica i čemu služe one male žute točkice na zadnjoj fotki gdje je gornji dio
okrenut naglavačke.

To je zbog ovoga

[img=left]http://img13.imageshack.us/img13/6275/lighthh.jpg[/img]

Dakle, te dvije LEDice služe za ovo

[img=left]http://img11.imageshack.us/img11/5044/img4324zg.jpg[/img]

Sa tipkom F2 se pali rasvjeta kabine i rasvjeta postolja.
Sada slijedi - foto session... :mrgreen:

Nakon toliko truda, red je pokazati ju u pravom svijetlu, pardon - mraku! :mrgreen:

[img=left]http://img834.imageshack.us/img834/3092/img4331k.jpg[/img]

[img=left]http://img641.imageshack.us/img641/993/img4333iz.jpg[/img]

[img=left]http://img221.imageshack.us/img221/3842/img4345w.jpg[/img]

[img=left]http://img546.imageshack.us/img546/6458/img4348m.jpg[/img]

Prikaz koliko osvjetljava ispred sebe, uz usporedbu sa H0 vagonom
(isprike za neke mutne slike)

[img=left]http://img832.imageshack.us/img832/1413/img4359je.jpg[/img]

[img=left]http://img403.imageshack.us/img403/4799/img4360x.jpg[/img]

[img=left]http://img822.imageshack.us/img822/7898/img4363v.jpg[/img]

[img=left]http://img859.imageshack.us/img859/847/img4362l.jpg[/img]

I za sami kraj, da si ju možete predočiti kao dio nekog noćnog vlaka,
evo je sa otprilike 1,5m udaljenosti

[img=left]http://img696.imageshack.us/img696/9253/img4372xo.jpg[/img]


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 May 2012, 21:31 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:25
Posts: 18335
Location: Zagreb
Blago rečeno - čista preverzija u N loksi! :o


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 May 2012, 22:09 
Offline

Joined: 15 Apr 2012, 11:44
Posts: 440
kam je to se stalo..... :violin: :obscene-drinkingcheers:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 May 2012, 23:30 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:13
Posts: 1067
Location: ZG
tko umije, njemu treba dati jos lokomotive - dvije. Pa pet, pa deset i tako bez kraja. :text-bravo:

_________________
...na sve mislim i opet pola zaboravim...
Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .