@ zelse Potpuno si u pravu HO-M ! Dok je sound kod diesel i elektre manje-više uvjerljiv, za mene, koji se parne vuče itekako dobro sjećam, ESU ili slični zvuk je bez obzira kod koje lokomotive, jedna opsjena i nastojanje da se iz dobroćudnog modelara izvuče što više love.
Apsolutno točno.
Čak dapače, čak se niti Tsunami nije potrudio da snimi različite zvukove kočnica.
Obratite pažnju, da onaj filmić od piccola i onaj "moj" sa F7 imaju isti zvuk kočenja.
Imaju ih svi!
Evo dodatnih argumenata.
Kod Tsunamija nema programatora za dodatne zvukove ili svoje.
Samo možete kupiti ono što nude i to je to.
Dakle nema improvizacije, samo kupovine.
A vožnja ipak ne zadovoljava, niti približno, klasu najboljeg što USA može ponuditi...
@ Nema sinhronizacije sa pokretom poluga, često se čuju dva ispuha pare zu jedan okret kotača iako se radi o dvocilindarskoj lokomotivi!? Tu je stvar bolja, samo se svi vole "švercati" i to ne odrade.
Jedino 100% rješenje sinhronizacije je lijepiti na jedan kotač 2/3/4 magneta (zavisno od broja cilindara) i staviti Hall senzor ili Reed rele.
Sa time ući na CAM ulaz od dekodera i to je to.
Onda dekoder mora napraviti ćuf svaki puta kada dobije impuls i tada ne može biti greške.
Ostalo su sve aproksimacije po brzini, pa koliko si tko da truda sa tablicama brzina.
BTW, na onom videu što sam stavio je odrađeno sa CAM-om. Zato i je tako fina promjena zvuka po
opterećenju, jer se brzina malo smanji na usponu, ali dovoljno da zamijetimo promjenu ritma (frekvencije) ćuftanja.
Sa padom frekvencije ćuftanja i sa dodatkom basa, pa još i glasnoće, imamo osjećaj da se loksa pakleno muči da
bi izvukla teret.
Tada je efekat potpun.
@ Kočenje je cviljenje u dužini od 3 do 5 cm ! Za mene premalo sličnosti sa stvarnošću. Da, to je fora ESU-a, ZIMO-a, CT-elektronika... i svih koji to moraju automatizirati po brzini.
To je jedini način da bude zvuka kočenja, a da se ne čuje još uvijek dok loksa stoji.
@ Jedini sound koji me ugodno iznenadio je tvoj Tsunami gdje zaista nema prigovora. Hvala
To inače nije moje. Ja ne sakupljam Ameriku.
No naravno da imam prste u tome...
Samo da pripomenem, da je ono voženo ručno, a ne automatski
I evo zašto ja nisam zadovoljan sa zvukom.
Nema dekodera (niti Tsunami) koji zna prvo zvukom "dići" broj okretaja motora pa tek onda krenuti, već svi imaju algoritam
koji je čisto vezan na brzinu.
To znači da niti jedan diesel stroj (d-električni, d-hidraulički...) neće biti ispravno reproduciran.
A da ne kažemo koliko sam "zahtjevan" kada bih tražio funkcijske tipke: MASA 100T, 500T, 1000T
gdje bi loksa krenula sama iz 1. položaja a pod punim teretom iz 4.
Ne sviđa mi se niti priča sa elektro-dinamičkom kočnicom... ma zapravo - previše toga.
Zato, ako će biti sreće da postanem vlasnik jednog EMD stroja sa naših prostora, tamo u kasnu jesen
odvažiti ću se u pokušaju potpuno drugačije logike upravljanja vožnjom i reprodukcije zvuka njene kretnje.
Po ideji mi se čini da je to-to, no svakako treba to vidjeti i čuti u stvarnosti.
@ Žao mi je svih ljubitelja pare koji se zanose sa imitacijom i iskreno se nadam da će taj proizvođač prije ili kasnije obogatiti i europsko tržište, koje u cjelini i nije manje od američkog. I ja mislim tako. Zato i krećem svojim putem, jer oni nemaju interesa to odraditi kako bi trebalo...
@ Usput, hvala za sva tehnička objašnjenja!Nema na čemu,
Nekako mi se čini da će oni koji su se malo manje susreli sa digitalom ili njihovim dijelovima, ovako malo manje "plašiti"
tehničkog dijela, a više zainteresirati za sve mogućnosti koje nam on pruža...
I zapravo je sve to manje komplicirano nego jedan mobitel, a svi znaju sa mobitelom, dakle...