It is currently 28 Mar 2024, 23:23

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
  Previous topic | Next topic 
Author Message
 Post subject: Povijest Maerklina
PostPosted: 02 Jul 2012, 21:29 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:41
Posts: 197
Location: Pitomača
D-) ,
pa evo da počnemo od početka; kao što naslov veli, par slova o nastanku Maerklina.

Maerklin je osnovao 1859 godine u Goeppingenu izvjesni gospodin Theodor Friedrich Willhelm Maerklin. U početku se poduzeće bavilo proizvodnjom kuhinja i pribora za lutke a za promiđbu i prodaju za podrućje Njemačke i Švicarske bila je zadužena supruga Carolina (koju se, usput rečeno, smatra prvim ženskim trgovačkim putnikom). 1866, nakon smrti Theodora, poduzeće preuzimaju njegovi sinovi Eugen i Karl koji proizvodnju uspješno proširuju na modele brodova, ringišpila i dr. igračaka. 1891 otkupljuju poduzeće izvjesnog Ludviga Lutza koje se bavilo proizvodnjom raznih limenih igračaka te Maerklin iste godine na sajmu igračaka u Leipzigu predstavlja svoj prvi model željeznice i to u mjerilu "1" (1:32) a za pogon lokomotiva je korišten satni mehanizam te je u to vrijeme, od strane Merklina, inicirana i unifikacija mjerila koja je kasnije prihvačena od strane ostalih proizvođača i koja se koristi i danas.
Već 1909. god. proizvodna paleta sadrži preko 90 modela parnih mašina te modela automobila, aviona, brodova itd. a od 1926 se prvi put za pogod lokomotiva pojavljuju elektromotori i to 20V AC. Na sajmu igračaka 1935. god. predstavljaju "stolnu" željeznicu u mjerilu 00 (1:87) a oznaka "00" je 1950. god. promijenjena u H0 i to iz dosta smiješnog razloga, naime, oznaka "00" se nekad koristila kao kratica za "WC" :teasing-neener: .
1972, na sajmu u Nuernbergu, Maerklin predstavlja "Miniclub" iliti "Z" mjerilo (1:220) a koja je sve do 2007 god. držala primat najmanjeg mjerila u velikoserijskoj proizvodnji.
1984. god. Maerklin po prvi put uvodi digital u svijet željezničkog modelarstva a koji je omogučio istodobnu, neovisnu vožnju do 80 lokomotiva a što je do danas prošireno do gotovo utopijskih vrijednosti koje ni najveće makete nisu u stanju iskoristiti.
U siječnju 2005., izvršena je provala u Muzej u Goepingenu kojom prilikom su se lopine domogle zbirke vrijedne preko 1M € no, na sreću, svo ukradeno blago je relativno brzo pronađeno ali su neki modeli jako oštečeni. (za to bi ih trebalo :digg )
1997. god. Merklin preuzima Trix i do 2006. g. ostaje u obiteljskom vlasništvu, kada, zbog financijskih teškoća, bude preuzet od strane jedne britanske financijske kuće (tzv. "lešinari" jelte) koji, na sreću, ostaju vlasnici do 2007. g. nakon čega Maerklin prelazi u ruke privatnih i pravnih vjerovnika te do 2011.g. uspješno vraća preko 50% ukupnog dugovanja od 61M €.
Usput budi rečeno; problemi za Maerklin (ali i većinu ostalih proizvođača) počeli su kada su se, zbog pomanjkanja interesa mlađih generacija (to su njihove tvrdnje, ja njegujem tezu da bi interesa možda i bilo da cijene nisu kakve jesu) te su se preorijentirali na "starije" i platežno jake kupce, kolekcionare no; izračunali neki da je vrijednost modela novoizdanih 2000. g. iznosila 65000 DM pa, ko voli nek izvoli.

Tak, to bi za početak bilo dovoljno, sljedeća tema; (ne danas) tračnički sistemi, modeli i "subpoduzeća ili ti "kvazimaerklin"

Do sljedećeg :WR :B odo sad još na jen ladni :obscene-drinkingcheers: :DROOL


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povijest Maerklina
PostPosted: 02 Jul 2012, 21:59 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:40
Posts: 2465
Location: Rijeka
Vidi-vidi ti vraga od ovog našeg Robija... ;)
Raspisao se sve u 16-est :EMAIL
Tu temu sam ja odradio na MŽ kao objavu na portalu u povodu 150 god Marklina,ali dobro je da je ima i ovdije
pa da čitaju i neki novi klinci D-)
Moram ti reći da ovdije nekako bolje izgleda jer si ubacio smajliće :lol:

:text-bravo: Robi!!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povijest Maerklina
PostPosted: 02 Jul 2012, 22:04 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
@ Damir

Pa nitko ti ne brani da ti to malo nadopuniš sa svojim podacima...

:teasing-neener:

:lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povijest Maerklina
PostPosted: 02 Jul 2012, 22:19 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2012, 08:59
Posts: 258
Location: Jaska-Samobor
Tak znači, to je odonde meni u krvi, naime od svog rođenja davne 1971 pa do škole, i dalje svake ljetne praznike do opet davne 1985 sam boravil u Schlatu, mjestu nedaleko od Goeppingena u kojem je stari šljakal punih 16 godina. Očito je tam Marklin u zraku. :DN

:B


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povijest Maerklina
PostPosted: 02 Jul 2012, 22:26 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:40
Posts: 2465
Location: Rijeka
H0modelar wrote:
@ Damir

Pa nitko ti ne brani da ti to malo nadopuniš sa svojim podacima...

:teasing-neener:

:lol:


Nema potrebe za nadodavanjem kad je sve rečeno,Robi je to odradio jako-jako dobro :handgestures-thumbup:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povijest Maerklina
PostPosted: 02 Jul 2012, 22:58 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Ha dobro, kada nemaš više što za dodati... :whistle:

:BULBAR


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povijest Maerklina
PostPosted: 03 Jul 2012, 18:22 
Offline

Joined: 15 Apr 2012, 11:48
Posts: 29
Robi dotaknuo si bolnu točku globalizacije...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povijest Maerklina
PostPosted: 03 Jul 2012, 19:57 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:41
Posts: 197
Location: Pitomača
sittingbull.lacota wrote:
Robi dotaknuo si bolnu točku globalizacije...


:B , da, mada, ja bi to prije rekel "bolna točka pohlepe".
Svojevremeno, dok je Merklin (ali i svi drugi) bio u rukama pojedinaca, bilo je dovoljno da poduzeće zaradi za radnike, gazdu i eventualno da nešto ostane i za investicije (ne u BMW) a danas, treba zaradit za Banku (grobare), menađere (tzv.), dioničare pa neki kikiriki za šljakere i "eto vraga Pavle" .
Srećom, se Merklin ipak uspio izvuć iz ralja "investitora" mada, i oni su, doduše, kratko, pokušali sa kineskom proizvodnjom al su ipak brzo odustali iako, osim u D, kolko znam, imaju i jedan proizvodni pogon u susjednoj Mađarskoj i to u Gyoru gdje se proizvode svi modeli veličine "1" kao i LGB (koji je od 2009 također u sastavu Merklina) te djelomićno i vagoni za H0 te kompletan Trix program.
Eto, ipak nije skroz :text-offtopic: a sad idem probat :text-givemebeer:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povijest Maerklina
PostPosted: 09 Mar 2013, 18:31 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2012, 23:14
Posts: 567
Evo linka gdje je opisana povijest LGB i spajanje sa merklinom.

LGB (Lehmann Gross Bahn)

_________________
Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .