Switch to full style
Post a reply

Povijest Maerklina

02 Jul 2012, 21:29

D-) ,
pa evo da počnemo od početka; kao što naslov veli, par slova o nastanku Maerklina.

Maerklin je osnovao 1859 godine u Goeppingenu izvjesni gospodin Theodor Friedrich Willhelm Maerklin. U početku se poduzeće bavilo proizvodnjom kuhinja i pribora za lutke a za promiđbu i prodaju za podrućje Njemačke i Švicarske bila je zadužena supruga Carolina (koju se, usput rečeno, smatra prvim ženskim trgovačkim putnikom). 1866, nakon smrti Theodora, poduzeće preuzimaju njegovi sinovi Eugen i Karl koji proizvodnju uspješno proširuju na modele brodova, ringišpila i dr. igračaka. 1891 otkupljuju poduzeće izvjesnog Ludviga Lutza koje se bavilo proizvodnjom raznih limenih igračaka te Maerklin iste godine na sajmu igračaka u Leipzigu predstavlja svoj prvi model željeznice i to u mjerilu "1" (1:32) a za pogon lokomotiva je korišten satni mehanizam te je u to vrijeme, od strane Merklina, inicirana i unifikacija mjerila koja je kasnije prihvačena od strane ostalih proizvođača i koja se koristi i danas.
Već 1909. god. proizvodna paleta sadrži preko 90 modela parnih mašina te modela automobila, aviona, brodova itd. a od 1926 se prvi put za pogod lokomotiva pojavljuju elektromotori i to 20V AC. Na sajmu igračaka 1935. god. predstavljaju "stolnu" željeznicu u mjerilu 00 (1:87) a oznaka "00" je 1950. god. promijenjena u H0 i to iz dosta smiješnog razloga, naime, oznaka "00" se nekad koristila kao kratica za "WC" :teasing-neener: .
1972, na sajmu u Nuernbergu, Maerklin predstavlja "Miniclub" iliti "Z" mjerilo (1:220) a koja je sve do 2007 god. držala primat najmanjeg mjerila u velikoserijskoj proizvodnji.
1984. god. Maerklin po prvi put uvodi digital u svijet željezničkog modelarstva a koji je omogučio istodobnu, neovisnu vožnju do 80 lokomotiva a što je do danas prošireno do gotovo utopijskih vrijednosti koje ni najveće makete nisu u stanju iskoristiti.
U siječnju 2005., izvršena je provala u Muzej u Goepingenu kojom prilikom su se lopine domogle zbirke vrijedne preko 1M € no, na sreću, svo ukradeno blago je relativno brzo pronađeno ali su neki modeli jako oštečeni. (za to bi ih trebalo :digg )
1997. god. Merklin preuzima Trix i do 2006. g. ostaje u obiteljskom vlasništvu, kada, zbog financijskih teškoća, bude preuzet od strane jedne britanske financijske kuće (tzv. "lešinari" jelte) koji, na sreću, ostaju vlasnici do 2007. g. nakon čega Maerklin prelazi u ruke privatnih i pravnih vjerovnika te do 2011.g. uspješno vraća preko 50% ukupnog dugovanja od 61M €.
Usput budi rečeno; problemi za Maerklin (ali i većinu ostalih proizvođača) počeli su kada su se, zbog pomanjkanja interesa mlađih generacija (to su njihove tvrdnje, ja njegujem tezu da bi interesa možda i bilo da cijene nisu kakve jesu) te su se preorijentirali na "starije" i platežno jake kupce, kolekcionare no; izračunali neki da je vrijednost modela novoizdanih 2000. g. iznosila 65000 DM pa, ko voli nek izvoli.

Tak, to bi za početak bilo dovoljno, sljedeća tema; (ne danas) tračnički sistemi, modeli i "subpoduzeća ili ti "kvazimaerklin"

Do sljedećeg :WR :B odo sad još na jen ladni :obscene-drinkingcheers: :DROOL

Re: Povijest Maerklina

02 Jul 2012, 21:59

Vidi-vidi ti vraga od ovog našeg Robija... ;)
Raspisao se sve u 16-est :EMAIL
Tu temu sam ja odradio na MŽ kao objavu na portalu u povodu 150 god Marklina,ali dobro je da je ima i ovdije
pa da čitaju i neki novi klinci D-)
Moram ti reći da ovdije nekako bolje izgleda jer si ubacio smajliće :lol:

:text-bravo: Robi!!!!

Re: Povijest Maerklina

02 Jul 2012, 22:04

@ Damir

Pa nitko ti ne brani da ti to malo nadopuniš sa svojim podacima...

:teasing-neener:

:lol:

Re: Povijest Maerklina

02 Jul 2012, 22:19

Tak znači, to je odonde meni u krvi, naime od svog rođenja davne 1971 pa do škole, i dalje svake ljetne praznike do opet davne 1985 sam boravil u Schlatu, mjestu nedaleko od Goeppingena u kojem je stari šljakal punih 16 godina. Očito je tam Marklin u zraku. :DN

:B

Re: Povijest Maerklina

02 Jul 2012, 22:26

H0modelar wrote:@ Damir

Pa nitko ti ne brani da ti to malo nadopuniš sa svojim podacima...

:teasing-neener:

:lol:


Nema potrebe za nadodavanjem kad je sve rečeno,Robi je to odradio jako-jako dobro :handgestures-thumbup:

Re: Povijest Maerklina

02 Jul 2012, 22:58

Ha dobro, kada nemaš više što za dodati... :whistle:

:BULBAR

Re: Povijest Maerklina

03 Jul 2012, 18:22

Robi dotaknuo si bolnu točku globalizacije...

Re: Povijest Maerklina

03 Jul 2012, 19:57

sittingbull.lacota wrote:Robi dotaknuo si bolnu točku globalizacije...


:B , da, mada, ja bi to prije rekel "bolna točka pohlepe".
Svojevremeno, dok je Merklin (ali i svi drugi) bio u rukama pojedinaca, bilo je dovoljno da poduzeće zaradi za radnike, gazdu i eventualno da nešto ostane i za investicije (ne u BMW) a danas, treba zaradit za Banku (grobare), menađere (tzv.), dioničare pa neki kikiriki za šljakere i "eto vraga Pavle" .
Srećom, se Merklin ipak uspio izvuć iz ralja "investitora" mada, i oni su, doduše, kratko, pokušali sa kineskom proizvodnjom al su ipak brzo odustali iako, osim u D, kolko znam, imaju i jedan proizvodni pogon u susjednoj Mađarskoj i to u Gyoru gdje se proizvode svi modeli veličine "1" kao i LGB (koji je od 2009 također u sastavu Merklina) te djelomićno i vagoni za H0 te kompletan Trix program.
Eto, ipak nije skroz :text-offtopic: a sad idem probat :text-givemebeer:

Re: Povijest Maerklina

09 Mar 2013, 18:31

Evo linka gdje je opisana povijest LGB i spajanje sa merklinom.

LGB (Lehmann Gross Bahn)
Post a reply