Danas nakon dugo vremena odlučio sam očistiti i podmazati lokomotivu koja je vrlo vjerojatno zadnji put bila podmazana prije pada berlinskog zida.
1,2 - skidate ralice koje služe za uklanjanje granja, šiblja, lišća i ostalih prepreka sa pruge.
konstrukcijski one ne drže ovjes s kabinom več ih je dobro maknuti kako ne bi kasnije smetali pri daljnjem rukovanju.
3,4 - su klizaljke ( lokomotiva funkcionira i bez njih), no vijci do njih drže mehanizam sa polugama te ih je potrebno otpustiti.
5 - drži karoseriju i uteg koji je dio ovjesa i treba ga otpustiti.
Razdvajanje
Karoserija i ovjes su odvojeni i vide se kontakti koji su mi malo čudno napravljeni ali su funkcionalni.
Odvajanje cilindara kako bi se mogli skinuti kotači.
Crne strelice ukazuju na vijke koje treba otpustiti.
Skidanje kotača sa osovina
U ovoj situaciji uklonjena je samo jedna klizaljka, ovo je najpovoljniji položaj kako bi se uklonili vijci. Treba paziti prilikom skidanja kotača da ne izlete kontaktni amortizeri i počnu se odbijati od vaših naočala, zidova i slično
Ovako izgledaju ti kontaktni amrotizeri ( u daljnjem tekstu fakini) koji vas čekaju
Vadite ih van i odlažete na sigurno.
Pužni prijenos
Ovo je jako bitan dio rastavljana. Jako važno je da vam kuglice (
crvene strelice) ne ispadnu iz ležišta jer se u tom slučaju rotor motora počinje pomicati. Nije loše da imate i neki magnet u blizini da polovi kuglice ukoliko frknu van. Motor ne izmještate jer ako ga bezveze ponovno vratite može se dogoditi da su poluge prekratke ili preduge tj. kutna brzina je različita. Kod ovakvih parnjača poluge imaju samo estetsku svrhu jer pužni prijenos se odvija na obje osovine. S obzirom da se zupčanici taru inženjer je predvidio da će u budućnosti imati lufta. Ukoliko vam motor izmakne iz ležišta pogoditi navoje i zupčanike osovina je dug posao zato rabite gumicu, selotejp uglavnom ne izmještajte motor ukoliko nije pokvaren.
Izgled drugog djela nakon odvajanja
Podmazivanje
Kao što vidite dobro sam zapunio pužne prijenose. Koristio sam tovatnu mast za njemačke tiskarske strojeve i mazilicu namjenjenu za podmazivanje pokretnih djelova. Rabio sam mazilicu iz razloga sto daje izuzetno tanak mlaz tovatne masti i mogu lijepo pod tlakom (ne velikim) popuniti sve dijelove bez da lokomotivu rastavim u cijelosti.
Na slici se vidi Ballistol. Dok neki kažu WD 40 ja kažem Ballistol. Izuzetno je dobar za čišćenje elektromotora, starih džepnih ura, glazbenih kutija (i ostale fine mehanike) u kojima se prašina i mašćoba stvrdnula, zemlje i vode ukoliko je elektromotor bio u vodi pomoću Ballistola izbijate vlagu iz motora bez da ga rastavljate. Dovoljno rijedak da nije mastan, a opet dovoljno viskozan da podmaže neke sitne djelove gdje ulje ili mast mogu jedino smetati (npr nemirnici oscilatori u uricama). Inače stvar je namjenjena čišćenju pištolja (automatskih policijskih i vojnih) mehanizama za povrat plinova kod strojnica i strojnica pokretanih elektromotorom. Ja je rabim kod čišćenja cijevi, podmazivanja opruge i tlačnog cilindra zračnice i mogu vam reči da zamor materijala kod opruge ili istrošenosti glave klipa nakon 10 godina nije zamječen.
Male tajne vel... ovaj hoću reči mladog modelara
Gumica je tu da obuzda fakine koji žele izetjeti. Kada namjestite kotače gumicu izmaknete i tu ste gotovi.
S obzirom da sam čistio benzinom odmastio sam ključne stvari pa ih treba ponovo podmazati uljem.
Nakon sastavljanja provjeriti sa Pyrielmetrom
da li sve funkcionira kad se stavi na prugu.
I kao što to kod mene biva sve funkcionira iz prve
Sastavljanje
Vaganje
I naravno provjera kako đira po tračnicama.