Tri su dana niukom slučaju dovoljna za tisuće ljepota i doživljaja, ali ako se dobro isplanira, može se puno toga vidjeti i doživjeti. Meni je bilo najvažnije još jednom provozati se starim Zillestalskim vlakom, doživjeti „paru“ u izvornom obliku. Imao sam sreću da je taj dan vlak vukla lokomotiva br. 4, bivša lokomotiva sa Šipado-vih, kasnije JŽ pruga, koja vjerojatno nikada u onim krajevima nije tako lijepo i njegovano izgledala. (Usput, jeste li znali da su bosanske uskotračne željeznice pripadale poduzetništvu ŠIPAD, što je samo kratica od Šumske Industrijske Željeznice Austrijske Države ?). Inače, sav teretni promet na Zillertalskoj pruzi je obustavljen i firma živi samo od putničkog i turističkog prijevoza. Oni predivni roll-vagoni na koje su se utovarivali vagoni normalnog kolosjeka, stoje na slijepim kolosjecima i čekaju na reciklažu. Još jednom su „brummis“, kako ovdje nazivaju kamione, pobijedili, ali veseli me saznanje da će za par desetljeća i njima, zajedno sa naftom, doći kraj.
Ispunio sam si i još jednu staru želju i posjetio prijevoj Brenner (Brennerpass). Nažalost je u doba mog kratkog posjeta bilo prilično mirno na Brennerskoj stanici, ali vrlo živahno sa prednje strane gdje su desetci karabiniera kontrolirali putnike i prolaznike, a i branili daljnji put nekim upornim izbjeglicama koji su pod svaku cijenu htjeli dalje prema Njemačkoj. Onda je došla prava, alpska, izdašna kiša, koja se nije smirila sve do nedjalje ujutro, da bi prestala isto tako iznenada kako je i došla.
Prvi odmor bio je u Salzburgu, a ovaj prekrasni trolejbus sam morao „ovjekovičiti“.
Odsjeli smo u mjestu Fulpmes, dvadesetak kilometara zapadno od Innsbrucka. Odavde vozi tramvaj direktno u Innsbrušku tramvajsku mrežu i završava putovanje pred samim kolodvorom.
Još jednom tramvaj, ovaj puta u samom Innsbrucku.
Lokomotiva br. 4 pred izuzetno dugačkim vlakom. Staroj dami su prikvačili 14 vagona, ali ona ih je uspješno vukla punom parom, kao što se iz kratkog filma vidi i čuje.
Vlak je bio predugačak za jednu fotografiju.
Pogled kroz (još) prazan vagon na „izglancanu“ damu iz 1909 godine.
Ovaj panorama-vagon je izrađen u radionicama Zillertalbahna, na postolju nekadašnjeg vagona za prijevoz trupaca.
Ne samo mi, već je u Mayrhofenu i lokomotiva bila žedna.
Vratili smo se s modernim vagonima koje vuče, (ili gura), diesel lokomotiva. Vagoni su vrlo udobni, klimatizirani i vlak je puno brži od onog s parnjačom, ali miris dima i klopotarenje kotača nedostaje!
https://www.youtube.com/watch?v=7u50bqZ ... e=youtu.bePar utisaka sa stanice Brenner.