Među željezničkim modelarima ima dosta zainteresiranih za vojne vlakove, pa se možda netko odluči i na sastavljanje osobnog vlaka Adolfa Hitlera, vođe srećom upokojenog Trećeg Reicha. Na stranu gazdina reputacija, u ovom slučaju važan je vlak i važan je model.
FÜHRERSONDERZUG...
... ili specijalni vlak Adolfa Hitlera vrlo često je korišten za njegova putovanja Njemačkom i europskim kontinentom- Do 1940. godine vlak je nosio ime ''Amerika'', a kasnije je preimenovan u Führersonderzug ''Brandenburg''. Uobičajeni sastav vlaka, prema dostupnim izvorima, izgledao je ovako:
1. Lokomotiva
2. Lokomotiva
3. Oklopljeni vagon s protuzračnim topovima 20 mm (
Flakwagen)
4. Vagon za prtljagu
5. Hitlerov osobni vagon (
Führerwagen)
6. Zapovjedni vagon s prostorom za konferencije i središtem veze (
Befehlswagen)
7. Dodatni zapovjedni vagon za ostalo zapovjedno osoblje (
Begleitkommandowagen)
8. Vagon restoran
9. Vagon za spavanje za goste
10. Vagon za spavanje za goste
11. Kupaonica (
Badewagen)
12. Vagon restoran
13. Vagon za spavanje za osoblje
14. Vagon za spavanje za osoblje
15. Vagon za novinare (
Pressewagen)
16. Vagon za prtljagu
17. Oklopljeni vagon s protuzračnim topovima 20 mm (
Flakwagen)
Sastav vlaka mogao se mijenjati, dodavanjem ili izostavljanjem pojedinih vagona prema potrebi.
Nekoliko fotografija Führersonderzuga:
FRÜHLINGSSTURM (PROLJETNA OLUJA) 1941.
Kao što je poznato iz povijesti, Nijemci su za travanj 1941. planirali vojnu intervenciju u Grčkoj preko teritorija Bugarske (operacija ''Marita''). U cilju osiguranja operacije ''Marita'', ali i operacije ''Barbarossa'' tj. planiranog napada na SSSR, Nijemci su uvukli u Trojni pakt Mađarsku, Rumunjsku i Bugarsku, a na kraju i kraljevinu Jugoslaviju. Neposredno prije početka operacije na Balkanu u kraljevini Jugoslaviji došlo je 27. ožujka do prevrata i vlast je preuzela anglofilska struja. Unatoč uvjeravanjima nove vlasti da će poštivati obveze iz netom potpisanog Trojnog pakta, Hitler je odlučio uništiti kraljevinu Jugoslaviju vojnički i kao državu.
Ovaj kratak povijesni osvrt bio je nužan radi boljeg razumijevanja zašto je Hitler nadzirao operacije na Balkanu sa željezničke pruge.
Zapovjedništvo njemačkih oružanih snaga našlo se u velikoj vremenskoj stisci s obzirom na potpuno novu i ranije neplaniranu ratnu operaciju. Potrebne vojne snage ipak su uspjeli prikupiti u kratkom roku, no jedan od naglo iskrslih problema bio je: gdje smjestiti Hitlerov glavni stan (
Führerhauptquartier) za operacije na Balkanu?
Prvobitno, dok je planirana balkanska kampanja bila ograničena na Grčku (''Marita''), Hitler nije namjeravao napuštati Berlin. Međutim, s obzirom na širenje područja operacija pokazala se potreba da bude bliže bojištu. Logični izbor bio je Beč. O tome se i razmišljalo. No, s obzirom na logističke i sigurnosne probleme odlučeno je: Führerhauptquartier će biti u vlaku!
Izabrano je mjesto pod imenom Mönichkirschen u Donjoj Austriji. Vlak je smješten na obližnjoj lokalnoj željezničkoj pruzi (koja je bila zatvorena za promet) i to u neposrednoj blizini tunela, kako bi se kompozicija mogla skloniti u slučaju zračnog napada.
Za ovu prigodu Führersonderzug dobio je novo ime: ''Frühlingssturm'' (proljetna oluja).
Koliko je poznato, to je bio jedini slučaj u Drugom svjetskom ratu da je Adolf Hitler zapovijedao ratnim operacijama iz vlaka.
Führersonderzuh ''Frühlingssturm'' u Mönichkirschenu: