It is currently 27 Apr 2024, 16:38

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
  Previous topic | Next topic 
Author Message
PostPosted: 28 Jun 2014, 09:50 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2012, 23:14
Posts: 567
S obzirom da sam noćna ptica po pitanju učenja u te sitne sate volim u pauzi kopati po netu. Naletio sam na dizelsko električne lokomotive koje su zbog svoje izvedbe specifične i tehnički gledano pun pogodak. Ono što me zanima je koliki je omjer snage dizelskog motora, nazivna snaga generatora i konačnici snaga elektromotora koji pokreće pogonske osovine. Znam da motori sa unutarnjim izgaranjem imaju malu iskoristivost goriva. Samo 25 -37% oslobođene energije prilikom izgaranja se pretvori u kinetičku energiju sve ostalo ide u toplinu. Elektromotori su motori koji imaju jako veliku iskoristivost gjde 70-98% električne energije pretvara u kinetičku. Znam da elektromotori imaju konstantan rad, mogućnost (brze) promjene smjera vrtnje ( nema mjenjačke kutije ) konstantan okretni moment i snaga koji nije ili je malo u ovisnosti o broju okretaja motora što kod dizelskih ( i benzinskih) motora nije slučaj. Znam da većina lokomotiva kad dođe do žice gase dizelski motor sa generatorom.
Moja pitanja su:

1. Koliki se postotak (%) snage dizelskog motora uspije pretvoriti u snagu električnih motora koji pokreču osovine?

2. Što se time u konačnici dobije? Da li je ekonomičnije (npr. potrošnja goriva) upogonit osovine dizelskim motorom ili je bolje dizel-generator-elektromotor?

Posebna sam biljka :CUCKO znam da su moja pitanja totalno Končarska i Gredeljevska ali da im sad banem u noćnoj smjeni u pogon mislim da bi me hitili van :BLACK-:
Ne mogu si pomoći kad je forum prava mala (velika) riznica i ja haračim u sitne sate :BULBAR
Ne ljutim se ako ćete pred računalom biti ovakvi :BORED ili :DIS kad pročitate moj post. Nadam se da će se netko odvažiti i malo mi pojasniti. 8-)

_________________
Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Jun 2014, 22:29 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:25
Posts: 18351
Location: Zagreb
..poslat ću ti knjigu o vučnim vozilima u pdf-u!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 28 Jun 2014, 23:05 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:21
Posts: 5235
Location: Zagreb
Daco wrote:
..poslat ću ti knjigu o vučnim vozilima u pdf-u!

Kratko i jasno :lol: :lol: :lol: nadam se da si shvatio :angelic-green:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Jun 2014, 09:44 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:25
Posts: 18351
Location: Zagreb
Marko 0909 wrote:
S obzirom da sam noćna ptica po pitanju učenja u te sitne sate volim u pauzi kopati po netu. Naletio sam na dizelsko električne lokomotive koje su zbog svoje izvedbe specifične i tehnički gledano pun pogodak. Ono što me zanima je koliki je omjer snage dizelskog motora, nazivna snaga generatora i konačnici snaga elektromotora koji pokreće pogonske osovine. Znam da motori sa unutarnjim izgaranjem imaju malu iskoristivost goriva. Samo 25 -37% oslobođene energije prilikom izgaranja se pretvori u kinetičku energiju sve ostalo ide u toplinu. Elektromotori su motori koji imaju jako veliku iskoristivost gjde 70-98% električne energije pretvara u kinetičku. Znam da elektromotori imaju konstantan rad, mogućnost (brze) promjene smjera vrtnje ( nema mjenjačke kutije ) konstantan okretni moment i snaga koji nije ili je malo u ovisnosti o broju okretaja motora što kod dizelskih ( i benzinskih) motora nije slučaj. Znam da većina lokomotiva kad dođe do žice gase dizelski motor sa generatorom.
Moja pitanja su:

1. Koliki se postotak (%) snage dizelskog motora uspije pretvoriti u snagu električnih motora koji pokreču osovine?

2. Što se time u konačnici dobije? Da li je ekonomičnije (npr. potrošnja goriva) upogonit osovine dizelskim motorom ili je bolje dizel-generator-elektromotor?

Posebna sam biljka :CUCKO znam da su moja pitanja totalno Končarska i Gredeljevska ali da im sad banem u noćnoj smjeni u pogon mislim da bi me hitili van :BLACK-:
Ne mogu si pomoći kad je forum prava mala (velika) riznica i ja haračim u sitne sate :BULBAR
Ne ljutim se ako ćete pred računalom biti ovakvi :BORED ili :DIS kad pročitate moj post. Nadam se da će se netko odvažiti i malo mi pojasniti. 8-)


- U samom motoru kod pretvaranja energije goriva u toplinsku pa onda mehaničku postoje gubitci. Klipovi ,košuljice, pa radilica. Da bi prenio energiju sa radilice na generator moraš imati neku spojku. ...i generator radi mase ima neki otpor....kontra elektromotorna sila koja služi za proizvodnju energije pruža neki - značajan otpor. Pa onda rgeulacija toga napona ima neki otpor.... Da ne nabrajamo.
Tehnika bez prijenosnika i regulatora nije uspjela do sada rješiti prijenos energije dizel motora na osovine. Što može regulirati brzinu kretanja osovina? Jedino regulator. Koji? Mehanički - za snage do 400 KS, hidraulički do 2000 KS električni, rusi su išli do 5000 KS po regulatoru.
Dakle kompleksna materija koju je teško opisati u nekoliko rečenica.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Jun 2014, 11:06 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:21
Posts: 5235
Location: Zagreb
A Marko 0909 smijemo li znati zašto te zanima tako :think: složena stvar :?


Top
 Profile  
 
PostPosted: 29 Jun 2014, 15:49 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2012, 23:14
Posts: 567
Thalis-4341 wrote:
A Marko 0909 smijemo li znati zašto te zanima tako :think: složena stvar :?


Jednostvano me zanimaju takve stvari, sad evo baš nešto proučavam o takozvanim maleticama. Navodno da su Nijemci prvi izveli taj inženjerski pothvat na uskotračnoj željeznici za potrebe vojske pa zato baš ni nema puno materijala.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .