Kad sam prije osam godina radio veliku maketu Samoborske željeznice, (Samoborček) ukrasio sam ju sa objektima koji u mjerilu 1:100 odgovaraju stanicama radionicama i kućama u doba kada je ta željeznica postojala. Stanicu u Samoboru sam izradio prema nacrtima koje sam dobio na uvid u Samoborskom muzeju i koji su pisani u mađarskom jeziku jer ih je izradila direkcija Južnih željeznica u Budimpešti. Prilikom traženja starih fotografija te stanice, naletio sam u internetu na preko 5 fotografija različitih stanica na području kojim je u doba Monarhije upravljala Mađarska, a koji su imale isti izgled, identičnu konstrukciju i nalaze se u Vojvodini, dijelu Gradišća, (Burgenland), koji je tada bio pod upravom Budimpešte, u Hrvatskoj, a čak i neke stanice na području Slovenije imaju isti „rukopis“. Kako se već preko godinu dana bavim laserskim rezanjem različitih materijala, to sam odlučio da neke od tih stanica napravim u pravom H0 mjerilu, dakle 1:87. U ovom momentu napravio sam stanicu Samoborčeka u Samoboru, u pripremi je stanica Güssing u Gradišću, a s malim izmjenama ista se stanica može upotrebiti i kao neke Vojvođanske stanice.
Objekti su uglavnom izrađeni iz specijalnih kartona, (Finn-Pappe, Bristol…), a modelarima je ostavljeno da boju fasade i nekih detalja ostvare prema vlastitoj želji. Na mojim stranicama ovih će se dana pojaviti ovi i neki drugi proizvodi koji se mogu kao tzv. „kit“ naručiti.
Stranice koje se međusobno ljepe rezane su pod kutom od 45° i to je identično sa plastičnim modelima.
Za veću čvstoću spoja sa unutarnje stranice zaljepljena je balsa letvica (nalazi se u kitu).
Vanjski izgled spoja dvaju “zidova”.
Krov sa tzv. Biber crijepom izgleda jako prirodno, ali zahtjeva dosta strpljivosti.
Kompletna stanica Samobor, (prototip).
NASTAVAK SLIJEDI!