Nakon što me je sudbina već po drugi put stavila na kušnju i okrutno se poigrala samnom, morao sam se prije nekoliko mjeseci odlučiti za povratak u Beč. Naravno, ništa loše u tome, ali stan u kojem živim i koji je i više negoli udoban i dovoljno velik za jednu osobu, ipak ne pruža mogućnosti za nekakovu H0 maketu, bar ne onakovu kakova bi zadovoljila moje želje. Stoga sam se odlučio rasprodati H0 zbirku i vratiti se u puno manji N, s kojim ću vjerojatno ipak ostvariti makar dio mojih maštanja. Kažem povratak, jer ovo je moje treće druženje s ovom veličinom: prvo je bilo prije 40-ak godina, zatim prije 10-ak godina, a sad je definitivno i posljednje druženje, jer ipak mi je jedna poveća gomila godina na šiji. No i ovom mjerilu mogu izraziti moju kreativnost u izradi modela kojih nema na tržištu, u pregradnji prema uzoru na HŽ, SŽ ili JŽ, odnosno početak epohe 5 i prema sadašnjosti, uglavnom dizel, (moja slabost), nesto „elektre” i EMU.
Od novogradnje sam, za početak, napravio pramodel za 661 odnosno 2061, upotrebivši neznam ni sam čiji model, skratio ga na potrebnu dužinu, (bio je u mjerilu za 5 mm predugačak), izjetkao vrata onoliko detaljno koliko je u ovoj veličini moguće. Predvidio sam da se moja šasija bez ikakovih specijalnih prilagođavanja postavi na pogonski dio Life-Like modela G-7. Znam da okretna postolja ne odgovaraju 100 % postoljima naših lokomotiva, ali radi se o mojem modelu i meni je ovakav kakav je itekako prihvatljiv.
Drugi model je moja posebna „slabost”, HŽ 2044, lokomotiva koju sam godinama gledao kako vuče „zug” u Zagorje, pa i sada kad god se nađem u Zagrebu, odem na kolodvor da ju poslušam kako „prede” upregnuta u tri prigradska vagona, spremna za odlazak u Zabok i Varaždin. Osim kabine sve sam ostalo pripremio na sličan način kao i kod „Kennedijevke”, a kako sam u to vrijeme već počeo sa selidbom i preuređenjem stana, to sam oba pramodela poslao mom prijatelju Janiju i on se potrudio da ih ispolira, napravio kalupe i odlio od svakog modela po desetak odljeva i za mene i za vlastitu potrebu. Za one koji to ne znaju, ovo je samo jedna od, nazovimo kooperacija u proteklih neznam ni sam koliko godina našeg uspješnog prijateljstva. I dok je Jani već makar po jedan model finalizirao, ja sam zbog svih radova i obaveza malo u zaostatku, ali počeo sam sa završnim radovima na prvoj 2061 (u prvobitnoj boji), a uskoro ću krenuti i dalje. Ah, zaboravio sam napomenuti da sam u cijelo to burno vrijeme selidbe pregradio po jedan Minitrixov prigradski u HŽ bl sa novim vratima, jedan WR koji osim napisa ni po čemu nije sličan našem WR-u uspješno preuredio, pregradio Arnoldov „Halberstädter” u HŽ Beelmt, te tri stara Piko Eaos vagona prelakirao u HŽ. I o svemu tome polako ću izvještavati i dodavati slikice od danas pa nadalje.
Ljepljenje izjetkanih vratiju na stranice pramodela
Uz pomoć temeljne boje lako se uoče nedostaci koje treba ispraviti.
Izjetkani krov vec pričvršćen na kučište (Fleischmann Picollo, ÖBB 1043)
Prvo lakiranje
Gotovo kučište spremno za montažu.
Jetkani dijelovi na 2044.
Jani je svoj model već završio.