It is currently 28 Mar 2024, 20:08

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ]  Go to page 1, 2  Next
  Previous topic | Next topic 
Author Message
 Post subject: Povratak u N
PostPosted: 01 Aug 2015, 18:53 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 13:39
Posts: 204
Location: Austrija
Nakon što me je sudbina već po drugi put stavila na kušnju i okrutno se poigrala samnom, morao sam se prije nekoliko mjeseci odlučiti za povratak u Beč. Naravno, ništa loše u tome, ali stan u kojem živim i koji je i više negoli udoban i dovoljno velik za jednu osobu, ipak ne pruža mogućnosti za nekakovu H0 maketu, bar ne onakovu kakova bi zadovoljila moje želje. Stoga sam se odlučio rasprodati H0 zbirku i vratiti se u puno manji N, s kojim ću vjerojatno ipak ostvariti makar dio mojih maštanja. Kažem povratak, jer ovo je moje treće druženje s ovom veličinom: prvo je bilo prije 40-ak godina, zatim prije 10-ak godina, a sad je definitivno i posljednje druženje, jer ipak mi je jedna poveća gomila godina na šiji. No i ovom mjerilu mogu izraziti moju kreativnost u izradi modela kojih nema na tržištu, u pregradnji prema uzoru na HŽ, SŽ ili JŽ, odnosno početak epohe 5 i prema sadašnjosti, uglavnom dizel, (moja slabost), nesto „elektre” i EMU.

Od novogradnje sam, za početak, napravio pramodel za 661 odnosno 2061, upotrebivši neznam ni sam čiji model, skratio ga na potrebnu dužinu, (bio je u mjerilu za 5 mm predugačak), izjetkao vrata onoliko detaljno koliko je u ovoj veličini moguće. Predvidio sam da se moja šasija bez ikakovih specijalnih prilagođavanja postavi na pogonski dio Life-Like modela G-7. Znam da okretna postolja ne odgovaraju 100 % postoljima naših lokomotiva, ali radi se o mojem modelu i meni je ovakav kakav je itekako prihvatljiv.

Drugi model je moja posebna „slabost”, HŽ 2044, lokomotiva koju sam godinama gledao kako vuče „zug” u Zagorje, pa i sada kad god se nađem u Zagrebu, odem na kolodvor da ju poslušam kako „prede” upregnuta u tri prigradska vagona, spremna za odlazak u Zabok i Varaždin. Osim kabine sve sam ostalo pripremio na sličan način kao i kod „Kennedijevke”, a kako sam u to vrijeme već počeo sa selidbom i preuređenjem stana, to sam oba pramodela poslao mom prijatelju Janiju i on se potrudio da ih ispolira, napravio kalupe i odlio od svakog modela po desetak odljeva i za mene i za vlastitu potrebu. Za one koji to ne znaju, ovo je samo jedna od, nazovimo kooperacija u proteklih neznam ni sam koliko godina našeg uspješnog prijateljstva. I dok je Jani već makar po jedan model finalizirao, ja sam zbog svih radova i obaveza malo u zaostatku, ali počeo sam sa završnim radovima na prvoj 2061 (u prvobitnoj boji), a uskoro ću krenuti i dalje. Ah, zaboravio sam napomenuti da sam u cijelo to burno vrijeme selidbe pregradio po jedan Minitrixov prigradski u HŽ bl sa novim vratima, jedan WR koji osim napisa ni po čemu nije sličan našem WR-u uspješno preuredio, pregradio Arnoldov „Halberstädter” u HŽ Beelmt, te tri stara Piko Eaos vagona prelakirao u HŽ. I o svemu tome polako ću izvještavati i dodavati slikice od danas pa nadalje.


Image

Ljepljenje izjetkanih vratiju na stranice pramodela

Image

Image

Uz pomoć temeljne boje lako se uoče nedostaci koje treba ispraviti.

Image

Izjetkani krov vec pričvršćen na kučište (Fleischmann Picollo, ÖBB 1043)

Image

Prvo lakiranje

Image

Gotovo kučište spremno za montažu.

Image

Jetkani dijelovi na 2044.

Image

Jani je svoj model već završio.

_________________
www.zes-collection.at


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povratak u N
PostPosted: 02 Aug 2015, 07:46 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 18:15
Posts: 2892
Location: Samobor
Kao N-ovac N-ovcu u povjerenju.
Oni H0 misle da su dva puta bolji od nas ....
A nisu :) :) :)

_________________
Ne možete unaprijed znati koju stranu kruha treba namazati.
(Murphyjev zakon)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povratak u N
PostPosted: 02 Aug 2015, 16:30 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:47
Posts: 553
Kojih li obrata i raspona- od "0", H0, TT-a do N-a!
Možda si ipak mogao ostati na TT-u, dovoljno je manji od H0 a ipak veći od N-a?
Osobno mislim da je to jedno od najs(p)retnijeg mjerila, da neimadem toliko H0 odavno bih prešao na TT.
/već dugo je za to prekasno, kad sam započeo nije mi bio poznat a kasnije je bio slabi izbor modela/
Što je sa brojnim modelima i prugom veličina koje si napustio? :think:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povratak u N
PostPosted: 11 Aug 2015, 20:06 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 13:39
Posts: 204
Location: Austrija
Malo je prevruće u Beču, temperatura ne pada ispod 32, a na more ne mogu iz zdravstvenih razloga. Preostaje polako završavati davno započete projekte.

Image

Prigradski vagon tipa Bl prepravljen od Arnold vagona. (Jetkana vrata po uzoru na Gredeljevu pregradnju).

Image

Dva (od tri) Eaos-z vagona prelakirana na osnovi PIKO (DDR) modela.

Image

Dobri, stari Ba prelakiran na osnovi Arnold Halbstädtera.

Image

I 2061 polako dobiva obrise.

Image

Pogon 2061 je originalni Life-Like model. Dužina odgovara, okretna postolja nisu identična originalu, ali meni to ne smeta.

Image

Za meine je šinobus – zakon! (Arnold)

Nastavlja se!

_________________
www.zes-collection.at


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povratak u N
PostPosted: 26 Sep 2015, 01:24 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 13:39
Posts: 204
Location: Austrija
Jesenji su dani postali stvarnost. Kiša, vjetar, hladnoća. U stanu je najljepše, pogotovu kad se ima čime zanimati, a ja sam se prihvatio mog najmilijeg hobija i evo rezultata. Ipak, nije to sve. Pred završetkom je Karavela u pravoj dužini i detaljima, za 2062 pripremam pogon, a 2133 se suši nakon lakiranja.

Image
HŽ Cargo je najnovija lokomotiva u N zbirci, uz to i prva digitalka.

Image
Ɖurica manevrira vagon ½ razreda.

Image
Minitrixov je vagon dobio prozore kao u originalu, linija nije svjetlo-plava već tirkizna.

Image
I 2044 približava se kraju. Pogon je Life-Like, zbog skraćivanja nažalost samo na jedno postolje, ali dovoljno za dva vagona pa pravac Zagorje!

_________________
www.zes-collection.at


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povratak u N
PostPosted: 26 Sep 2015, 07:09 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 13:48
Posts: 701
:text-bravo:

_________________
http://www.facebook.com/groups/malezeljeznice/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povratak u N
PostPosted: 30 Sep 2015, 14:39 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 13:39
Posts: 204
Location: Austrija
Popunjavam polako, moje HŽ modele u N veličini. Novogradnje, prerade, lakiranja. Ako nastavim ovim tempom, nadam se da će s početkom 2016 i prvi „”Mađar” u N-u ugledti svjetlo dana. Do tada još popriično drugih modela, a za danas:

Image
Inine cisterne (dvije na ovoj, treća na slijedećoj slici). Možda će netko primjetiti da INA baš i nema ovakav tip, ali gospodo, dali ste ikada vidjeli jedan Shell, Aral ili BP na HŽ prugama? Zato mi je milije imati surogat INE na maketi HŽ-a, negoli nešto što ne odgovara stvarnosti.

Image
Za mene je Jenbach u N-u, reklo bi se Zagrepčanski, jako hercig!

Image
A može i jako cukren, svi od 55 na gore „buju skužili o čemu je reč”.

_________________
www.zes-collection.at


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povratak u N
PostPosted: 30 Sep 2015, 16:22 
Offline

Joined: 19 Dec 2012, 09:18
Posts: 83
Location: Zagreb
zelse, gledajući ovu aktualnu HŽ shemu bojanja vagona, u koju si ofarbao ovaj prigradski vagon oznake Beet
i recimo ovaj ABee, sugerirao bih korištenje svjetlije nijanse sive boje.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povratak u N
PostPosted: 14 Oct 2015, 15:57 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 13:39
Posts: 204
Location: Austrija
Hladno je i kišovito, pa je lijepo raditi u toploj sobi. Zato su i neke prijašnje stvari završene, a ima i prinova u voznom parku.

Image
Moja omiljena lokomotiva, 2044, (u međuvremenu završena), ima na kuki 2 otvorena HŽ vagona,

Image
a legendarni „Ɖurica” mora na gradilište dostaviti ova dva radna vagona.

_________________
www.zes-collection.at


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Povratak u N
PostPosted: 11 Dec 2016, 18:48 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jul 2013, 11:05
Posts: 127
Location: Pozarevac, Srbija
Zdravo Zelse,
Kazem ja svima da je N merilo No1 ali ima onih koji vole HO pa nam neveruju. :lol:
Citao sam malo tvoju temu. Model kenedija koji su preradio je stara verzija iz 1989govine velikog majstora i mog velikog prijatelja Shuce. Coveka koga ne moram posebno predstavljati u ovom hobiju jer je on rodonacelnik svih JZ modela u bivsoj SFRJ. Napravio je sve JZ modele osim JZ641 i JZ662. Evo i dokaza mojih tvrdnji http://www.mojalbum.com/suco
To dovoljno govori o kakvom majstoru se radi. Na njegovoj osnovi (njegovom modelu) su svi N modelari prepravljali vrata dodavali ecovane bokove,produzavali, skracivali,ali to je i dalje bio njegov model. Mislim da si ti kopiju Shucinog kenedija dobio od JANI-ja. Kenedi koga si ti dobio je 1 verzija. druga verzija je mnogo preciznije i kvalitetnije uradjen.
Sto se tiče dimenzija njegovog kenedija on je namerno veći za 5mm jer je legao na mehano sasiju RSD15 i vizuelno se dobio utisak da je model izduzen kao u prirodi kada ga gledas.
U prilogu su ti i slike kenedija verzija2 i JZ645 (radjene 1989 takodje) sada koliko znam ide na facelifting pa u gumu.
Videcu da ti okacim slike njegovog krampa takodje. Moj je malo pocetnicki uradjen ali cu je okaciti ovih dan uz Shucinu. Nacicu ti slike i regana pa ti postavljam ovih dana.
Pozdrav iz Požarevca

Attachment:
Picture 082.jpg Izrada  HZ 2044 , 2014 g..jpg
Picture 082.jpg Izrada HZ 2044 , 2014 g..jpg [ 127.42 KiB | Viewed 12395 times ]


Attachment:
IMG_2262.JPG
IMG_2262.JPG [ 115.79 KiB | Viewed 12395 times ]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .