Switch to full style
Post a reply

Njemačke električne lokomotive Ep. I, II i III

04 May 2012, 08:39

EP 2-DRG klase E-32

Električne lokomotive koje su gotovo 50 godina služile i bile u upotrebi za vuču putničkog programa.
1924 god uprava DRG preuzima svih 29 jedinica lokomotiva tipa EP 2 od Bavarskih kraljevskih željeznica
te ih numerira kao DRG E-32.

Image

Nakon WW II 5 lokomotiva klase E 32 su bile odmah kasirane jer su nastradale u ratnom razaranju, ostalih
24 komada i dalje su u funkciji pod novom upravom kao DB E 32. 1968 godine opet im se mjenja numeracija
kao DB E 132 da bi 4 godine kasnije tj, 01.kolovoza 1972 godine sve zajedno bile kasirane.
DB E 32 27 Nalazi se u muzeju željeznice Bochum-Dahlhausen,a kabina DB E 32 12 u prometnom muzeju Nurnberg.

Image

- Proizvođač: BBC i Maffei
- Raspored osovina: 1"C1"
- Dužina preko odbojnika: 13 010 mm
- Max brzina: 75-90 km/h
- Sustav napajanja: 15 KV,16 2/3 AC

Modeli Roco:

Image

Izuzetno lijepi i detaljirani modeli. DRG je nove proizvodnje,a DB je stara 10-tak godina.
Modeli se napajaju strujom preko tračnica i pantografa te su izuzetno tihe pri vožnji maketom.
Finalana ocjena za ovaj Roco proizvod +5!

Re: Njemačke električne lokomotive epohe I,II i III

04 May 2012, 18:14

DRG E-44,5 DB 144,5

1933 godine započinje proizvodnja prve eksperimentalne elektro lokomotive tipa E 44,5.
U dvije godine koliko je proizvodnja trajala izgrađeno je 8 jedinica toga tipa.
Služile su isključivo za vuču putničkog programa. Zanimljivo je da po malo višem snijegu nisu vozile jer su im postolja bila jako visoka.
Od 8 proizvedenih dijelile su se na dvije serije po jačini el.generatora.
-Prva serija:44 502-505.1600 Kw
-Druga serija: 44 506-509
Sve su imale obrnuta postolja,ali opet po mnogim tegničkim detaljima niti jedna nije bila istih karakteristika.

Image

1968 godine su prenumerirane kao tip E 144,a godine 1983 su sve odjedanput kasirane.
Sačuvana su 3 primjerka ovoga tipa ( E 44 502 i 44 508) i nlaze se u muzeju željeznice Freilassing-Lokwelt dok je
jedan primjerak ove klase ( E 44 507) u prometnom muzeju Nurnberg.

- Proizvođač: AEG
- Dužina preko odbojnika: 13 520 mm
- Masa: 75 t
- Max brzina: 80 km/h
- Sustav napajanja: 15 KV 16 Hz 2/3
- Br. vučnih motora: 4 kom

Model Roco:

Image

Jako lijep model sa odlikama mnogih detalja i tihog rada motora,primanja struje preko pantografa i tračnica.
I za ovaj model dajem Rocu ocijenu od +5!

Re: Njemačke električne lokomotive epohe I,II i III

05 May 2012, 09:20

LAG-2 DB E 69 02 "Pauline" - LAG-3 DB E 69 03 "Hermine"

Početkom 20 st. Njemačke kraljevske željeznice počinju sa elektrifikacijom pruge
na glavnim linijskim pravcima te u gradovima i predgrađu. 1909 godine pokraina Oberammergau
naručuje kompaktnu električnu lokomotivu za vuču putničkih vagona po gradu i užem prigradu.
Te iste godine tvrtka Krauss isporučuje prvu od dvije ugovorene LAG-2 Pauline.

Image

1912 godine proizvedena je i LAG-3 te isporučena naručitelju. Obije lokomotive imaju iste karakteristike
osim nekih sitnih detalja.

Image

Nakon podužeg radanog staža 1938 godine tvrtka BBC obnavlja im sve elektro i sigurnosne komponente.
1949 godine opet su podvrgnute elektro preobrazbi za novi sustav napajanja 15 Kv-16Hz 2/3,ovaj puta
preobrazba se radi u tvrtci Munchen-Freimann AW.
1955 prebačene su na posudbu u pokrainu Karlsruhe točnije u grad Heidelberg gdije ostaju punih 9 godina.
Nakon posudbe vraćaju se natrag kući gdije ostaju do kraja svoga radnog vijeka 1982 godine.
Pauline DB E 69 02 nalazi se u muzeju DB Nurnberg,a Hermine DB E 69 03 U muzeju DB KOblenz.

- Godina proizvodnje: E 69 02 (1909)- E 69 03 (1912)
- Proizvođač: Krauss
- Dužina preko odbojnika: 7.350 mm
- Radna težina: 25,5 t


Modeli Roco:

Image

Izuzetno prelijepi primjerci sa kvalitetnom plastikom i odličnim detaljima. Motor je malo bučniji,naravno stvar je
starije proizvodnje tih modela,a motor je malo veći nego što se ugrađuju u N modele. To ne bih uzeo pod neku bitnu zamjerku jer jedini minus
bi pripisao to što model nema svijetla nego samo plastična imitacija. Ocjena 4!

Re: Njemačke električne lokomotive epohe I,II i III

18 Jul 2012, 18:36

Ovdje je 9 fotografija najveće (i najjače) Njemačke predratne lokomotive...Link

Re: Njemačke električne lokomotive epohe I,II i III

18 Jul 2012, 19:48

Lokomotiva "mamutovka",stvarno je imala impresivno zadivljujuće performanse :B

Re: Njemačke električne lokomotive epohe I,II i III

18 Oct 2013, 08:29

DRG-DRB E-18 DB E-118 DR E- 218 ÖBB E- 1018


Još početkom 20 stoljeća,Njemačka je počela elektrificirati svoje pruge i to samo
na nekim relacijama,a najviše ih je bilo u Bavarskoj.
Linije su elektrificirane s 15 kV AC 16 2/3 Hz.
Umjesto preuzimanja električnih lokomotiva iz bivših državnih željeznica, DRG uprava razvija nove električne lokomotive
za udaljenije promete koje će u budućnosti skroz zamjeniti parne lokomotive.

1935.godine iz tvornice AEG izlaze naj modernije elektro lokomotive E-17 i E-18
koje su bile puno veće snage,a njihovim dolaskom se pojavljuje jedno novo revolucionarno doba u budućoj
proizvodnji E lokomotiva. Na testu brzine E-18 je postigla brzinu od 165 km/h,lokomotiva je imala snagu od
4740 kW. 1937,godine lokomotiva je dobila na svjetskoj izložbi nagradu Grand Prix.
Napravljeno ih je svega 55 primjeraka koje su se iskazale kvalitetom i pouzdanošću,tako da su
zadnje otpisane tek 1991,godine.

Specifikacija:
-Proizvedeno kom: 55
-Proizvođač: AEG-Krupp
-Raspored osovina: 1'Do1'
-Dužina preko odbojnika: 16.920 mm
-Radna težina: 108,5t


Image

Model Roco

Robustan i odlično odrađen sa mnoštvom sitnih detalja.
Vrhunski 5 polni motor (u ovom slučaju) sa DCC priključkom koji ne stvara buku pri vožnji.
Ocjena (5) preporučujem ljubiteljima kako starije tako i novije epohe. D-)

Image

Re: Njemačke električne lokomotive epohe I,II i III

18 Oct 2013, 14:44

Lijepa objasnjenja i super fotke :text-bravo:

Re: Njemačke električne lokomotive epohe I,II i III

18 Oct 2013, 18:31

mrva150 wrote:Lijepa objasnjenja i super fotke :text-bravo:


TNX frendić! :greetings-wavingyellow:

Re: Njemačke električne lokomotive epohe I,II i III

28 Dec 2013, 13:58

Pruska EC 511-EC 537--DRG/DB 71

Električne lokomotive izgrađene u tvornici AEG u razmaku od 1914 -1921 godine. Služile su za prijevoz u teretnom i putničkom prometu,a prometovale su Magdeburg - Leipzig - Halle – Dessau. 1926 god. uprava DRG im mjenja numeraciju u 71.1,a 1928 god. na istoj toj relaciji zamjenjuju ih puno snažnije električne lokomotive tipa 75 te ih prebacuju na relaciju Bitterfeldu Roßlau i Leipzig- Wahren u Šleskoj.
Ova lokomotiva se sastoji od dva okretna postolja sa polu visoko postavljenim vučnim motorima.Prijenos snage s motora na točkove obavljale su klipnjače,a hlađenje kondenzatora se obavljalo hidrauličnim kondezatorskim uljima smještenih na vanjski bok lokomotive sa obje strane (liče na radijatore za centralno grijanje).
Od 1930-1938 god. većina lokomotiva (9 kom) tipa 71.1 je rashodovana,od 1940-1945 još 7 kom, 2 kom se nakon rata našlo u Austriji,a isto tako neke od njih su uzeli Rusi pa ih vratili 1952 godine. Posljednja lokomotiva te serije je umirovljena 1958 godine. Danas se 6 lokomotiva toga tipa nalazi u muzejima željeznice diljem njemačke većina njih kao muzejski aktivni primjerci.

Image

Tehnički podatci:
-Konf.osovina: B'B'
-Duljina preko odbojnika: 11600 mm
-Radna težina: 64,9 t
-Max brzina: 50 Km/h
-Proizvodnja na sat: 780 kW
-Kontinuirana snaga: 590 kW
-Promjer pogonskog kotača: 1.350 mm
-Strujni sustav: 15 kV 16 2/3 Hz AC
-Broj vučnih motora: 2


Model Roco:

Po mojoj ocjeni model prolazi sa (odličan) u svim kategorijama:
-Tih i miran u vožnji
-Mnoštvo detalja
-Kvaliteta izrade (ipak je to Roco iz 1980/tih made in Austria)
Jednostavno prekrasan model!


Image


Poveznica sa portalom foruma:
Pruska EC 511-EC 537

Re: Njemačke električne lokomotive Ep. I, II i III

25 Oct 2014, 16:52

DRB E 94 – “Njemački krokodil”

Ovaj tip E lokomotive je građen od 1940-1945 godine,a dizajniran je za vuču teških tereta. Nazvana je Krieglok E 94, i građena je usporedno sa nama svima dobro poznatom Krieglok baureihe 52. Ova vrsta lokomotive je po ravnom terenu mogla vuči teret od 2.000 t brzinom od 75 km/h. Izdržljivost i pouzdanost ove lokomotive će doći i kasnijih godina poraća do velikog izražaja.

Nakon rata lokomotive nasljeđuju uprave DB,DR i Austrijski OBB gdije ih se ukupno nalazi 44 komada. Prenumeracija: (DB -194 serija iz 1968, DR -254 serija iz 1970, OBB serija 1020). Austrija je još naknadno 1952. godine naručuje tri lokomotive ovog tipa. Sve lokomotive su tjekom godina usavršavane i redizajnirane od same elektrifikacije pa do mehaničkih i pneumatsko-hidrauličnih uređaja. DB ih otpisuje 1988. god, DR 1991. god, a OBB 1995. Danas ih možemo naći po mnogim željezničkim ili tehničkim muzejima diljem Njemačke i Austrije kao eksponate ili još uvijek aktivne, ali samo za vuču povijesnih kompozicija.

DB-X-E94-003-Werkfoto-AEG-800-507.jpg
DB-X-E94-003-Werkfoto-AEG-800-507.jpg (70.54 KiB) Viewed 39015 times


Osnovna specifikacija:

Raspored osovina: Co’Co’
Dužina preko odbojnika: 18.600 mm
Radna težina: 118,7 t / 121,0 t
Max brzina: 100 Km/h


Roco model:

008.JPG
008.JPG (335.8 KiB) Viewed 39015 times


Opisani model je starije generacije Roco modela. Osim njene vanjske ljepote ovu lokomotivu odlikuje miran i tih rad pri vožnji maketom. Nema priključak za DCC kao što nema niti duple sijalice za smjer crvenih svjetala (iza) dok vozi prema naprijed no to je i za očekivati jer u epohi II još nije uvedeno to pravilo, dakle Roco je i ovdije sve ispoštivao što je i trebao.Moja ocjena je 5!
Post a reply