DRB 03.10
Serija 03.10 spada u stromlinie lokomotive za vuču expresnih putničkih vlakova. Imamo ih cijeli niz serija,ali za sada obradit
ćemo samo ovaj tip.
Proizvodile su se u 3 tvornice Borsig , Krupp , Krauss-Maffei i to od 1939-1941 god.
Tip 03.10 je razvijen od lokomotive 01.10 sa nekim bitnim naprednim značajkama na samome kotlu,ložištu i parnim cilindrima što je krajnji rezultat bio dobiti što snažniju i bržu lokomotivu. Ispočetka se planiralo da će to biti serija od 140 lokomotiva no zbog početaka WWII obustavljena je proizvodnja i 1941.god brojimo ih 60 komada.
Nakon rata ostaje 45 komada neoštećenih koje su nastavile rad pod upravama DB i DR-a, 12 kom ih je završilo u Poljskoji i SSSR-u kao ratna odšteta.
Pošto su se nakon rata u Njemačkoj trendovi bitno izmjenili ovaj tip lokomotiva je bio veliko opterećenje za održavanje u obije uprave. Počinje ih se kasirati već početkom 1950-tih,a one koje su redizajnirane (poboljšane) sa radom prekidaju 1980 god.
Napomena: Kod serije 03.10 nisu sve lokomotive imale stromlinie oplate već je puno tih jedinica bilo normalnog izgleda. Nakon WWII i one koje su imale oplatu sad ih skidaju i to poglavito one koje su pod upravom DR-a.
Attachment:
03 1088.jpg [ 103.52 KiB | Viewed 11843 times ]
Karakteristike:
- Tip: 2'C1 'H3
- Dužina preko odbojnika: 23 905 mm
- Radna težina: 103,2 t
- Max brzina: 140 km / h
- Kotao: 20 bara
- Tender: 10 tona ugljena i kasnije (reko) 13,5 kubika nafte
Model Fleischmann:
Model koji opisujem je predzadnja serija FLM 03.10 koja ima odličan dizajn,rund motor manji i tiši od predhodnice,brunirane kotače i pripremu za ugradnju dimnog generatora. Jako se lijepo ponaša u vožnji čak i pri višoj brzini u R2 zavojima (ne izljeće).
Moja ocjena za kvalitetu i dizajn ( 5 ).