fliperi wrote:
vožnja malom brzinom sa kompenzacijom opterećenja, da bi brzina bila stabilna.
Ja kao i Igor - nisam neki ... ali što ovo gore znaći ?
Evo, ovaj filmić je pokazao što je to kompenzacija opterećenja - brzine , ili BEMF.
Lokomotiva vozi malom brzinom, potpuno stabilno i kontinuirano.
Dolazi pred prepreku - moj prst - i brzina pada na nulu.
Elektronika podiže struju do maksimuma i pokušava održati brzinu.
Loksa me gura velikom silom i kotači se počinju vrtiti u prazno.
Čim sam maknuo prst, nestalo je otpora i loksa je brzo krenula.
U vrlo kratkom vremenskom intervalu, elektronika je detektirala nestanak opterećenja i
vratila sve na početne vrijednosti.
Dakle, ova loksa će ovako podešena, na brzini 1, voziti jednako sama i sa 50 vagona... jer ima
uključenu kompenzaciju.
Konkretno, zbog ovog zastarjelog motora od 3 pola i bez zamašnjaka, ja sam išao u drugu
krajnost da bih dobio stabilnu vožnju malom brzinom.
Povećao sam kompenzaciju više od nazivne vrijednosti.
Obratite pažnju, u trenutku proklizavanja, brzina okretanja kotača je veća nego podešene vožnje.
To je "cijena" koju sam morao "platiti" da bi uopće BEMF-a na ovom motoru bilo i to je odgovor
zašto se općenito smatra da ovi motori ne mogu raditi sa kompenzacijom.
Evo, sada možete sami procijeniti koliko je ovo rješenje dobro ili ne...
Za info, na modernom motoru (Roco...) to se može tako dobro podesiti da se ništa ne vidi osim konstantne vožnje.
I još nešto, najnoviji ESU i ZIMO dekoderi mogu dobro "voziti" ove stare rund motore.
Sada ide vlasniku na probu...