It is currently 21 Nov 2024, 20:50

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
  Previous topic | Next topic 
Author Message
 Post subject: Re: Borna
PostPosted: 21 Apr 2012, 17:51 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2012, 08:59
Posts: 258
Location: Jaska-Samobor
Gromka wrote:
trenutno su oni koji nas ne kuze drugovi u svijetloplavom- sivom (carinici)

Bok ,

i drugovi u plavo- crnom ( cajac na motoru)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Borna
PostPosted: 21 Apr 2012, 17:52 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:47
Posts: 553
Image
Image
Idemo malo u Švicarsku- tog ljeta 1961 nakon Italije smo mama i ja produžili do ujaka u Wengen blizu Zuericha. Ujak je iz ekonomskih razloga emigrirao nekoliko godina prije sa obitelji. Kao ing.strojarstva i elektrotehnike brzo je dobio posao u Brown-Boweriju. BB je velika tvornica nešto ala Rade Končar.
Nakon italije i njihovih zamusanih vlakova i kolodvora te vječne dernjave GELATOOO prvo sam primjetio čistoću i urednost te relativnu tišinu u Švicarskoj. Kako si je ujak mogao brzo priuštiti auto(WV buba naravno) lijepo smo se skoro svaki dan vozili ponegdje i otkrivali ljepotu Švicarske. Za izlete u neka udaljenija područja išlo se vlakom- jer bio je jeftin i brži negoli autom.
Kad je ujak doznao čime sam zaražen (a i vidio je nešto modela što sam dobio u Italiji) raspitao se kod kolega na poslu i doznao nekoliko adresa ljudi koji imaju makete pa smo ih obišli. I tu sam primijetio odmah razliku prema Italiji- dok su tamo makete bile ravne sa tek po kojim brdašcem ili usponom na most švicarske makete su bile pretežno brdovite, pune tunela, mostova, rječica i vodopada (poput stvarnosti).
Neću zaboraviti jednu maksi.brdovitu- koliko se sjećam mogla je biti barem 2 sa 4 metra ali i visoka do plafona! Na svakoj strani (jer je bila u sredini sobe) je bila poneka mala stanica, sve na različitim visinama i prepuna tunela. Kad bi vlak ušao iz stanice u tunel nikako nisam mogao pogoditi gdje će izaći pa sam stalno trčao okolo makete.
Maerklin je bio u većini.
I naravno, skoro sam zaboravio spomenuti Gotthard tunel kojim smo prošli putem iz Italije- nikad kraja tom tunelu (valjda je to trajalo barem pola sata) Tada su još jako aktivno vozili i Krokodili po prugama, legendarne E-lokomotive!
Bit će još nastavaka podosta čini mi se, a i još jedna priča o Švicarskoj u 1989.godini (kad me ujak proglasio barabom jer još pušim i nisam smio biti niti u blizini njegove kuće dok sam pušio jer što će misliti susjedi o njemu ako me vide!)
Image


Last edited by 1Borna on 22 Apr 2012, 18:55, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Borna
PostPosted: 21 Apr 2012, 17:53 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:40
Posts: 2465
Location: Rijeka
Haha kakva si ti legenda i baraba Borna moj ;)
Jedva čekam novi nastavak :geek:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Borna
PostPosted: 21 Apr 2012, 17:54 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:47
Posts: 553
Malo se odužilo čekanje na 3.nastavak.....(pokušavao sam ponešto iz povijesti naći...) Početkom 60-ih godina Narodna tehnika je otvorila klubove u kojima su se djeca učila graditi avione, brodove i razne stvari. Naravno da sam se i ja pridružio čim sam otkrio u svojoj blizini jedan takav klub. Naučio sam se piliti, bušiti i lijepiti te lemiti....sve što mi je trebalo da bih znao napraviti maketu.
Prva maketica je bila nekih 90 x 180 cm, taman da stane ispod kreveta (ali sam bio nesretan jer nisam mogao napraviti visoko brdo po uzoru na švicarske makete). Malo- pomalo kako se skupilo još pruge postala je pre mala pa sam napravio (uz pomoć strica) drugu 200 x 100 cm. koja se iznad kreveta mogla okomito dići na zid (opet nisam mogao imati brda gr!).
Negdje 65. kad su se odselili teta i stric dobio sam i veću sobu te sam odmah počeo planirati veću maketu, 120 x 240 cm. sa veelikim brdom. Spavao sam ispod makete na krevetu i nije me ni najmanje smetalo što bih koji puta lupio glavom u nju (valjda sam zato tako pametan he he) Sa tom maketom sam 66.godine osvojio drugo mjesto na republičkom takmičenju iz modelarstva i maketarstva. (ima ponešto slika ali moram ih prebaciti u digi.oblik pa ću ih staviti kasnije ovdje)
Početkom 60-ih sam od jednog rođaka dobio malu box- kameru (sa filmom u velikoj roli) te sam počinjao slikati svijet oko sebe, a najradije vlakove naravno. Najdraže mi je bilo popesti se na pješački nathodnik na Zagrebačkom gk. i slikati....dok me nisu "milicionari" uhvatili kao sumnjivo lice i odveli na ispitivanje te kasnije roditeljima vratili kući (uz prijetnju da ćemo svi završiti u zatvoru ako me još koji puta uhvate)
Nešto kasnije dok sam se smucao u blizini ložionice i okretaljke sam imao sreću da me zapazio "instruktor parne vuče" (šef održavanja parnjača) te iz razgovora uvidio da volim vlakove. Od tada sam išao najprije do njega pa sam uskoro dobio neki stari željezničarski šinjel i kapu (da me željezničari ne proganjaju što se šećem preko pruge). Znao sam se dizati u 5-6 ujutro i prije škole skočiti na kolodvor da se malo "nadimim". To je trajalo nekoliko godina, dok nije otišao u penziju a nasljednik nije imao sluha za moju znatiželju, te je ionako taj odjel bio pred ukidanjem, bio je kraj "parne ere". U međuvremenu sam se naučio da uza sebe uvijek imam slika od male željeznice, makete pa i po koju lokomotivicu jer su me svejedno "milicionari" još par puta uhvatili. Odveli bi me u milicijsku stanicu na saslušanje pa bih komandiru uspio nekako objasniti zašto me interesira željeznica. Za večeras dosta...

Image

Image

Image


Last edited by 1Borna on 22 Apr 2012, 18:57, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Borna
PostPosted: 21 Apr 2012, 17:55 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2012, 08:59
Posts: 258
Location: Jaska-Samobor
Super, inače sam oduševljen Alpama, planiral sam ih proputovati na motoru (mozda jos i budem) ali sam zbog usrane krize prodal motor, sad mi jos preostaje vlakom.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Borna
PostPosted: 22 Apr 2012, 18:59 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:47
Posts: 553
Je, na motoru je najljepše (i naj opasnije) putovat jer lako staneš gdje god zaželiš....vlakom je pak najkomotnije jer uvijek možeš prošetat vagonom, slikat kroz prozor (a možeš i zadrijemat- što si na motoru nikako ne smiješ dozvoliti)....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Borna
PostPosted: 22 Apr 2012, 19:00 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2012, 08:59
Posts: 258
Location: Jaska-Samobor
1Borna wrote:
Je, na motoru je najljepše (i naj opasnije) putovat jer lako staneš gdje god zaželiš....vlakom je pak najkomotnije jer uvijek možeš prošetat vagonom, slikat kroz prozor (a možeš i zadrijemat- što si na motoru nikako ne smiješ dozvoliti)....

drijemati u alpama, nemoguće


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Borna
PostPosted: 22 Apr 2012, 19:02 
Offline

Joined: 15 Apr 2012, 11:48
Posts: 29
uvijek me fascinirao ovaj vjadukt od 360 stupnjeva. prošao sam njime na putu od Pontresine do Posciava preko Bernina passa, naravno Bernina Expresom Rhetische Bahn, možda najljepši dio Švicarske. Borna oprosti na OT, ali nisam izdržao... howgh


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Borna
PostPosted: 22 Apr 2012, 19:03 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:47
Posts: 553
Eto slike da te podsjetim...

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Borna
PostPosted: 16 May 2012, 19:08 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:47
Posts: 553
Pod kraj 60-ih godina se svašta zbivalo...preko Narodne Tehnike i Ministarstva prosvjete sam se upoznao sa inžinjerom Branimirom Makancem, pionirom na području robotike, elektronike i računalne tehnike- a uz put i on je bio zaražen Maerklinom! Podosta sam doznao o principu rada računala (što mi je kasnije dobro došlo) ali i elektrotehnike vezano uz automatizaciju male željeznice.
Uspostavio sam kontakt sa srednjom željezničarskom školom u Zg jer su imali veliku (ali jednostavnu) Maerklin maketu iz 50-ih koju je trebalo popraviti, osposobiti za učenje o prometu vlakova. Imali su velike ambicije ali nije bilo sredstava i sluha na višim nivoima nažalost. Barem sam dobio podosta literature o pravoj željeznici.
Osnovao se i klub željezničkih modelara pa sam upoznao puno novih (sebi sličnih) modelara. Kad smo napravili prvu izložbu maketa u Tehničkom muzeju upoznao sam se sa ljudima u muzeju što mi je pomoglo da se uskoro i zaposlim u muzeju koju godinu kasnije.
Počeo sam putovati sam ili sa drugima po bližoj Eu (Italija, Austrija i Madžarska) i kupovati za sebe ili druge razne željeznice....imao sam od Maerklina sve od Z-a, HO pa i I-špur, O od Lime i Rivarossija, HO od gotovo svih poznatih proizvođača,pa čak sam kupio i LGB čim se pojavio.
Razvila se i zgodna razmjena (i dobra zarada uz to), npr u Madžarskoj su bili ludi za Američkim programom Mehanotehnike koju bih mijenjao za Piko (koji je kod nas bio daleko skuplji) tako da bi na samo jednom putu Zg-Budimpešta-Zg znao najmanje utrostručiti početnu investiciju. Neke slične aranžmane sam imao i sa Trstom i Grazom.
Ali kad se sada sjetim, to su bila L U D A vremena, nije mi jasno ni danas kako sam sve stigao jer: išao sam u gimnaziju, srednju muzičku školu, trenirao vaterpolo i plivanje, vozio go-karte, radio honorarno kao turistički vodič i često putovao po cijeloj Europi....moram priznati da sam pokušavao ne spavati već sam preko noći učio, radio maketu ili čitao.
Dodat ću malo i pričicu koju mi je nedavno poslao Zelse: " Mene najvise zanima sve sto je snimljeno na nasim zeljeznicama u doba JZ. To znaci i dizlice i manevarke i parnjace. Ja iz tog doba nemam nista. Jednom sam pokusao slikati Kennedijevku kako dolati iz pravca Zapadnog prema Savskom mostu. Popeo sam se na nasip kraj danasnjeg Ciboninog tornja, nasuprot Teh. Muzeja. Odjednom su iz neke Zastave izjurila dva milicajca u mom pravcu, a ja sam preskocio prugu skoro pred samim vlakom i sjurio na zapusteno gradiliste koje je bilo ogradjeno visokim plotom, a potpuno zaraslo u zbunje i korov. Probio sam se kroz to, izgrebao sa svih mogucih strana i preskocio plot na Savskoj kraj nekadasnje tvornice cipela. Ljudi su se zgrazali kak izgledam, a ja sam uhvatio prvu 14-naisticu i nestao u vidu magle. Mama me izgrdila jer sam i podrapao hlace, a slikao vlakove nikada vise u tadasnjoj drzavi!"
Mislim da je za sada dost, bit će još puno nastavaka...LP


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 53 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .