It is currently 31 Jan 2025, 05:19

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ]  Go to page 1, 2  Next
  Previous topic | Next topic 
Author Message
PostPosted: 09 May 2012, 21:56 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Na tragu ideje iz Malog trika 1, dolazi ideja za digitalizaciju za Z i T mjerilo.

Svima je jasno da se u te lokomotive zapravo najčešće nema kuda fizički smjestiti dekoder.
Pa stavimo dekoder onda - van! :mrgreen:

Kada se analizira vožnja naših lokomotiva u kolekciji, često se može sve svesti na nekoliko tipičnih uzoraka vožnje.
To nam omogućava da iskoristimo to saznanje tako da uzmemo nekoliko dekodera i isprogramiramo njihove karakteristike po željenom uzorku.
Ključ programiranja je potpuno na vama.
Da li je to po vrsti vuče (para, diesel...) ili težine kompozicija ili - što god vam drago!
Opet su vam svi CV-ovi na raspolaganju i zapravo neograničen broj mogućnosti.

Kada definiramo broj dekodera koji nam je dovoljan, tada samo treba preklopnik koji to podržava i spoj po slijedećoj shemi:

Attachment:
DCC za Z i T.pdf [87.11 KiB]
Downloaded 465 times


Ovdje je prikazano za 2 dekodera pa proširivo do 10.
Naravno da je broj dekodera proizvoljan, uključivši do svaki dekoder za svoju loksu, pa na svoj preklopnik.
Tada je to klasična digitalizacija, sa spojem iz malog trika 1.

Oni malo "zločestiji" mogu reći da je to primjenjljivo i za recimo H0, ali u svrhu dramatične uštede.

Ako imate 50-ak lokomotiva, i stavite nekih 5 vrhunskih ESU 4.0, koji pokrivaju sve vaše najegzotičnije situacije i potrebe, ušparali ste fine novce od 45 x 30-ak Eura prosječno... ;)
Nije loša ideja za (lakši financijski) start digitalizacije cijele kolekcije, a uvijek se u budućnosti može sve vrlo lako preokrenuti na klasičnu digitalizaciju - svaki dekoder u svoju loksu...

Fora, jel' da? :mrgreen:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2012, 16:00 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:47
Posts: 553
Jeste, fora na kvadrat (samo pazi da te proizvođači dekodera ne dočekaju negdje u zasjedi... :chores-chopwood: )
Zanima me jel bi to ja mogao primijeniti na svom starom, klasičnom Maerklinu :?:
/donesem jednom prilikom kad se dogovorimo oval,lokicu i trafo u klub pa da probamo/ :happy-smileyflower:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2012, 17:26 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Pa gle, mi smo poznati da nađemo neki obilazan put... :whistle:

Maerklin?
Treba probati. Moram priznati da se nisam previše za AC zanimao...
Malo me brine promjena smjera, ali uživo bi mogli biti pametniji. :think:
Jedino mi se čini da ti je promaklo da moraš imati neku digitalnu centralu i jedan dekoder za to probati a ne svoj trafo :mrgreen:

Ako imaš, donesi pa ćemo probati :greetings-wavegreen:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2012, 17:45 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:47
Posts: 553
Siroče sam i neimadem ništa od tijeh digidrangulija albi tija probat prije negoli uletim u nekakve kupovine :greetings-wavegreen:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2012, 18:00 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Ok, onda ćemo drugim putem... :shhh:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2012, 21:24 
Offline

Joined: 15 Apr 2012, 11:37
Posts: 242
Location: Ogulin
E nema toga oćemo sve znat i naučit :eusa-naughty:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2012, 21:37 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Ma Maerklin ni ja ne kužim baš skroz! :mrgreen:
Ali znam tko zna, pa je i to odlično rješenje... :whistle:

Detalje ćemo Borna i ja dogovoriti u subotu na :obscene-drinkingcheers:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 May 2012, 05:28 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 11:41
Posts: 197
Location: Pitomača
a joj,
s kolkima si se dogovoril za pivo, neznam, pazi da ne zgubiš pamčenje.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 May 2012, 07:30 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 13:39
Posts: 204
Location: Austrija
Nazalost za Märklin nema sanse za ovakovu "vanjsku" upotrebu dekodera, jer se smjer kretanja lokomotive ne odredjuje promjenom polarizacije vec impulsom od 24 V (jadan li dekoder koji bi dobio ovakav strujni udar), koji aktivira mehanicki, (ev. mehanicko-elektricni), preklopnik smjera. Na srecu, kod Conrada se dekoderi za izmjenicne motore mogu kupiti vec za 15 eura, a za ugradnju je potebno malo umjesnosti i nekoliko minuta. Mjesta ima u svakoj loksi, tim vise sto se izbacuje mehanicki preklopnik smjera, a njegovu ulogu preuzima chip. Pozitivno je i to da ti dekoderi rade podjednako dobro i u analognoj i u digitalnoj tehnici, dakle i uz upotrebu klasicnog Mäk transformatora lokomotiva vozi puno ravnomjernije i u nizim brzinama, a mijenja se i svjetlo u pravcu voznje. Naravno, kod digitalne voznje su karakteristike jos i bolje, te je moguce koristiti i dvije dodatne funkcije.

_________________
www.zes-collection.at


Top
 Profile  
 
PostPosted: 11 May 2012, 08:35 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Samo jedan sitan detalj... :mrgreen:

Ovo sa "vanjskom upotrebom dekodera" znači da je dekoder stalno spojen na centralu.
Potpuno isto kao kada loksa trajno stoji na tračnici.
Znači, tu nema strujnog udara za njega, jer mu je na ulazu spojen digitalan signal.
Mi za loksu trebamo impuls od 24V, da bi prebacili preklopku smjera.
Znači, imam klasičnu vožnju od 0-max i onda spustim napon na 0.
Loksa stoji, dam kratkotrajni 24V, prebaci prekidač smjera i opet vozim kako želim.

Dakle, 24V se pojavljuje na motornom izlazu dekodera. :think:

Prvo što mi pada na pamet je na recimo F1, spojiti jedan rele sa duplim NO/NC kontaktima i otpojiti motorne izlaze a spojiti funkcijski izlaz, koji na Roco sustavu zna biti i 19V, pa prespojiti taj napon za prebacivanje smjera.

U slučaju da to ipak nije naponski i/ili strujno dovoljno, još je bolje imati mali 24V trafo stalno spojen i običan kipp dvostruki prekidač koji bira između izlaza dekodera i tog 24V napona.
Tada u slučaju promjene smjera, vožnja na 0, prebacimo kipac na 24V (istovremeno odspojimo digitalnu priču i motorne izlaze - crvenu/sivu) i kada prebacimo smjer, vratimo kipac na vožnju.
To bi trebalo raditi, bez problema.

Postoji još jedan trik za Maerklin, koji ću objasniti u posebnoj priči. :greetings-wavegreen:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .