Evo i mene da olaksam malo sinu mom. Tema je vise nego odlicna, svakom od nas bit ce barem malo lakse odabrati svoju parnjacu. Ja cu pokusati opisati parnjacu ciji se radni vijek proteze skoro kroz tri epoke. ( II. III. i IV.) Ima ih i danas a koriste se za vucu muzejskih vlakova.
Dakle radi se o
BR 38 ili
P8 kako se nazivala u nekim djelovima povjesne Njemacke. Ova se lokomotiva proizvodila izmedju 1908 - 1926 da bi konacni zbroj proizvedenih lokomotiva zavrsio negdje oko 3900 primjeraka.
Njezina duzina izmedju odbojnika je 18,585 mm, visina 4550 mm. Predvidjena je za brzinu od 100 km/h (voznja naprijed) 50 km/h voznja unazad a sa takozvanim "Wannentender" 85 km/h (voznja unazad) Upravo takove sam i ja sretan vlasnik (DB)(Fleischmann)
Te su lokomotive bile namjenjene prvenstveno za potrebe njemackih uprava, ali cesto su se nailazile i po zemljama koje su granicile sa njemackom. Prisjecam se da sam u nekom forumu procitao kako ih je bilo i kod JZ.
Fleischmann je odabrao da u svom modelu motor i pogon ugradi u tender koji gura lokomotivu ispred sebe i na taj nacin se dobiva ljepa cjelina. Vozne osobine modela su zamalo pa frapirajuce (zbog gumica na kotacima na tenderu) nemoj te se ljutiti ali njihov broj neznam. Lako povuce i velike kompozicije. Motor je tih sa zamajcem. Da li bi preporucio taj model ? Da - a jacu svoj s vremenom i digitalizirati, mozda i sa zvukom...
....ovako bi izgledale u jednom od svojih mnogobrojnih bojanja
...relativno jednostavno upravljacko mjesto. Nema previse ventila ali je zato kantica sa uljem obavezna
....negdje u Rumunjskoj.
...a evo je i kao modela.
Moram se malo vratiti na proizvedeni broj tih lokomotiva (3900 primjeraka) Pa ako se nekom da nek malo racuna kako bi na kraju dobio koliko nogometnih igralista se moglo pokriti tim lokomotivama. Za cudjenje je i proizvodni kapacitet ondasnje Njemacke. P8, BR 38 ili kako su je jos nazivali zasigurno da je pisala povjest zeljeznickog prometa svog vremena