,
pa evo da počnemo od početka; kao što naslov veli, par slova o nastanku Maerklina.
Maerklin je osnovao 1859 godine u Goeppingenu izvjesni gospodin Theodor Friedrich Willhelm Maerklin. U početku se poduzeće bavilo proizvodnjom kuhinja i pribora za lutke a za promiđbu i prodaju za podrućje Njemačke i Švicarske bila je zadužena supruga Carolina (koju se, usput rečeno, smatra prvim ženskim trgovačkim putnikom). 1866, nakon smrti Theodora, poduzeće preuzimaju njegovi sinovi Eugen i Karl koji proizvodnju uspješno proširuju na modele brodova, ringišpila i dr. igračaka. 1891 otkupljuju poduzeće izvjesnog Ludviga Lutza koje se bavilo proizvodnjom raznih limenih igračaka te Maerklin iste godine na sajmu igračaka u Leipzigu predstavlja svoj prvi model željeznice i to u mjerilu "1" (1:32) a za pogon lokomotiva je korišten satni mehanizam te je u to vrijeme, od strane Merklina, inicirana i unifikacija mjerila koja je kasnije prihvačena od strane ostalih proizvođača i koja se koristi i danas.
Već 1909. god. proizvodna paleta sadrži preko 90 modela parnih mašina te modela automobila, aviona, brodova itd. a od 1926 se prvi put za pogod lokomotiva pojavljuju elektromotori i to 20V AC. Na sajmu igračaka 1935. god. predstavljaju "stolnu" željeznicu u mjerilu 00 (1:87) a oznaka "00" je 1950. god. promijenjena u H0 i to iz dosta smiješnog razloga, naime, oznaka "00" se nekad koristila kao kratica za "WC"
.
1972, na sajmu u Nuernbergu, Maerklin predstavlja "Miniclub" iliti "Z" mjerilo (1:220) a koja je sve do 2007 god. držala primat najmanjeg mjerila u velikoserijskoj proizvodnji.
1984. god. Maerklin po prvi put uvodi digital u svijet željezničkog modelarstva a koji je omogučio istodobnu, neovisnu vožnju do 80 lokomotiva a što je do danas prošireno do gotovo utopijskih vrijednosti koje ni najveće makete nisu u stanju iskoristiti.
U siječnju 2005., izvršena je provala u Muzej u Goepingenu kojom prilikom su se lopine domogle zbirke vrijedne preko 1M € no, na sreću, svo ukradeno blago je relativno brzo pronađeno ali su neki modeli jako oštečeni. (za to bi ih trebalo
)
1997. god. Merklin preuzima Trix i do 2006. g. ostaje u obiteljskom vlasništvu, kada, zbog financijskih teškoća, bude preuzet od strane jedne britanske financijske kuće (tzv. "lešinari" jelte) koji, na sreću, ostaju vlasnici do 2007. g. nakon čega Maerklin prelazi u ruke privatnih i pravnih vjerovnika te do 2011.g. uspješno vraća preko 50% ukupnog dugovanja od 61M €.
Usput budi rečeno; problemi za Maerklin (ali i većinu ostalih proizvođača) počeli su kada su se, zbog pomanjkanja interesa mlađih generacija (to su njihove tvrdnje, ja njegujem tezu da bi interesa možda i bilo da cijene nisu kakve jesu) te su se preorijentirali na "starije" i platežno jake kupce, kolekcionare no; izračunali neki da je vrijednost modela novoizdanih 2000. g. iznosila 65000 DM pa, ko voli nek izvoli.
Tak, to bi za početak bilo dovoljno, sljedeća tema; (ne danas) tračnički sistemi, modeli i "subpoduzeća ili ti "kvazimaerklin"
Do sljedećeg
odo sad još na jen ladni