Daco wrote:
sad se vidi!
Čekamo dalje priloge!
. . . baš mi drago da sad vidite.
No, evo Vam i malo podataka o tome - zašto Spur 260 mm. Opcija je bila i spur 7 1/4 (185mm) ali nakon dužeg razmišljanja odlučio sam se za 260 mm. 260mm odgovora skoro pa idealno stvarnom špuru od 760mm dakle uskotračno. Mjerilo 1:3. Uskotračno pak samo po sebi daje milijun različitih mogučnosti u izvedbi samih lokomotiva i vagona. Drugim riječima nema nekih pravila kojih bi se trebalo pridržavati. S druge strane - veći špur = sigurnija vožnja. No za takav špur treba i mjesta sa kojim i nemam problema.
Sama loksa (ova prva koju gradim) imala bi dimenzije 1600mm x 680mm visina možda nekih 800-1000mm. Znači, loksa u koju se može dosta toga strpati po pitanju motora, prijenosa, rezervoara, itd.itd.
Oko pogona se još uvjek dvoumim. Osnovica će biti benzinski motor koji će pokretati generator ili neki hidraulični sklop. U opcije ulazi čak i klasična mjenjačka kutija nekog malog automobila ( peglica). Sve u svemu upravljanje loksom mora biti što jednostavnije i što sigurnije.
Kotači su tokareni ne u normama ali nisu ni daleko od tih norma. Razmak između osovina je 600mm što zahjeva radijus od 7,2M. Od prilike tu negdje. Ništa nije projektirano od strane nekog mahera. Sve su osobni proračuni i zato vjerujem da ću uletavati i slijepe ulice i čoškove iz kojih će vjerojatno biti teško izaći.
Tako, sad znate malo više o projektu - drž te mi palčeve. I naravno imate li neku ideju samo je recite....