Schneebergbahn – zupčasta željeznica
Prva planinarska skloništa u području planine Schneberg već su koncem 18. stoljeća bila dobro posjećena a veliki interes rezultiralo je potrebom izgradnje željeznice .
Već 1872 godine napravljeni su prvi planovi za izgradnju pruge na planinu snijega . Od 1895 do 1897 godine trajala je izgradnja zupčaste pruge kojem su prometovale parne lokomotive s dva vagona
Dana 18. lipnja 1902. Cara Franjo Josip I. vozio se je „Schneebergbahn“-om, posjetio je hotel danas pod imenom Berghaus Hochschneeberg te crkvu sv. Elizabeth.
Kroz povijest željeznica je pripadala raznim upravama a od prije nekoliko godina je u grupaciji NOVOG
Posljednjih godina u redovnom prometu su suvremeni „Salamander“ vlakovi a tokom godine upriličene su i vožnje muzejskim vlakovima. Pruga je obnovljena, promet automatiziran stanice i stajališta uređena za prihvat brojnih planinara, skijaša i ljubitelja prirode.
Vožnja počinje u postaji u Puchberg am Schneberg ( 577 m ) i penje se do stanice Hochschneeberg (1792 m) . Pruga je vrlo atraktivna duljine 9851 metara, širine između tračnica 1000 mm, minimalnim radijusom 80 metara i maksinalnom brzinom 15 km/h, s najvećim usponom od 196 promila. Na trasi su i dva tunela, od 177 i 202 metra duljine. Između brojnih turističkih zanimljivosti za istaknuti je da na stanici Baumgartner vlak stoji petnaestak minuta kako bi izletnici uživali na vidikovcu i probali poznate buhtle. S platoa kolodvora Hochschneeberg za vrijeme lijepog vremena pruža se predivan pogled od Semmeringa do Beča a planinarima je izazov popeti sa na vrh Schneeberga ili obići niz planinarskih domova na masivu.
Zahvaljujući mom prijatelju i članu foruma „zes“ nastala je i ova foto reportaža.
Attachment:
zz Schneebergbahn 120616 dstanicic_6428_resize.jpg [ 131.47 KiB | Viewed 7479 times ]