It is currently 28 Nov 2024, 07:27

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
  Previous topic | Next topic 
Author Message
PostPosted: 22 Feb 2015, 12:12 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:21
Posts: 5235
Location: Zagreb
Novi zavjet počinje sa četiri evanđelja, tj. Matejevim, Markovim, Lukinim i Ivanovim opisom rođenja, života i kalvarije Isusa Krista.
Attachment:
17.jpg
17.jpg [ 40.04 KiB | Viewed 5534 times ]

Attachment:
18.jpg
18.jpg [ 19.38 KiB | Viewed 5534 times ]

Attachment:
19.jpg
19.jpg [ 87.07 KiB | Viewed 5534 times ]

Baš poput četiri čuvara u kulama, koja u magijskim ritualima čuvaju četiri strane svijeta i drže svijet
na okupu; baš kao i u 21. karti tarota, gdje četiri zagonetna lika čuvaju kartu imena "Svijet"; baš tako i
četiri evanđelista, koji su u našim predodžbama stvorili i čuvaju spomen na Krista Boga, na srednjovjekovnim
ilustracijama poprimili su neke atribute životinja koje možemo pronaći i u znakovima zodijaka kao i u tarotu.
Matej je prikazivan kao čovjek sa krilima u oblacima i referira se na element zraka. Marko je tradicionalno
prikazivan kao lav, a lav u astrologiju zastupa element vatru. Luka je prikazivan kao vol (bik) i zastupa
element zemlje. Priča oko Ivana je naj zanimljivija. On je uvijek prikazivan kao orao kojeg nema među
znakovima zodijaka. Međutim, nekada davno prije je postojao, a zauzimao je upravo ono mjesto koje
danas zauzima škorpion i naravno zastupa element vodu. Za sve one koji žele dublje objašnjenje oko orla i
škorpiona neka pročitaju tekst na ovom linku.

Sve je to u svojoj suštini nekako misteriozno povezano. Kao da su razlike među religijama, vjerovanjima i
učenjima samo priča za široke mase, a u svojoj dubini kao da nose prikriven, ali zajednički dublji smisao.
Jedna od tih poveznica su i četiri elementa ili četiri čuvara svake vjere, učenja ili tradicije. Sve one svoju
stabilnost temelje na međudjelovanju nekakva četiri elementa, četiri anđela, četiri strane svijeta, četiri
elementalista ili četiri evangelista. Svi oni međusobnim djelovanjem osiguravaju promjene, ali ih kao u ciklusu
izmjene godišnjih doba zatvaraju u krug i tako u vječnoj mijeni zbivanja svojoj vjeri ili učenu osiguravaju novo
rođenje i obnovu koja zatim toj vjeri ili učenju garantira stabilnost, pouzdanost i dugovječnost.

Upravo ta poruka sakriva se iza simbola i prikaza na vijencu koji okružuje i tako na simboličan način osigurava
kolodvorsku zgradu. Međutim, taj se simbolizam i poruka mogla ostaviti na puno jednostavniji način koji bi onda
garantirao da ju široke mase ljudi i prepoznaju, shvate i da budu njome blagoslovljeni. Međutim, arhitekt je poruku
kriptirao u dubokim i teško razumljivim značenjima mitoloških prikaza i to ga svrstava u uski krug iniciranih članova
nekih mističnih društava. Znanja njegovana u takvin zajednicama jedino njihovim upućenim članovima
osiguravaju sposobnost da takvu poruku prepoznaju, shvate i tako uživaju njen blagoslov.


Izvor teksta


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Feb 2015, 12:13 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:21
Posts: 5235
Location: Zagreb
Međutim, zgrada Glavnog kolodvora u Zagrebu u sebi nosi još prikrivenih poruka čiji ključ, kojime bi se mogle
protumačiti, leži sakriven u drevnim tradicijama, a koje su isto tako namjenjene rijetkoj i (u ezoterijskom smislu)
pismenoj i upućenoj publici. Baš kao i u prošlom postu, na upravnoj zgradi Hrvatskih željeznica; odozgor prema dole
i s lijeva na desnu stranu pročelja ove zgrade, postavljen je sustav simbola koji tvori križ.

Attachment:
20.jpg
20.jpg [ 108.19 KiB | Viewed 5534 times ]


Izvor teksta


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Feb 2015, 12:16 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:21
Posts: 5235
Location: Zagreb
Osim što je križ sveti simbol kršćanstva, on sa svoja četiri kraka simbolizira četiri strane svijeta,
četiri elementa, četiri evanđelja itd. itd. Kako broj četiri osigurava sklad u bilo koju tradiciju, križ koji se
otkriva na pročelju zgrade kolodvora priča duboku i slojevitu priču o skladnom ritmu prirode i izmjenama
godišnjih doba koja, osim što su izvor samoga života, ona su njegov nosioc, ali i misterij po kojem,
sa nadom u obnovljen život, napokon umiremo.

Pravilnu kružnicu gore opisanog ciklusa možemo projicirati i na ovu fasadu...


Attachment:
21.jpg
21.jpg [ 112.97 KiB | Viewed 5534 times ]


...a zatim na mjestima gdje križ susreće kružnicu, dakle na četiri važna mjesta, pronaći simbole koji će nam
ispričati istinitu priču o čovjeku kao prolazniku koji se samo u jednom čarobnom trenutku rodi, da bi zatim neko
vrijeme više ili manje svjestan putovao stvarnošću, a na kraju sjeo u vlak i otputovao u, i samom njemu, nepoznatom pravcu.


Izvor teksta


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Feb 2015, 12:19 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:21
Posts: 5235
Location: Zagreb
Prva točka je točka ulaska u misterij - zgradu kolodvora (vrata - prolaz), i namijenjena je čovjeku putniku i
prolazniku, koji i u stvarnosti kao i na simboličkoj razini ulazi u ovu priču, odnosno zgradu.

Druga točka...

Attachment:
22.jpg
22.jpg [ 87.55 KiB | Viewed 5534 times ]

Mlada žena s janjetom na postamentu, ispod kojega se sakriva Bog Pan, koji se još naziva i šumskim čovjekom,
a ovdje je u funkciji simbola prirode te izobilja koje ona daje. To što Pan tj. priroda nosi na sebi prikaz žene s janjetom,
upućuje na to da se taj prikaz odnosi na alegoriju tj. priču utemeljenu na stvarnu situaciju u prirodi. Janje je još od
vremena svitanja čovječanstva bilo simbolom buđenja sunca nakon zime. Oduvijek su ljudi slavili to vrijeme nade
kada priroda buja i raste osiguravajući izobilje, hranu - život. Astrološki gledano: rađanje mladog sunca 21. 3. ozačava
početak vladavine ovna. Ta regeneracija sunca poslije zime ili smrti i u kršćanskoj se tradiciji slavi Uskrsom,
pobjedom Isusa Krista nad smrti i silama mraka. Međutim, onaj o kojem se tu u stvari radi, onaj o kojemu je ta
istinita priča zaista ispričana, sakriva se na samom vrhu gornje slike. Lavlja glava odozgo nadzire skulpturu, a lav
oduvijek nedvosmisleno simbolizira sunce. Masonski znak šestara i trokuta, o kojemu sam pisao u prošlom postu,
smješten između skulpture i lava tj. sunca, ovje asocira na molitvu: "Oče naš koji jesi na nebesima...", a koja završava riječima: "
...kako na nebu tako i na zemlji. Amen". Osim u funkciji te molitve, masonski šestar i kutnik (trokut) predstavlja
svojevrstan biljeg bratstva koje njeguje sva ova davno zaboravljena znanja, a kojemu je arhitekt vjerojatno pripadao.


Attachment:
23.jpg
23.jpg [ 76.02 KiB | Viewed 5534 times ]


Izvor teksta


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Feb 2015, 12:22 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:21
Posts: 5235
Location: Zagreb
Treća točka na kružnici projiciranoj na pročelje kolodvora potvrđuje nam tko je glavni lik priče napisane na zgradi.
Personificirano sunce, Bog Sunce - Veliki Putnik.

Attachment:
24.jpg
24.jpg [ 123.84 KiB | Viewed 5534 times ]

Još od antičkih vremena timpanon (zabatni trokut) koristio se u arhitekturi kao posvećeno mjesto koje određuje
komu ili čemu je zdanje (hram) posvećeno. U slučaju zgrade Glavnog kolodvora u Zagrebu, centralni lik prikazan je
osobom koji sjedi u kolima - Velikim Putnikom, kao što to Sunce na neki način i jest. Na glavi ima krunu od sunčevih
zraka i u desnoj ruci nosi baklju kojom slavi i donosi svijetlo. Lijevom rukom kao da sve svoje atribute milostivo pruže
prema dolje - prema Zemlji. Baš sve navedeno čini i Sunce u stvarnosti, tako da je simbolika nedvosmislena. Kotači kočije,
kojom Sunce putuje, prilagođena su vožnji po željezničkoj pruzi, a obratite pozornost na krila koja iz njih izlaze.

To nisu krila orla niti bilo koje druge pernate ptice. To su krila sa kandžama, a presvučena su kožnom opnom, i kao takva
naj više podsjećaju na krila šišmiša, a šišmiš je noćno stvorenje. Sve to asocira na Lucifera ili svjetlonošu koji, baš kao i
Sunce koje luta tamnim prostranstvima svemira, stvara i unosi svijetlo u prirodu i u naše živote.


Izvor teksta


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Feb 2015, 12:24 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:21
Posts: 5235
Location: Zagreb
Attachment:
25.jpg
25.jpg [ 72.32 KiB | Viewed 5534 times ]

Sedam, tj. šest likova u timpanonu (središnji sedmi je Sunce) analogno svemu do sada opisanom, očito se
odnose na šest znakova zodijaka ili šest mjeseci proljeća i ljeta kroz koje putuje Sunce, i prirodi daruje život i obilje.
Osim toga sedam likova kroz slojevite dubine mističnog broja sedam može nositi značenja puno toga, a u tome je i
skrivena zagonetna ljepota i šarm simbola. Više fantastičnih opisa ovog prikaza iznijetih od strane stanovitog
"Tehutija" možete pronaći na zanimljivom forumu ovdje, a mi se vraćamo na kružnicu projiciranu na zgradu i na njenu četvrtu točku.


Izvor teksta


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Feb 2015, 12:28 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:21
Posts: 5235
Location: Zagreb
Attachment:
26.jpg
26.jpg [ 79.14 KiB | Viewed 5532 times ]

Slično ženi s janjetom, smještenoj na drugoj točki kruga, i ovdje imamo Boga Pana kao simbola prirode
koja na sebi nosi postament sa prikazom mladog čovjeka, što znači da je i ovaj prikaz alegorija jedne stvarne
situacije u prirodi. I ovdje imamo i lava, i masonski simbol šestara i trokuta, međutim ovaj prikaz, ova alegorija
priča nam o smrti Sunca (razapetog na ovaj križ) pred dugi period tame i zime.

Attachment:
27.jpg
27.jpg [ 58.77 KiB | Viewed 5532 times ]

Tumaćenje ovog prikaza je jednostavno. Mladić preko ramena nosi obješenog pijetla sputanih nogu,
ali koje je još živo i prhuta krilima. Međutim, njegovi dani (tj. jutra u kojima je kukurikao u svitanja slaveći
sunce na izlasku) su odbrojani. To nam jasno govori sjekira na mladićevim ramenima, kao i panj sa njegove
lijeve strane na kojemu će pijetao, pod oštricom sjekire, ostati bez glave. Alegorija se odnosi na period jeseni,
jesenski ekvinocij, kada nakon dugog i toplog ljeta noći postaju sve duže, a na simboličkoj razini Sunce umire i
nastupa duga i hladna zima.

Dolaskom vladavine mraka tj. zime, počinje faza kroz koju će Sunce, odmah poslije Božića, postupno - baš poput
nejakog djeteta - iz dana u dan, iz jutra u jutro odrastati, te svakim danom bivati sve jače i snažnije, a početkom
vladavine ovna 21. 3. (baš negdje u vrijeme Uskrsa) ponovno će zasjati mlado, snažno, obnovljeno - uskrsnuto.

Zatvarajući krug zbivanja, nakon četvrte toče na krugu projiciranom na zgradu, opet se vraćamo na prvu
točku kružnice - točku ulaska u misterij - vrata zgrade. Napuštajući cikluse izmjena godišnjih doba, oko
kojih se sve vrti u ovom našem materijalnom svijetu, povlačimo se napokon u unutrašnjost zgrade i sve smo
bliže našem peronu na kojemu nas čeka vlak na putu prema vječnosti. Međutim, baš kako to biva u životu
- tako i ovdje, pruža nam se šansa da, pred odlazak našeg vlaka, još jednom razmislimo o onom unutarnjem,
za koje u borbi za goli život protiv sila mraka tj zime nikada nismo imali vremena.


Izvor teksta


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Feb 2015, 12:30 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:21
Posts: 5235
Location: Zagreb
I unutrašnjost zgrade Glavnog kolodvora sakriva simbole, poput mora, dubokih značenja...
Attachment:
28.jpg
28.jpg [ 106.68 KiB | Viewed 5531 times ]

Na četiri mjesta, na četiri strane svijeta, u glavnom hall-u postavljena je ova štukatura sa prikazima dva
zanimljiva mitološka bića okrenuta ka svojevrsnoj kartuši ili grbu punom simbola koje se referiraju na Boga
Posejdona, ili možda ipak primjerenije značenju - Boga Neptuna.


Izvor teksta


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Feb 2015, 12:32 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:21
Posts: 5235
Location: Zagreb
Prvo mitološko biće na ovom prikazu je Hipokamp.
Attachment:
29.jpg
29.jpg [ 49.61 KiB | Viewed 5531 times ]

Dva repa Hipokampa referiraju se na princip dualnosti koji očito vrijedi i u dubinama unutarnjeg univerzuma.
Anđeo, koji jaše ovo stvorenje u divljem galopu, kroti ga držeći ga za grivu dok u drugoj ruci drži zmiju.
Anđeo je u funkciji prikaza "onog nečeg u nama" a sve skupa prikaz je možda kontrole onog nečeg divljeg u nama,
a što stremi ka dubinama sebstva.


Izvor teksta


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Feb 2015, 12:34 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:21
Posts: 5235
Location: Zagreb
Attachment:
30.jpg
30.jpg [ 39.07 KiB | Viewed 5531 times ]

S desne strane (lijeve heraldički gledano) opet nailazimo na prikaz nekog oblika mitološke Himere, lava s
zmijskim ili zmajskim repom. I ovdje su dva završetka jednog te istog repa - dualnost. Lav - Himera ima tijelo
sa perajama i prilagođena je životu i za putovanja u morskim dubinama. Anđeo koji ju jaše isto nam govori da
se i ovaj prikaz odnosi na "ono nešto u nama", a njegov položaj otkriva nam da se on zagrljen drži za Himeru
koja divlje grabi prema dubinama. Dakle kontrola s jedne strane - prepuštanje s druge (i možda je ovaj prikaz
metafora vječitot sukoba Erosa i Thanatosa u nama), a bilo kako bilo - stižemo do centalnog dijela prikaza, koji predstavlja misterij.


Izvor teksta


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .