It is currently 21 Nov 2024, 10:35

All times are UTC + 1 hour





Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
  Previous topic | Next topic 
Author Message
PostPosted: 08 May 2012, 18:29 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 18:15
Posts: 2892
Location: Samobor
:text-goodpost:

_________________
Ne možete unaprijed znati koju stranu kruha treba namazati.
(Murphyjev zakon)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 May 2012, 21:07 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Pa hajdemo dalje! :happy-partydance:

Vjerojatno svi znate, sa svih foruma, da sam dugotrajno u potrazi za originalnim zvukom karavele.
Dobio sam mnoga obećanja sa svih strana, ali od svega toga ništa.

Nakon skoro 2 godine moljenja, ostvario sam kvalitetan kontakt u TŽV Gredelju.
To je zapravo sve odradio jedan kolega koji nije sa nama na ovom forumu. ;)
Ako će ikada čitati ovu temu, evo pozdrava i još jedne zahvale za svu pomoć. :greetings-wavegreen:

Dakle, moja ideja je bila jednostavna.
Staviti model pokraj prave i pustiti joj original pjesmu - pa ne ide doma dok ne nauči kako mora "pjevati"! :snooty:
:obscene-drinkingdrunk:

Image

Ok, sada za ozbiljno :mrgreen:

Interesantno je da sam razgovarao sa glavnim ljudima zaduženim za projekt i izradu-prerade motora, kao i protokola i izvedbe ispitivanja.
Imao sam sreću čak i dobiti kompletnu dokumentaciju uz tu tematiku, zajedno sa projektom ispitne stanice.
Obzirom da ne mogu iz razumljivih razloga objaviti javno njihovu tehničku dokumentaciju, ja ću vam pokušati prezentirati na jedan popularan
i možda još zanimljiviji način fascinantnost njihovog protokola ispitivanja. :oops:

Jednostavno objašnjeno, oni su napravili ispitnu stanicu gdje pod punim teretom ispituju lokomotivu cca 12 sati.
Svi parametri i režimi rada se snimaju i prate.
Za one koji ne znaju, sve EMD lokomotive su diesel-električne.
Diesel agregat proizvodi struju koja napaja vučne elekrične motore. Oni su u procesu ispitivanja zamijenili motore sa otpornicima.
Od tuda i skraćeni naziv tog dijela Gredelja - otpornik.

Image

To je ovo sa 2 poklopca, lijevo od kennedy-a i kompozicije lokomotiva.


Na taj način, oni opterećuju agregat i cijelu lokomotivu pod maksimalnim opterećenjem, bez da vozi 1200T+ na 30 promila... :mrgreen:

Ovo je sve snimano po zimi, na -5, ali je bila fascinantna količina toplog zraka koju su ventilatori ispuhivali sa otpornika.
Evo jedne fotke da se vidi sve.

Image

Ona je lijevo , postrojenje sa otpornicima desno, a "tužna" kompozicija za otpis skroz desno.
Obratite pažnju na onaj plavi poklopac u sredini karavele.
Ispod njega se lijepo vide kablovi debeli poput zgloba ruke, koji vode od nje do otpornika.

Nastavlja se... :greetings-wavegreen:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 08 May 2012, 21:44 
Offline

Joined: 15 Apr 2012, 11:44
Posts: 440
odlična reportaža :obscene-drinkingcheers:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 May 2012, 22:15 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Hvala vule!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 09 May 2012, 22:59 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Evo još bolje fotke nje i kablova koji je okružuju u ispitivanju

Image

Imao sam sreću da mi je dopušten ulaz u krug Gredelja, pa nisam morao u rukama svu opremu nositi stotinama metara :mrgreen:

Image

Naravno, cijela ova priča je od početka zbog namjere da se snimi zvuk karavele.
Ovdje moram istaknuti jednu zanimljivost.
Nitko nije ostao ravnodušan na ovu 2063 u N-u!
Tko god je došao u "vizitu" od ispitnog i projektnog osoblja, prvo je bio u čudu kako je model dobar a onda još više koja je svrha mog snimanja.
Svi su sumnjičavo vrtili glavama i tek ih je pogled odozdo na tank uvjerio da to ima zvučnik i da to radimo sa svrhom a ne iz nekog štosa.

Tada su još svi još i više htjeli mi pomoći i toliko se trudili da to bude ok da mi je bilo :oops:

Oprema za snimanje je bila na stoliću, cca 20m od nje, na poziciji najlinearnijeg frekventnog odziva i ne prevelikog zvučnog tlaka. (SPL-a)

Image

Snimanje sam radio sa mjernim mikrofonom spojenog na miksetu i snimao na 2 laptopa wav zapise u CD kvaliteti 44.1kHz sample rate / 16 bit-a
Mislim, toliko sam čekao ovakvu priliku, da nisam apsolutno ništa htio prepustiti slučaju... :whistle:

Zanimljivo je da je na poziciji snimanja, u 6. položaju, zvučni tlak bio 105dB!

Image

Dakle, na 20m od nje, na otvorenom, 105dB po krivulji C! :o
Za usporedbu, rijetko koji audio sustav pojačan na najjače će toliko dosegnuti u vašoj zatvorenoj sobi... :doh:

Još jedno interesantno mjerenje pokazuje spektralnu analizu zvuka u 6. -om položaju

Image

Dominantna frekvencija je (najveća energija reprodukcije) od cca 130Hz.
Kasnijim mjerenjem, analizator je pokazao da to ide skroz do 30-ak Hz na leru, što pokazuje koliko je teško napraviti vjeran zvuk.
No, to je posebna priča za budućnost... :whistle:

Nakon svih provjera, priprema,i kalibracija - oprema je bila podešena na ispravne nivoe i snimanje je moglo započeti.

Image

Eto nas na 6.-oj sekundi sa cca 85% nivoa signala.

Ima još...


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2012, 00:43 
Offline
User avatar

Joined: 15 Apr 2012, 12:13
Posts: 1067
Location: ZG
Nevjerojatan si H0modelar. Ovo bi ja nazvao nevjerojatnom ljubavi prema zvuku, herzima, decibelima, modelarstvu. Tvoja ustrajnost nema granica. Genijalac :violin:

_________________
...na sve mislim i opet pola zaboravim...
Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2012, 09:23 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Hvala piccolo... :mrgreen:

Ma nisam ti ja genijalan :snooty:
To su oni koji stvarno nešto sami smisle.
Meni tu i tamo sine neka ideja, ali nemam ni približno hrabrosti tvrditi da je to baš toliko - spektakularno. :shifty:

Ja ti samo pokušavam shvatiti po kojem principu nešto radi - pa to primjeniti za svoje potrebe. I sve kombinacije koje su moguće... :)
Ovo sa Hz, dB ... je nužno za znati "sa čime se boriš" i za nešto "petljati" po zvuku, pa dobiti neke respektabilne rezultate.

Inače si zapravo u pravu. Od jednog hobija (Hi-Fi) sam napravio posao... :mrgreen:

Ustrajnost?
Iskreno: tako-tako...

Mada će razvoj ove teme pokazativati baš tvoje riječi - to je više možda - inat. Tko će ga znati... :mrgreen:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2012, 12:11 
Offline

Joined: 15 Apr 2012, 11:37
Posts: 242
Location: Ogulin
Majstore :clap:


Top
 Profile  
 
PostPosted: 10 May 2012, 22:38 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Kao što sam napomenuo, ja sam pozvan na snimanje zvuka dok oni testiraju karavelu.
Protokol kaže da je i preko sat vremena u jednom položaju.
Došao sam oko 13 sati i penjala se iz 6. u 7. položaj.

To je sve značilo da imam vremena kao u priči, dok se počne spuštati prema dolje i onda prema dogovoru će mi
pustiti sve tranzicije.

Pa kada sam već imao toliko vremena, malo sam pronjuškao okolo... :mrgreen:
Naravno, baš to i nisam previše smio, pa sam to odradio onako - sa stilom... :whistle:

Kennedy blizu (što je ostalo od njega :cry: )

Image

Image

Image

Image

Pogled na tužnu kompoziciju

Image

Onda sam malo išao bliže "akciji" :whistle:

Image

Pa još bliže...

Image

Image

Glavni stručnjak za EMD motore mi je rekao, da su izmjerili na 1m od nje u 8. položaju 116dB!
Ja se nisam usudio prići bliže od nekih 2-3m, jer je količina protoka zraka oko nje bila nevjerojatna :doh:

Na toj udaljenosti je moj SPL metar pokazivao okruglih 110dB, što je značilo da je čovjek definitivno rekao istinu... :o

Koliki je "nered" :mrgreen: oko sebe stvarala, najbolje pokazuje ova fotka

Image

Obratite pažnju na srednji dio krova, koji strši prema gore u zraku na par mjesta.
To je sve inače ravno i čvrsto, ali od tlaka svakih 20-ak cm metalnog krova koji nije pod vijkom, naprosto skače kao salveta na vjetru gore-dolje! :lol:

I tako, oko 18.30, konačno je počelo spuštanje položaja.
Ja sam bio u čudu da oprema radi jer je sve bilo vani na -5 cijelo vrijeme.
Ja sam se smrzao kao .... :mrgreen:

Sve je lijepo išlo prema dolje, došla je na ler, malo je čovjek "pendlao" gore dolje i onda ju ugasio.
Ja sam to sve snimao i uživao, sve što to još nije bilo ono po dogovoru.

I onda :roll:

Dođe čovjek zadužen za ispitivanje i kaže da je došao vlasnik i zabranio snimanje lokomotive. :doh:
Svima iz pogona bilo je žao, svi su bili :evil: , ali loksa nije više smjela biti ponovo startana.

I tako sam opet izvisio...
Znači Imam samo položaje od 6 prema gore i sve prema dolje, sa lerom...
Što je zapravo - ništa - jer se svaki snimak jako razlikuje pa se ne mogu više njih sklopiti u set.

I eto me na početku... :cry:

KRAJ


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Nov 2012, 15:35 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2012, 13:09
Posts: 4792
Evo malo novosti oko karavelice...


Ljepotica se sprema u "šetnju"! :dance:

Vlasnik ove male lokomotive je velikodušno dozvolio da ju pokažemo na XIV susretima u Zagrebu
:clap: :clap: :clap:

Ne propustite jedinstvenu priliku je uživo čuti! :DREAMY


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 1 hour


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
skymiles_red v1.0.1 designed by Team -Programming forum- .