Klanjec i Zelenjak 1. travnja 2019.
U ponedjeljak 1. travnja godine tekuće bio sam poslom u Zaprešiću i odlučio sam iskoristiti dan za pohod na prugu Savski Marof - Kumrovec u zoni Klanjec - Zelenjak. Kako su vlakovi na kumrovečkoj pruzi daleka prošlost i neizvjesna budućnost bio sam primoran koristiti autobusnu uslugu Meštrović Prijevoza. I naravno da me hvata nostalgija za vlakom jer sam od vožnje lijevo-desno-gore-dolje cestom Zaprešić - Pušća - Dubravica - Klanjec zamalo dobio morsku bolest.
Za divno čudo pruga L102 Savski Marof - Kumrovec - državna granica još se nalazi u Izvješću o mreži HŽ Infrastrukture za 2019. godinu. Prema ovom službenom dokumentu Klanjec je međukolodvor na kilometarskom položaju 24+494. Od kolodvora Savski Marof udaljen je 24 km, a od kolodvora Kumrovec u smjeru državne granice 6,7 km. U bolja željeznička vremena susjedni kolodvor u smjeru Savskog Marofa bio je Prosinec (9,3 km). Dionica pruge od Harmice do državne granice kod Zagorskih Sela zatvorena je za promet, stoga nema podataka o najvećoj dopuštenoj brzini i duljini vlakova.
Usput rečeno kilometraža, bolje rečeno metraža, navedena je precizno u Izvješću o mreži za sve dionice pruge koje usput prelaze državnu granicu. Tako od kolodvora Klanjec do prve granice (most na Sutli) udaljenost iznosi 1.332 m. Slijedi dionica kroz Sloveniju uključivo tunel Zelenjak u duljini od 272 m, pa 750 m kroz Hrvatsku do nove granice (most na Sutli), pa nova dionica kroz Sloveniju u duljini 3.721 m...
Ovu fotografiju snimio sam u travnju 1968. godine ruskim fotoaparatom Smena 8 pa je još i dobro ispala. Na njoj je putnički vlak Celje - Klanjec s lokomotivom serije JŽ 53 između Kumrovca i stajališta Zelenjak:
Isti vlak spreman za povratak u kolodvoru Klanjec, snimljen sa nekadašnje planinarske staze za Cesargrad (u međuvremenu je pojedena od kamenoloma):
Evo kako danas izgleda kolodvor (bolje rečeno džunglodvor) Klanjec: